PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatich uploaden



BlackHorse
15/02/06, 13:38
Naast het hosten van website's is ons grootste hoofddoel om website's te onderhouden van klanten. Deze site's worden nu handmatig via een FTP programma ge-upload naar onze server's toe.

Nu is mijn vraag heeft iemand een programma(het liefst gratis) of een script waarmee ik bijvoorbeeld via de scheduler van windows de site's 's-nachts automatisch weer kan uploaden.

Easewood
15/02/06, 13:47
Ik weet het niet zeker maar misschien dat FileZilla (gratis) ook een commandline optie heeft. Zoja kun je dat misschien proberen.

Anders via scp (een onderdeel van SSH), zoek naar Putty. Sowieso beter dan ftp omdat je data versleuteld is.

Wederom niet geprobeerd, maar theoretisch zou het moeten kunnen.

Anders kun je ook nog gaan klooien met PHP en een php upload script. Ook gratis.

Remigius
15/02/06, 14:12
Als je vast bepaalde mappen wil uploaden kun je bijv. WS-FTP Pro nemen. Hier zit een scheduler in waarbij je kunt kiezen voor éénmalig, maar ook dagelijks.

Ik denk dat dat is wat je zoekt.

BlackHorse
15/02/06, 14:56
Niet helemaal wij willen graag iets bij voorkeur in een script of als het mogelijk is in een Visualbasic programma.

blackdragon
21/02/06, 23:31
mieschien met een batch ?

BlackHorse
22/02/06, 08:32
Daar dacht ik ook aan maar dan moet je volgens mij FTP onder dos automatiseren en ik heb geen idee hoe je dat doet.

HooGLaNDeR
22/02/06, 10:13
Daar dacht ik ook aan maar dan moet je volgens mij FTP onder dos automatiseren en ik heb geen idee hoe je dat doet.
Googlen of de handleiding doornemen van dat programma?

BlackHorse
22/02/06, 10:16
De handleiding van het al oude FTP onder DOS??? BESTAAT DIE DAN???

_Leitz
22/02/06, 11:02
gewoon intypen: ftp -?

heb je een hele handleiding :)

Stefan Mensink
22/02/06, 11:03
Oude FTP-programma onder DOS?

Ten eerste was er onder DOS standaard geen FTP-programma aanwezig. Deze is volgens mij pas sinds Windows 95 standaard aanwezig.

Ten tweede: ftp /?

Ten derde: Na het opstarten van ftp: help

Ten vierde: http://www.google.nl/search?q=automate+ftp+uploads

fuzzybeer
22/02/06, 11:06
inderdaad :) een ftp batch file maken :)
die alles laten uploaden .. die kan je met een programma zoals firedeamon of misschien zelfs een windows scheduler laten iutvoeren wanneer je wil.

neem tenminste aan dat het onder windows moet gebeuren


batch opstarten op bepaalde tijd
http://www.computerhope.com/issues/ch000785.htm

commando dat in batchfile moet staan


ftp -s:ftpcmd.txt>>ftplog.txt


code in ftpcmd.txt


open ftp adres
gebruikersnaam
wachtwoord
binary
gooi hier je put commando's in of je commando s om op de ftp van map te veranderen. Meer info ftp /? in cmd promt tikken
bye

BlackHorse
22/02/06, 12:04
Dank je wel ik fuzzybeer dit ga ik zeker proberen.