PDA

Bekijk Volledige Versie : Soms heel soms ook aan ons gerichte fanmail...



Mikey
09/02/06, 23:21
Ik heb een en ander eruit gehaald omdat ik niet geheel zeker ben of ik dit zo mag plaatsen, voor de speurhonden onder ons zullen de betreffende namen ook nog wel te vinden zijn.


En ja mijn mening, wij gaan er voor (om ruim langer dan 48 uur te wachten).

EWS
09/02/06, 23:26
Lol, €50,- als vergoeding voor de registratie, per domeinnaam?

Goede zaken doe jij met advocaten :cool:

Mikey
09/02/06, 23:27
Denk toch dat je als interpretatie "wij gaan er voor" iets anders moet interpreteren. Let wel dat punt 2 alsnog geld op kan brengen door gewoon 100 domeinen te reggen en deze ook aan te bieden :)

Dillard
09/02/06, 23:30
Altijd leuk "direct opeisbare boete" :) alsof ZIJ dat bepalen... :)

Anyway, ik begrijp hieruit dat je enkele namen hebt geregistreerd? Rust er voor de datum-registratie een merkenrecht op deze namen of hebben zij deze (waarschijnlijk persoonnamen) geregistreerd als handelsnaam?

Zonee, dan zou ik niet reageren, achterover leunen, kope koffie erbij pakken en rustig de volgende stap afwachten .....

crazycoder
09/02/06, 23:30
Origineel geplaatst door Mikey
Ik heb een en ander eruit gehaald omdat ik niet geheel zeker ben of ik dit zo mag plaatsen, voor de speurhonden onder ons zullen de betreffende namen ook nog wel te vinden zijn.


En ja mijn mening, wij gaan er voor.
Boef :) hoe durf je! Zomaar die onschuldige jongens en meisjes hun domein afpakken en misbruiken voor geldelijk gewin (dat kan je beter aan de platenbazen over laten).

Voor de rest best een leuk handeltje :)

Mikey
09/02/06, 23:32
Origineel geplaatst door Dillard
Altijd leuk "direct opeisbare boete" :) alsof ZIJ dat bepalen... :)

Anyway, ik begrijp hieruit dat je enkele namen hebt geregistreerd? Rust er voor de datum-registratie een merkenrecht op deze namen of hebben zij deze (waarschijnlijk persoonnamen) geregistreerd als handelsnaam?

Zonee, dan zou ik niet reageren, achterover leunen, kope koffie erbij pakken en rustig de volgende stap afwachten .....

Aldus deze fijne man die mij zowel dit stuurde als het spul per deurwaarder liet bezorgen, is het namelijk zo dat een naam een recht heeft. Wij hebben expliciet om het volgende gevraagd :

"Nogmaals vragen wij om de documenten die onderbouwen dat de eerder aangegeven personen meer recht hebben op de betreffende domeinnamen dan wij. Hierbij denkend aan beeld-, woord-, en merkenrechten."

Hieruit komt 0 reactie.


Origineel geplaatst door crazycoder

Boef :) hoe durf je! Zomaar die onschuldige jongens en meisjes hun domein afpakken en misbruiken voor geldelijk gewin (dat kan je beter aan de platenbazen over laten).

Voor de rest best een leuk handeltje :)

Geldelijk bewin, eerste reactie per telefoon toen ik gebeld werd was "fansite". Geld heb ik geen een keer genoemd. Zei daarentegen proberen dat wel steeds.

Dillard
09/02/06, 23:37
Origineel geplaatst door Mikey


Aldus deze fijne man die mij zowel dit stuurde als het spul per deurwaarder liet bezorgen, is het namelijk zo dat een naam een recht heeft. Wij hebben expliciet om het volgende gevraagd :

"Nogmaals vragen wij om de documenten die onderbouwen dat de eerder aangegeven personen meer recht hebben op de betreffende domeinnamen dan wij. Hierbij denkend aan beeld-, woord-, en merkenrechten."

Hieruit komt 0 reactie.



Even zoeken in het handelsregister van het KvK en het register van het merkenbureau www.bmb-bbm.org, dan weet je het zeker (slaap je beter van :) )

Mikey
09/02/06, 23:58
Origineel geplaatst door Dillard


Even zoeken in het handelsregister van het KvK en het register van het merkenbureau www.bmb-bbm.org, dan weet je het zeker (slaap je beter van :) )

merknaam 2,5 / 3 maand later dan de gedane registratie.

