PDA

Bekijk Volledige Versie : Managed dedicated server zonder monitoring?



paulMD
10/02/06, 07:41
Mijn managed dedicated met linux is de afgelopen 2 maanden al 3x down gegaan. Reden was dat de mysql server ermee gestopt was en daardoor geen van mijn pagina bezocht kon worden aangezien ze het content uit een database halen.

Is het normaal dat een hoster bij een managed dedicated de mysql server niet in de gaten houdt? Ik heb namelijk zelf het down zijn moeten constateren na een half uur tot enkele uren.

Welke hosters monitoren wel de mysql server?

JayvD
10/02/06, 07:50
Ligt eraan hoe jij dat hebt geregeld met hun, als er niets over in het contract staat dan heb je zegmaar pech.

Je moet even goed het contract nalezen denk ik zomaar als er nadrukkelijk staat dat ze alles goed laten draaien zijn ze der wel verplicht tot.

petert101
10/02/06, 07:55
Origineel geplaatst door JayvD

Je moet even goed het contract nalezen denk ik zomaar als er nadrukkelijk staat dat ze alles goed laten draaien zijn ze der wel verplicht tot.
Dat impliceert het woordje 'managed' :)
Waar anders zou het voor moeten staan?

frankske
10/02/06, 08:12
Veel mensen noemen "het installeren van plesk updates als de klant erom vraagt of zo nu en dan eens" als "managed". Dit is het dus duidelijk niet :)

paulMD
10/02/06, 21:04
Ik heb het mijn hoster ook gevraagd. Voorals nog geen antwoord. Gelukkig waren ze met het rebooten op request wel sneller.

Iemand nog met tips voor een andere host?


Origineel geplaatst door frankske
Veel mensen noemen "het installeren van plesk updates als de klant erom vraagt of zo nu en dan eens" als "managed". Dit is het dus duidelijk niet :)
Dat zal mijn host dan wel doen :-(

Unixadmin
11/02/06, 12:16
Je kunt ook ook een unmanaged dedi-server nemen en die door een ander laten managen. In dat geval moet jij alleen nog effe aan je host vragen of die kosteloos een reinstall van de OS of een handmatige reboot voor je wilt doen mocht je een keertje nodig hebt.

jouwnaam
11/02/06, 13:14
"Installeren van updates als klanten daar om vragen" is meer een extra service bij standaard dedicated servers dan een managed server naar mijn mening.

Managed is letterlijk beheerd en een systeembeheerder zegt toch ook niet dat ie de laatste updates heeft geïnstalleerd, maar dat het plat liggen van de server niet zijn probleem is?

Swiftway-UK
11/02/06, 22:28
Een unmanaged dedicated server is een server waar de provider puur de hardware/bandbreedte aanbied en onderhoud en andere zaken aan de klant overlaat, dus ook "ff updaten van software"

Zodra een provider dat doet, is het een managed of semi-managed server.

Kosteloos herinstalleren van het OS doen de meeste provider ook niet, zeker niet de budget providers, tenzij ze hiervoor een geautomatiseerd systeem hebben.