PDA

Bekijk Volledige Versie : Php5



CharlieRoot
15/02/06, 17:22
Heeft iemand al PHP5 op een produtieserver als standaard draaien?

Is het goed compatible met PHP4 code e.d.?

Zo ja dan denk ik er aan om het standaard te draaien ipv PHP4..

Remigius
15/02/06, 17:54
Wij draaien PHP5 op één van onze productieservers. Indien klanten er om vragen worden ze op deze server gezet. Tot nu toe hebben wij er nog geen problemen gehad, maar de klanten welke erop staan weten ook dat PHP5 vrij nieuw is en daarom evt. nog problemen kan veroorzaken.

Flydesign.nl
15/02/06, 19:32
Ik draai op m'n server standaard PHP5. Veel van m'n klanten zijn webdevelopers die hun eigen scripts draaien en daarom ook voor versie 5 kiezen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de oude code die niet werkt op de server. Alleen het probleem met het var keyword in klassen duikt wel eens op, maar dat is simpel op te lossen door een enkele search en replace.

Wat mij betreft een aanrader dus!

izdesign
15/02/06, 19:43
Ik heb laatst een script gemaakt voor een klant in php 4, achteraf vertelde hij dat op de server php5 draaide, en het script werkte er niet goed op :)

SebastiaanStok
15/02/06, 20:24
Belangrijke punten zijj:
- zend1_compatble aanzetten.
- Classname is hooftlter gevoelig.
- Wil je gewoon php4 laten werken niet op E_STRICT zetten.

Ik werk enkel nog met PHP5 en doe niets meer in php4 behalfen dan support :p

jouwnaam
15/02/06, 20:38
Wij zijn inmiddels volledig over op PHP 5.1.x. Wat MySQL betreft kiezen we standaard voor versie 5, maar op verzoek is 4.1 ook nog steeds mogelijk.

Geen problemen gehad behalve squirrelmail die moest worden geupdate naar de laatste versie (RC). Ook hier veel developpers als klant dus dat zal ook wel schelen in het tegenkomen van problemen.

CharlieRoot
16/02/06, 08:03
toevoeging; wij werken op CPANEL. Ik heb net geupgrade naar PHP 5.1.2, lijkt goed te gaan.

Het gaat hier om de gemiddelde doorsnee klant, geen developers.

AlfaHosting
16/02/06, 08:52
Wij hebben momenteel 1 server met PHP5 voor klanten die er naar vragen.

Energie
16/02/06, 16:32
PHP5 is er nu al meer dan een jaar, is toch vreemd dat hosters nog steeds PHP4 willen draaien. PHP6 is al in de maak.

CharlieRoot
16/02/06, 16:45
Origineel geplaatst door Energie
PHP5 is er nu al meer dan een jaar, is toch vreemd dat hosters nog steeds PHP4 willen draaien. PHP6 is al in de maak.
nou bugvrij was het nog niet.. dat doe ik mijn klanten niet aan.

Wido
16/02/06, 17:13
Wij gaan in Q2 2006 helemaal over op PHP5 icm MySQL 5.

PHP5 biedt gewoon stukken betere ondersteuning voor geavanceerde technieken die je in de hedendaagse hosting-wereld tegen komt.

Net zoals MySQL 5 met zijn stored procedures.

We bieden de klanten nu al 1.5 jaar PHP5 aan via CGI onder .php5

Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en zeggen, ik ga over naar PHP5, anders blijf je eindeloos bij PHP4 hangen en dat is ook niet goed.

Zelf draaien al onze "prive" systemen PHP5 en ontwikkelen we ook alles in PHP5, dat gaat zonder problemen. Ik ben er erg blij mee.

Ook hebben we de meeste software pakketten getest, maar de grote pakketten draaien zonder problemen op PHP5 en MySQL 5.

Overigens wordt MySQL 5.1 helemaal mooi, eindelijk fatsoenlijke cluster ondersteuning, vraag de whitepaper maar eens aan!

SebastiaanStok
16/02/06, 17:20
Wat mysql krijg onderstuind postgresql al heeel lang :D

MathijsH
16/02/06, 18:06
Ik draai inmiddels ook al php5 i.p.v. php4, de knoop moest toch eens worden doorgehakt ;)

Verder weinig problemen ondervonden, webmail moest een updateje hebben, en enkele scripts werkten niet meer, maar dat was ook zo aangepast.