// edit :
misschien iemand kan bevestigen wat ik zojuist zie, er is tot nu toe één naam geregistreerd als merk. Misschien al wel de nieuwe winnaar :)

WebXtra
10/02/06, 00:04
Origineel geplaatst door Mikey


merknaam 2,5 / 3 maand later dan de gedane registratie.



Gewonnen zaak lijkt me zo?

MediaServe
10/02/06, 00:23
Origineel geplaatst door WebXtra


Gewonnen zaak lijkt me zo? Precies, je kunt natuurlijk geen merk aanvragen om een domein te kunnen claimen. Dat is een beetje omgekeerde wereld ;)

Zoals ik al eerder tegen Mikey zei. Grappig hoe advocaten altijd hun best doen mensen bang te krijgen, door moeilijke woordjes te gebruiken. En € 50,00 euro per domeinnaam.. hehe.. je kunt het proberen he :D

Mark17
10/02/06, 01:47
Origineel geplaatst door MediaServe
Precies, je kunt natuurlijk geen merk aanvragen om een domein te kunnen claimen. Dat is een beetje omgekeerde wereld ;)

Zoals ik al eerder tegen Mikey zei. Grappig hoe advocaten altijd hun best doen mensen bang te krijgen, door moeilijke woordjes te gebruiken. En € 50,00 euro per domeinnaam.. hehe.. je kunt het proberen he :D

Maak in dat geval een script dat 1000 domeinnamen registreert en doe het als pakket (dat noem ik eerder geldelijk gewin). Uiteraard stuur je ze een brief terug waarin je zet dat je voor een bedrag van 250 euro de zaak in behandeling wilt nemen, echter zorg dat je tot niets verplicht.

WebSiteNet
10/02/06, 07:11
Ik ken de namen van "de idols" niet, maar noem eens een paar domeinnamen om welke het gaat? ;)

Misschien niet slim om de brief op internet te zetten maar wel goed dat je namen even hebt uitgewist.

Wido
10/02/06, 09:24
Floortje! :D

Stewie
10/02/06, 11:06
Origineel geplaatst door WebSiteNet

Misschien niet slim om de brief op internet te zetten maar wel goed dat je namen even hebt uitgewist. Waarom zou dat niet mogen?

Ik vraag me altijd af hoe dit soort "advocaten" denken boetes te kunnen opleggen? Dat doet de rechter nog altijd zelf en dan nog niet met terugwerkende kracht...

Mikey
10/02/06, 11:32
Origineel geplaatst door Wido
Floortje! :D


sssttt... :D


Origineel geplaatst door WebSiteNet
Misschien niet slim om de brief op internet te zetten maar wel goed dat je namen even hebt uitgewist.

Niet voor niets dat ik alle belastende spuller eruit gehaald hebt. De rest is van mijnzelf en naar mijn inziens vrij om te publiceren.

MaffeMuis
10/02/06, 12:24
whahahaha, 1 april is elk jaar steeds vroeger ;)

Pinvert
10/02/06, 23:35
Tja Mikey, je kent mijn standpunt... Blijf met je tengels van andermans domeinnaam af. Maar ja die kende je al :D
Enfin, je had het natuurlijk geregistreerd voor een fansite en dat is natuurlijk ter goeder trouw ;)

Het is idd wel leuk om te zien dat Floortje S. de enige is waarvoor de rechten (in een spoed procedure notabene) zijn geregistreerd. We kennen dus al de winnaar, dus hoeven we ook niet meer te sms-en tijdens de shows :p
Jammer voor The Entertainment Group B.V. maar die inkomsten lopen ze alvast mis :D

Maar goed, 18 januari pas geregistreerd dus over merkenrecht hoeven ze al niet meer te beginnen.
Laat ze maar komen met documenten en producties en als ze dat op je verzoek niet doen nog ff aan herinneren en als je dan nog geen afdoende producties hebt.. toedelodokie! (om maar met de woorden van die buiksprekerspop te spreken... hoe heet ze ook alweer? Owja, Jerny).
Veel plezier en succes met de strijd, laat je niet gek maken (ben je toch al ;)) En als je het wint....
Ik drink graag Fleur du Cap Shiraz, en geef Floortje S. dan gratis haar domein op haar eigen naam (i.p.v. op The Entertainment Group B.V.) want dat is dan de beste reclame ooit voor jouw bedrijf.

