PDA

Bekijk Volledige Versie : sidn - helpdesk



tindari
14/02/06, 14:23
De helpdesk van SIDN is goed te bereiken de laatste tijd..
alleen verbolg ik me er een beetje over dat er mensen werken die heel slecht Nederlands kunnen.. jullie ervaringen mee?

je zou toch denken dat als dit de .nl helpdesk is dat er gewoon goedsprekende Nederlandse mensen zouden werken of niet?

Hoi!

marco

HBCS
14/02/06, 14:40
het is niet alleen nederland die .nl aanvraagd ook van uit het buitenland worden er aanvragen ingedient

Ber|Art
14/02/06, 14:53
Ik denk dat TS dit niet bedoeld :)

petert101
14/02/06, 15:00
Origineel geplaatst door tindari

alleen verbolg ik me er een beetje over dat er mensen werken die heel slecht Nederlands kunnen..


*lol*, je gaat er solliciteren?

ivs
14/02/06, 15:10
Ik heb het vermoeden dat ze gebruik maken van een call-center in India ofzo, iemand die dit kan bevestigen?

Remigius
14/02/06, 15:11
Ik heb inderdaad tot nu toe ook alleen maar slecht nederlands sprekende medewerkers aan de lijn gekregen, dus het zou mij niets verbazen indien de helpdesk wordt uitbesteed.

tindari
14/02/06, 15:26
het is niet vervelend bedoelt tegenover SIDN.
Maar als je het druk hebt is het behoorlijk vervelend als je bijna 20minuten aan de lijn moet zitten om iets heel simpels te regelen..

Ik vind dit toch wel een zwaar punt eigenlijk. Persoonlijk vind ik gewoon dat er mensen moeten zitten die netjes Nederlands kunnen, en niet als je een ticket nummer geeft dat ik cijfers hoor die qua uitspraak bij het type Bosjesman die voor het eerst Nederlands hoort uitkomt..

Misschien iets wat we eens naar voren moeten brengen bij de SIDN?

veenman
14/02/06, 15:34
Tijdens twee gesprekken met de SIDN directie eind 2005 is dit naar voren gebracht en besproken. Er is mij destijds beterschap beloofd en er zou voor worden gezorgt dat de verstaanbaarheid van de medewerkers goed zou zijn. Het is jammer om te zien dat de ervaringen tot nu toe nog steeds niet goed te noemen zijn.

Ber|Art
14/02/06, 15:43
Jammer is dan een "understatement" de SIDN beloofd maar er gebeurd dan gewoon niets?

snaaps
14/02/06, 16:56
hmm, volgens mij heb ik het hier wel eens vaker over gehad.

Maar goed, de medewerkers bij SIDN zijn niet te verstaan voor mij, daarom bel ik ze niet meer. ik stuur wel een email, die kan ik tenminste wel lezen.

Het is achterlijk dat een bedrijf als SIDN van dit soort mensen in dienst nemen die werken als telefonisch helpdesk medewerker.

Je moet op zijn minst 3 jaar in suriname hebben gewoon om die dames te kunnen verstaan.

SIDN Sucks
Net zoals vele andere door de staat aangwezen bedrijven

veenman
14/02/06, 17:38
Origineel geplaatst door BerArt
Jammer is dan een "understatement" de SIDN beloofd maar er gebeurd dan gewoon niets?
Dat was niet de bedoeling. Ik vind het alleen jammer dat er nog steeds zulke ervaringen zijn. Wellicht dachten ze eind 2005 dat ze het probleem hadden geisoleerd cq opgelost. En blijkt er nu uit deze ervaringen dat er meer support medewerkers minder goed verstaanbaar zijn. Daarom is het ook zo belangrijk dat dit soort ervaringen naar buiten komen zodat de SIDN weet dat er nog steeds iets mis is met de verstaanbaarheid van hun support medewerkers. Echter is dit speculeren, maar ik vertrouw er op dat ze alles doen wat in hun macht ligt om het probleem op te lossen.

Catje
18/02/06, 22:56
De helpdesk van SIDN is goed te bereiken de laatste tijd..
alleen verbolg ik me er een beetje over dat er mensen werken die heel slecht Nederlands kunnen.. jullie ervaringen mee?

je zou toch denken dat als dit de .nl helpdesk is dat er gewoon goedsprekende Nederlandse mensen zouden werken of niet?

Hoi!

marco


Ja dat had ik ook, ik moest iets weten over mijn domeinnaam. En kreeg een heel moeilijk nederlandse pratende persoon aan de telefoon. Ik kom echt moeilijk begrijpen wat ze nou zei. Maar ja naar een paar keer vragen is het me wel een beetje duidelijk geworden.

WH-Tim
19/02/06, 21:29
lol, ik heb echt altijd dezelfde dame aan de lijn. Of ze nu telefoonnummers doen monitoren of dat ze allemaal zussen van mekaar zijn weet ik eigenlijk nog niet, al lijkt het daar wel op.

Mikey
19/02/06, 22:02
Ik krijg contstant een man aan de lijn met een surinaamse ondertoon. Wat ze hem wel goed geleerd hebben is zorgen dat het telefoontje bij hem blijft. Ook "Dat weet ik niet meneer", "We zijn er mee bezig meneer" en "belt u straks even terug meneer" staan hoog in het vaandel. Kortom mooi visite kaartje :)