PDA

Bekijk Volledige Versie : Planet Internet Domeinnaamkapers?



deeltje
14/02/06, 15:56
Een tijdje terug kreeg ik een telefoontje van een klant die een .nl domeinnaam wilde registreren die al reeds bezet was. Volgens de SIDN gegevens stond hij op naam van een bedrijf die totaal niet meer te bereiken was. Zowel het bedrijf als de contactpersoon waren spoorloos verdwenen.

Dus ik neem contact op met Planet Internet om te informeren wat de mogelijkheden zouden zijn om de domeinnaam over te nemen. Na wat geroesemoes aan de andere kant van de telefoon kreeg ik te horen dat de klant nog nooit betaald had en dat het dus wel mogelijk was de domeinnaam over te nemen. Er vanuit gaande dat hierover de 'normale' kosten zouden worden berekend vroeg ik toch maar vriendelijk of de kosten hiervoor overeen kwamen met wat hun website doet vermoeden.

Ik werd in de wacht gezet want dat moest aan de teamleider gevraagd worden (1e lijns ... zucht), na zeer korte tijd kreeg ik mijn mannetje weer aan de lijn en werd mij zeer lakoniek verteld dat dit EUR 300,00 zou gaan kosten. WAT!?!? Vervolgens heb ik Planet Internet vermeld dat ik me niet laat verleiden voor dit soort praktijken en boos opgehangen.

De reden dat ik het hier vermeld? Ik moest het toch eventjes kwijt, naast het feit dat ik graag wil weten of er meer mensen de dupe zijn geworden van dit soort belachelijke acties en/of wat jullie van dit soort acties vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties.

(p.s. Ja, ik heb met dit met de klant besproken en die was niet van plan EUR 300,- te betalen :) )

voor alle mensen die denken dat ik een domeinnaam probeerde te 'stelen' ..zucht.. de domeinnaam was niet in gebruik (point naar standaard pagina provider) en het bedrijf bestond niet meer

Stewie
14/02/06, 16:12
Dus je probeert een domeinnaam te stelen en bent dan boos als de registrar meewerkt en het voor 300 euro met je wilt regelen?

HooGLaNDeR
14/02/06, 16:19
Hoe kom je bij P. I. uit eigenlijk?

Wouter K
14/02/06, 16:21
Origineel geplaatst door gsh2
Dus je probeert een domeinnaam te stelen en bent dan boos als de registrar meewerkt en het voor 300 euro met je wilt regelen?

Ik lees nergens dat hij het wil stelen.

En tja, grote bedrijven hebben veel "administratiekosten" he :)

Stewie
14/02/06, 16:23
Origineel geplaatst door Wouter K


Ik lees nergens dat hij het wil stelen.
ik wel

Een tijdje terug kreeg ik een telefoontje van een klant die een .nl domeinnaam wilde registreren die al reeds bezet was. Volgens de SIDN gegevens stond hij op naam van een bedrijf

Of kan iedereen gewoon domeinnamen registreren op eigen naam ook al zijn ze al van iemand anders?

deeltje
14/02/06, 16:27
Origineel geplaatst door gsh2
ik wel


Of kan iedereen gewoon domeinnamen registreren op eigen naam ook al zijn ze al van iemand anders?

Gaarne de hele post lezen en niet stukjes uit de tekst gebruiken om je eigen Interpretatie eraan te geven.

Stewie
14/02/06, 16:29
Origineel geplaatst door deeltje


Gaarne de hele post lezen en niet stukjes uit de tekst gebruiken om je eigen Interpretatie eraan te geven. Desondanks is er een bestaand contract bij sidn, en als de oude eigenaar / contactpersoon hem op eigen naam had staan nog opeisbaar ook.

deeltje
14/02/06, 16:30
Origineel geplaatst door gsh2
Desondanks is er een bestaand contract bij sidn, en als de oude eigenaar / contactpersoon hem op eigen naam had staan nog opeisbaar ook.

Als je de hele post had gelezen had je gelezen dat er geen contact meer met het bedrijf alsmede de persoon op wiens naam het stond mogelijk was.

ivs
14/02/06, 16:31
Ik had hem gekocht voor 300 euro maar PI is heel erg fout bezig.

Als ze hierop in zouden zijn gegaan want dan zou er een houderwijziging moeten worden gedaan. Daarvoor moet een formulier worden ondertekend door de oude eigenaar en dat was natuurlijk niet mogelijk dus zouden ze moeten frauderen om jou de domeinnaam te verkopen.

veenman
14/02/06, 16:31
Planet zit hier goed fout omdat ze een domeinnaam die niet van hun is willen verkopen aan jouw voor 300 euro. Het enige recht dat ze indezen hebben is de domeinnaam opheffen omdat de klant niet betaald, maar verkopen mogen ze die zeker niet!

deeltje
14/02/06, 16:32
Excuus voor het niet vermelden maar:

Nadat ik uit de wacht werd gehaald zag ik dat Planet ondertussen de domeinnaam op eigen naam had gezet

TMourik
14/02/06, 16:46
dit is een zeer bekend iets ja, wij ook vaak meegemaakt via planet.

Anderzijds is het ook mogelijk, opheffen techisncie reden, direct registren op eigen naam. niets mis mee.

janneman
14/02/06, 16:51
-zucht-

Bel hier gewoon de SIDN over, en ga geen moord en brand lopen schreeuwen. Planet is fout bezig, maar jij bent alleen maar gefrustreerd dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij mag zitten.
300 euro is helemaal geen gek bedrag voor een domeinnaam (in tegendeel zelfs) dus voor een serieus bedrijf is dat geen enkel obstakel.

superweb
14/02/06, 17:31
als ik heel eerlijk ben zou ik het zelfde doen met een mooie naam

bager naam drop ik gelijk als klant niet betaald

t.bloo
14/02/06, 19:49
heel normaal bedrag hoor, heel normale gang van zaken ook eigenlijk. leuk? nee, dat niet.

lifeforms
14/02/06, 19:52
Planet fout bezig? Als een klant niet betaalt dan mag hij verwachten dat zijn domeinnamen technisch gedropt worden; dit afhankelijk van PI's algemene voorwaarden natuurlijk, maar het lijkt me niet onredelijk.

Na het technisch opheffen is de naam vrij voor wie het wil registreren, inclusief jij als mogelijke nieuwe klant van PI.

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan overigens, maar het hoeft helemaal niet fout te zijn.

300 euro: het is maar wat de gek ervoor geeft. Als het een mooie naam is en jij die naam graag wil hebben dan is het een buitenkansje. Ik heb wel vaker een provider gemaild over een "reserved page" met een bod op een naam. Ik heb nog nooit het geluk gehad dat ze wilden overgaan tot verkopen! Anders koop je hem toch niet?

japieo
14/02/06, 21:31
Origineel geplaatst door skunkah
Planet zit hier goed fout omdat ze een domeinnaam die niet van hun is willen verkopen aan jouw voor 300 euro. Het enige recht dat ze indezen hebben is de domeinnaam opheffen omdat de klant niet betaald, maar verkopen mogen ze die zeker niet!

Klant betaald zijn facturen niet.....
PI heeft nog steeds gelden te vorderen van deze klant......
Geen contact meer mogelijk met klant......
Domeinnaam opheffen tech. gronden....
En herregistreren, vervolgens kun je de domeinnaam aanbieden tegen de daadwerkelijke kosten die PI heeft. (openstaande kosten, etc.)

Lijkt mij niets mis mee en een reeel bedrag als je de naam graag wilt hebben.