PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL



ErikKosters
16/02/06, 12:59
Zit momenteel beetje te rotzooien met mysql omdat het niet goed werkt. Als ik backup uitvoer snachts dan knalt mysql zegmaar vast (blijft wel als pid draaien) echter krijg ik connectie error. Als ik het dan vervolgens kill de mysql dan werkt hij automatisch wel weer. Heb zelf al rondgekeken op de DA site en daar bleek een redelijke oplossing indien dit gebeurde namelijk:



#!/bin/sh

# Auteur : Dillard Blom (dillard@odon.nl)
# Doel : Checkup op MySQL en herstarten indien nodig
#
# Gebruik : Pas dit script aan voor eigen gebruik en plaats in /etc/crontab
#
# Commando: /root/scripts/mysqlcheck (chmod 700)
#
# Gemaakt : 11-04-2005
#
#

/usr/local/bin/mysqladmin ping

if [ $? -eq 0 ] ; then
# echo "MySQL werkt nog steeds"
exit 0
else
echo "MySQL herstart" | mail admin@xxxxx.nl
/usr/bin/killall mysqld
/usr/local/etc/rc.d/mysqld start

# checkup again
sleep 30
exec $0
fi


Echter als ik deze wil uitvoeren dus in de crontab zetten geeft hij tijd fout.. weet iemand hier oplossing voor. Of mischien hoe ik het gehele probleem oplos. Hij gaat alleen uit als ik de volledige backup draai en deze upload als dit klaar is is mysql dus ook off.

wonko
16/02/06, 14:59
Je moet dat script ergens opslaan, en niet gewoon dit script in je crontab zetten.

Sla het script op (bv /usr/local/sbin/checkmysql), maak het daar chmod 755, en zet dan in je crontab te tijdstippen en de naam van je script

man cron en man crontab zou ik zo zeggen...

ErikKosters
16/02/06, 16:52
Nou heb ik dat dus gedaan echter ging mysql zichzelf stoppen met herstarte niet iemand een oplossing hiervoor? Heb momentee script eraf gedaan weer en toen bleef mysql wel aan.

wonko
16/02/06, 18:49
is het pad naar je mysql rc script goed? Waarmee start je normaal je eigen mysql, en heb je dat goed gezet in je script?

Zet anders ook eens een sleep 2 of zo voor het herstarten, zodat je mysql even tijd geeft om op te ruimen...