PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameserver check @Addon-domains



Str@nger
10/02/06, 20:37
Ik zit bij een hoster die addon- en parked-domains toestaat.
Ik probeerde deze net aan te maken, krijg ik deze error terug van cPanel:

Using nameservers with the following IPs: *,*,*
Sorry, the domain is already pointed to an IP address that does not
appear to use DNS servers associated with this server. Please transfer the domain to
this servers nameservers or have your administrator add one of its nameservers to /etc/ip.remotedns and make the proper A entries on that remote nameserver.
/n
Het IP-adres van de server is goed ingesteld op het IP-adres van de server; het bekijken van het domein levert dan ook de standaard cPanel 'no site'-page op...

Ik heb bij mijn domein al extra nameservers als stealth-ns opgegeven, maar deze werken niet helemaal omdat het domein op de hostingserver niet in de authoriatative DNS staat (klopt deze zin?). Volgens DNSReport deze error:

FAIL: You have one or more missing (stealth) nameservers. The following nameserver(s) are listed (at your nameservers) as nameservers for your domain, but are not listed at the the parent nameservers (therefore, they may or may not get used, depending on whether your DNS servers return them in the authority section for other requests, per RFC2181 5.4.1). You need to make sure that these stealth nameservers are working; if they are not responding, you may have serious problems! The DNS Report will not query these servers, so you need to be very careful that they are working properly.


Heeft iemand hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?

hostingpower
12/02/06, 19:11
Waarschijnlijk heeft de host dit geblokkeerd. In WHM zit een optie om voor al reeds geregistreerde namen addon en park niet toe te staan.

Str@nger
12/02/06, 19:13
Is dit te omzeilen of moet hiervoor de optie voor ieder account opengezet worden?

CharlieRoot
12/02/06, 19:15
Origineel geplaatst door Str@nger
Is dit te omzeilen of moet hiervoor de optie voor ieder account opengezet worden?

Het snelste is gewoon even de host mailen, via WHM is dit enkele seconden werk.

Str@nger
12/02/06, 19:44
Origineel geplaatst door CharlieRoot


Het snelste is gewoon even de host mailen, via WHM is dit enkele seconden werk. Dat is idd enkele seconden werk voor de host; maar mijn vraag was ook of dit effect heeft voor elk account op de server of dat dit per account ingesteld kan worden?

host3000
12/02/06, 19:48
Dat moet serverwide en kan niet per account (wel uiteraard het gebruik van addon domains, maar deze 'blokkade' niet).

Maar de tld root servers verwijden dus niet naar 'jouw' nameservers?

Str@nger
12/02/06, 21:13
Ik heb mijn domein geregistreerd bij een 3de partij - de nameservers staan ingesteld op andere nameservers dan het hostingpakket. Hierdoor kan ik regelen dat e-mail toch blijft aankomen ondanks dat de hosting eruit ligt.
Ik kan het natuurlijk ook anders oplossen: meer nameservers opgeven; 2 richting hosting, 1 of 2 richting de mailbackup. Maar de nameservers nu nog veranderen betekent meer geld betalen dan het domein opnieuw registreren...dus ik kies liever voor een andere optie.

Extra probleem op dit moment is dat ik hosting voor dit project afneem van een tussenpartij; deze heeft een reseller-account en ik ben klant van hem. En hij heeft natuurlijk geen toegang tot de root-WHM om deze instelling te wijzigen. En ik weet niet of de echte hoster deze instelling wil wijzigen, voor een klant van een klant...
Het is al aangegeven bij mijn tussenpartij, nu even afwachten.