PDA

Bekijk Volledige Versie : Horde webmail werkt niet correct



Robs
12/02/06, 04:15
OS; Windows2003
Plesk: 7.5.6
Mailserver: MERAK 8.0.3
Webmail: Horde (default plesk)

Probleem:
Klant logged in op webmail en gebruikt de IMAP login functie. Login gaat normaal echter het probleemis dat de klant geen enkele maiol kan lezen. Ook zijn aangemaakte mappen niet zichtbaar.
Logged de klant in via de POP login (loggin pulldown menu optie) optie kan deze wel zijn mails lezen, echter dan zijn alle aangemaakte mappen niet zichtbaar.
Ik draai dus op een mailserver met imap die door plesk wordt ondersteund.

Je zou zeggen gebruik de webmail van merak zelf, dit kan namelijk echter dan heb ik een ander probleem.
De webmail van merak werkt prima, geen fouten errors etc...
Allee er is 1 nadeel waardoor ik de merak webmail niet kan gebruiken, dat is namelijk dat deze zijn eigen web deamon gebruikt, dus op een andere poort draait als IIS.

Het probleem zit hem dus in het verbinden naar de webmail, ik heb diverse klanten die de webmail gebruiken en welke achter een firewall zitten die ze niet zelf kunnen configureren, met als resultaat dat deze klanten de merak webmail niet kunnen openen. Horde gebruikt IIS en draait gewoon op poort 80, hiermee hebben ze geen problemen alleen deze werkt niet goed.

Wie weet een oplossing:
- Hoe Horde goed werkend te krijgen icm Merak
- Of hoe Merak webmail te laten draaien op poort 80 op IIS dus

Wie kan me helpen?

jinxedworld
12/02/06, 08:49
Wat staat er in de logfiles van Horde? Da's meestal een goede plek om te beginnen met zoeken.

Robs
14/02/06, 03:44
Geen idee, ik kan nergens log files vinden van Horde.
Vermoed zelf, als er al een log file is, dat er niets in staat,dit omdat horde ook geen error geeft