PDA

Bekijk Volledige Versie : Mails komen met vertraging aan.



thastudio
14/02/06, 19:57
Hallo

De laatste week heb ik het probleem dat er x aantal dagen geen mails doorkomen, versturen wel maar aankomen niet.
En dan opeens komt er een hele lading mails door.

Nu heb ik de standaardoplossingen al gedaan:
- watchdog gedeactiveerd en verwijderd;
- drweb gedeactiveerd en verwijderd.

Het vreemde is dat eigenlijk alle diensten correct werken en je kan ook goed inloggen op de mail-accounts. Maar het loopt ergens mis bij de verwerking.

Wie weet wat ik zou kunnen/moeten doen om dit op te lossen, want dit is toch redelijk ernstig voor bepaalde domeinnamen dat de mails direct aankomen...

Eigenschappen van server:
- VPS
- Plesk 7.5.4
- RedHat el3


Alvast bedankt
Niels Trescinski

crazycoder
14/02/06, 20:17
Lees de headers.........

thastudio
14/02/06, 20:24
Gaat moeilijk want heb zelf geen toegang tot mails die reeds van server af zijn. Alleen andere mensen hebben tot nu toe e-mail accounts op die server...

Niels

Str@nger
14/02/06, 20:37
Komen wel direct aan in de mailbox of ook niet?
Want daar heb je wel toegang tot neem ik aan (webmail)...

thastudio
14/02/06, 20:41
Nope de huidige mails zijn nergens te bespeuren.

Ik heb nu namelijk zelf een accountje waar ik test mails naar stuur en die ik zowel via een mail programma als via webmail controleer. Maar beide geen mails, en toch ook geen foutmeldingen. En binnen enkele dagen komen de mails 9 kansen van de 10 gewoon aan...

crazycoder
14/02/06, 21:42
Als een klant klaagt kan deze toch de headers sturen... Lijkt mij niet echt een probleem.. zij zullen graag medewerking verlenen als zij het probleem opgelost willen zien..

Str@nger
14/02/06, 21:54
Als je nu een eigen account hebt, is het even afwachten op de headers en mails dus...

DiedX
14/02/06, 23:03
Check je crontab. Dit is default behaviour voor Virtuozzo. Om de hardwarenodes te ontlasten kickt hij elke 10 minuten qmail.