PDA

Bekijk Volledige Versie : Heel veel bandbreedte!



Rody13
16/02/06, 03:44
Ik ben van plan een website te maken met heel veel videofilmpjes.
Dat neemt niet alleen veel diskspace in maar ook heel veel bandbreedte.

En het zal me niet verbazen als die filmpjes een miljoen keer per dag gedownload worden.

En ik wil dus graag weten aan wat voor prijzen ik dan moet gaan denken of prijs per filmpje per minuut.

Alvast bedankt.

Mark17
16/02/06, 07:41
Op deze locatie mogen wij geen aanbiedingen doen, voor een aanbieding kunt u uw bericht plaatsen in het volgende onderdeel: http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14

HBCS
16/02/06, 10:00
oei oei trek er maar veel geld voor uit
ik heb op 1 van mijn servers een filmpje staan van een klant en die doet als op zijn gemak 100 gb en dat is alleen maar een promo filmpje die af en toe aangeklikt wordt

suc6 er mee

Swiftway-UK
16/02/06, 10:25
Belangstellende vraag, heb je ook de rechten van die films? anders kan het wel een hele dure grap worden namelijk ;)

crazycoder
16/02/06, 10:35
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
Belangstellende vraag, heb je ook de rechten van die films? anders kan het wel een hele dure grap worden namelijk ;)
Dat is de vraag niet.

Eigenlijk kan je op de gestelde vraag helemaal geen goed antwoord geven.

Om TS een idee te geven, met 1 bestand van ca 512kB en ca 10.000 bezoekers per dag trek je per maand met gemak 300GB.
Vermenigvuldig en deel dit met/door de cijfers die je in je hoofd heb en je krijg in ieder geval een beetje een idee.

petert101
16/02/06, 10:45
Origineel geplaatst door crazycoder

Dat is de vraag niet.

Zucht, het wordt hier een erg vervelend met al dat soort opmerkingen.
Swiftway vraagt zich gewoon wat af en daar hoef JIJ dan toch geen antwoord op te geven.
Dadelijk is het hier vergegeven van de veldwachters die vanuit hun machtige leunstoel met de benen op tafel wel eens laten zien dat ze er zijn.
Dus spaar ons svp je opmerkingen op dit soort vragen voortaan.

crazycoder
16/02/06, 10:57
Origineel geplaatst door petert101
Zucht, het wordt hier een erg vervelend met al dat soort opmerkingen.
Swiftway vraagt zich gewoon wat af en daar hoef JIJ dan toch geen antwoord op te geven.
Dadelijk is het hier vergegeven van de veldwachters die vanuit hun machtige leunstoel met de benen op tafel wel eens laten zien dat ze er zijn.
Dus spaar ons svp je opmerkingen op dit soort vragen voortaan.
Ik zal maar niet ingaan op dat leunstoel verhaal.. :)

Hou er maar rekening mee dat iemand die een dergelijke site op wil gaan zetten zichzelf bewust is van zaken zoals rechten. Als hij dat niet is komt hij daar vanzelf wel achter.

TS vraagt naar hoeveelheid dataverkeer en prijs. Een inschatting van dataverkeer is te maken, de prijs die daarbij hoort niet echt.. Dat is immers afhankelijk van de leverancier waar uiteindelijk voor wordt gekozen.
TS vraagt niet naar juridische factoren waarmee hij rekening heeft te houden..

snaaps
16/02/06, 11:00
Prijzen per GB verschillen tussen de 13 cent en 1,50 euro.
Afhankelijk bij welke provider je gaat zitten.

Swiftway-UK
16/02/06, 11:04
Overigens Crazycoder, dit is exact de vraag van de topicstarter:

"En ik wil dus graag weten aan wat voor prijzen ik dan moet gaan denken of prijs per filmpje per minuut."

Ik wil gewoon weten of hij de rechten over de filmpjes ook al heeft, indien dat niet het geval is, kunnen we hem ook erop wijzen dat hij per film een bedrag aan rechten moet betalen.

Snaaps heeft het overigens bij het rechte eind qua bandbreedte kosten.

Rody13
16/02/06, 17:29
Met rechten e.d. is allemaal rekening gehouden.

Maar een MP4 filmpje van 30 minuten a 250 kbps.
zou dus zijn: 1800 sec. maal 0.25 mb = 450 MB
En in het gunstigste geval 7 cent kosten?

Is deze berekening juist?

blaaat
16/02/06, 17:51
Origineel geplaatst door Rody13
Met rechten e.d. is allemaal rekening gehouden.

Maar een MP4 filmpje van 30 minuten a 250 kbps.
zou dus zijn: 1800 sec. maal 0.25 mb = 450 MB
En in het gunstigste geval 7 cent kosten?

Is deze berekening juist?

Als je serverkosten (dedicated,colocated) niet mee berekend.. en alleen aan puur bandwidth denkt ja.. Het wordt dus ietsjes meer dan dit...

Miljoen files van 450mb per dag?

Heb je wel meer dan 1 server nodig.
even snelle berekening: +/- 62mbit traffic (avg), +/- 95mb 95%..

Mark17
16/02/06, 20:36
Origineel geplaatst door blaaat


Als je serverkosten (dedicated,colocated) niet mee berekend.. en alleen aan puur bandwidth denkt ja.. Het wordt dus ietsjes meer dan dit...

Miljoen files van 450mb per dag?

Heb je wel meer dan 1 server nodig.
even snelle berekening: +/- 62mbit traffic (avg), +/- 95mb 95%..

een server kan ook een gbit uplink hebben... uiteraard is het bij dergerlijke hoeveelheden slimmer om met 2 servers minimaal te werken (1 voor de filmpjes en 1 voor de site)