Dillard
10/02/06, 23:41
Origineel geplaatst door Pinvert
Ik drink graag Fleur du Cap Shiraz, en geef Floortje S. dan gratis haar domein op haar eigen naam (i.p.v. op The Entertainment Group B.V.) want dat is dan de beste reclame ooit voor jouw bedrijf.

Dat is idd een strategisch goede zet:

Naam overdragen aan Floortje S. prive NADAT zij een contract heeft ondertekend dat zij de naam kostenloos overgedragen krijgt, maar deze de komende 10-25 jaar niet mag overdragen of mag beeindigen.

Wat nu probeert een Management bureau die naam te bemachtigen, maar wat als zij daar ooit weg wil? Gaan ze dan makkelijk zo'n naam weer meegeven, ik denk het niet.

Zou je heel veel publiciteit en goodwill opleveren...

blaaat
11/02/06, 00:12
Origineel geplaatst door Dillard
komende 10-25 jaar niet mag overdragen of mag beeindigen.



Wat zei dat vrouwtje op tv nou ook al weer over de gemiddelde levensduur van een bedrijf? We got patience in our DNA :)

Mark17
11/02/06, 14:14
Zet er dan ook in dat het die gehele periode bij jullie geregistreerd moet zijn (anders verdien je er nog niks aan en heeft het weinig nut).

xserve
11/02/06, 14:34
Origineel geplaatst door Mark17
Zet er dan ook in dat het die gehele periode bij jullie geregistreerd moet zijn (anders verdien je er nog niks aan en heeft het weinig nut).
Het gaat natuurlijk meer om het maken van het statement dan er geld aan te verdienen. Tenminste, als ik in die situatie zou zitten.

Pinvert
14/02/06, 10:47
En??? Ondertussen nog wat gehoord Mikey?

Mikey
14/02/06, 17:31
Origineel geplaatst door Pinvert
En??? Ondertussen nog wat gehoord Mikey?

Sinds donderdag niets meer.

Ik bel je een deze dagen nog op, kom nog terug op je mail, iig heel erg bedankt alvast maar door omstandigheden van afgelopen weekend niet toe gekomen.

Pinvert
27/02/06, 19:11
Hahahaha wat kan de telegraaf toch liegen....

Rechtszaak over Idols-finalisten Floortje en Ellen
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Woedend zijn ze bij het managementbureau dat de kandidaten voor Idols begeleidt. Het bedrijf, The Entertainment Group, heeft een rechtszaak aangespannen tegen de Brabantse onderneming Mijn Sleutel.

Rechtszaak over Idols-finalisten Floortje en Ellen
Floortje.

En dat alles om de namen Floortje Smit en Ellen Eeftink, twee kandidaten die aanstaande zaterdag in de halve finale staan.

Het bedrijf uit Brabant heeft, zo bleek afgelopen week, de internetdomeinen van Ellen, Floortje, Aaron en Christon geclaimd voor internet. Tot grote verbazing van het bedrijf uit Hilversum. “Weggekaapt”, roept een woordvoerder van The Entertainment Group dan ook. “Een slimmigheid”, roept een ander over de zaak. “Die namen kunnen geld waard zijn.”

Het kort geding dient aanstaande donderdag om half twee op de rechtbank in Arnhem.

Na de finale van volgende week zaterdag krijgt The Entertainment Group uit Hilversum automatisch het management toegewezen over de Idols-finalisten. In aanloop daarop wilde het bedrijf de namen Floortje Smit als website registreren. Maar tot hun grote verbazing was haar naam al geclaimd door Mijn Sleutel.

Waarom de Hilversummers ook niet meteen de namen van Raffaëla en Ellen wilde registreren? Het duidt op slordigheid of doorgestoken kaart. De zegsman van het managementbureau bezweert dat ook zij NIET weten wie de finale gaat winnen, ondanks dat het bedrijf alleen de naam Floortje Smit wilde vastleggen. “Een foutje van ons”, geeft hij als verklaring. “De pakketjes met de aanvragen voor Raffaëla en Ellen liggen hier inmiddels klaar voor verzending. Wij zijn niet partijdig. Maar Floortje is gewoon dé favoriet.”

Het bedrijf uit Oosterhout hebben we ook gebeld. Maar daar wil geen enkel commentaar geven op de zaak.


Mikey...
Veel succes en laat je niet gek maken! Deze ga je gewoon inpakken :)