PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail via webmail (Horde, 3rd party, etc) traag.



Ionstar
14/02/06, 17:29
Het valt me de laatste tijd op dat het versturen van mail via Hordemail of welk andere webmail dan ook erg traag verloopt. Vanaf het klikken op de "verstuur" knop, duurt het tussen de 30 seconden tot een minuut voordat mail verzonden is. Daar het versturen van deze mail rechtstreeks vanaf dezelfde server geschied als waarop de mailserver staat, zou zoiets maar enkele seconden mogen duren.

Iemand enig idee wat een oorzaak zou kunnen zijn? De server is niet overbelast (eerder onderbelast) alleen vanwege de buitensporig hoge hoeveelheid spam (meer dan 10k per dag op mijn catch-all alleen) zou de mail server problemen kunnen hebben, alleen dat gaat weer niet op binnenkomende mail wel zeer snel geprocessed wordt.

Deze vertraging geldt voor alles wat mail via de browser probeert te sturen, dus niet specifiek Horde of andere webmail apps. "Ooit" enige tijd terug duurde het nog geen 5 seconden.

Ber|Art
14/02/06, 17:37
Hoi, welk OS en welke Plesk versie gebruikt je?

Ionstar
14/02/06, 21:19
Fedora core2 en Plesk 7.5.3. het heeft wel ooit met deze combinatie snel gewerkt. Verder heb ik geen enkel probleem met de server.

Ionstar
04/03/06, 11:22
Niemand enig idee? :)

Alerd
04/03/06, 11:30
Niemand enig idee? :)
Check je nameserver configuratie eens.

Wij hebben ook ooit rare problemen met mail gehad bij een serverconfig met specs die je noemt, omdat standaard 127.0.0.1 niet in je resolv.conf staat. (en vrituozzo maaktedat bij elke reboot weer ongedaan als je het toevoegde)

crazycoder
04/03/06, 11:39
Niemand enig idee? :)
Zou eerst naar firewall en dns kijken..

Ionstar
04/03/06, 12:00
Het vreemde is dat het pas sinds een maand zo is en het steeds langer lijkt te duren voordat iets verstuurd wordt. Firewall kan het eigelijk niet zijn omdat het er dan sowieso niet erdoor zou komen. Ik zal straks de resolv.conf eens bekijken.

BoX
07/03/06, 18:17
Bekijk dan ook meteen /etc/hosts en kijk of localhost daar resolved naar 127.0.0.1