PDA

Bekijk Volledige Versie : welke host?



buddy5
09/02/06, 16:52
Ik zoek een host, ik heb al op internetten.nl en webhosters.nl gekeken, maar ik kom er niet uit.
Wie weet een goede? schrijfruimte moet minstens 250 mb zijn en dataverkeer 20 gb of meer omdat er heel veel mensen naar onze site kijken.
De meeste zijn vreselijk duur...
Nou had ik pcextreme gevonden en die heeft een schrijfruimte van 750 mb en dataverkeer van 30 gb en die kost € 5,00 per maand. Dus heel goedkoop in vergelijking met andere, maarja dan vertrouw ik dat weer niet


gr. conny

Xerious
09/02/06, 16:59
Voor een eerlijk advies kan je helaas niet op dit forum terecht. Dat komt omdat vrijwel iedereen op dit forum zelf webhoster is en die wil natuurlijk zijn of haar product promoten.

Bullcat
09/02/06, 17:04
Beetje lastig inderdaad om hier objectief te gaan reageren, je zou wel in de aanbieding afdeling kunnen vragen voor een aanbieding.

Luuc
09/02/06, 17:28
Neem eens contact op met de hosters die jij hebt geselecteerd (pcextreme bijvoorbeeld). Stel ze een paar (lastige) vragen en kijk hoe en hoe snel ze hierop reageren.

Verder zoek je naar wat klantenervaringen op de website's die je al genoemd hebt en je maakt een keuze.

buddy5
09/02/06, 18:26
Origineel geplaatst door Luuc
Neem eens contact op met de hosters die jij hebt geselecteerd (pcextreme bijvoorbeeld). Stel ze een paar (lastige) vragen en kijk hoe en hoe snel ze hierop reageren.

Verder zoek je naar wat klantenervaringen op de website's die je al genoemd hebt en je maakt een keuze.


Ik vond het nogal lang duren voordat ze mijn mail beantwoorde, bij mijn huidige host krijg ik altijd binnen het uur antwoord, zelfs op zondag!!!
Bij pcextreme mailde ik 12 uur s'middags en kreeg pas de volgende ochtend 11 uur bericht terug.

snaaps
09/02/06, 18:27
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1498

Goede keus

Vaak geef ik geen reacties op dit soort vragen omdat ik dan ruzie krijg met diverse aanbieders.
dit zegt dus wel genoeg

p.s reactie tijd is niet alles wat telt.
wat belangrijk is is de uptime, en of ze telefonisch bereikbaar zijn.
als jij een snel antwoord wil moet je niet mailen maar bellen.

Remigius
09/02/06, 19:51
Naar mijn weten is PC Extreme een betrouwbare/professionele host en een beetje aan je openingspost te 'horen' is er een beperkt budget. 23 uur voor een e-mail is opzicht nog steeds netjes hoor.

Succes!

izdesign
09/02/06, 19:57
Inderdaad pcextreme is een groot bedrijf en zeker betrouwbaar, zolang je binnen 24 uur reactie hebt van je hoster is het goed :)

Wido
09/02/06, 20:28
In het weekend verwerken we inderdaad geen e-mail, dat klopt.

Een mailtje kan door omstandigheden soms niet per direct beantwoord worden.

Helaas, maar dat is niet anders.

Als je dat niet goed genoeg vind, kies dan niet voor ons.

ChemicalWH
09/02/06, 20:30
Ik heb het afgelopen jaar vrijwel geen klachten over PCextreme gehoord, naar mijn weten doen ze het erg goed tegenwoordig.

En mocht het tegenvallen kun je altijd toch verhuizen ? :)

Niet geschoten is altijd mis.

Ruud

ensermo
09/02/06, 20:36
Apart van het feit dat ik een HELE goeie hoster ken ;) kan ik je het volgende adviseren.

Bepaal voor jezelf WAT belangrijk is.

- Wat ga je hosten?
Simpele site voor de hobby waar je geen inkomsten mee verdient die weleens offline kan/mag gaan of Bedrijfskritische sites (webwinkel/ online catalogous / etc) waar uptime zeer belangrijk is?
- Hoeveel wil je uitgeven? Wees realistisch hier. Wil je 1 Euro per maand betalen voor 750MB Webruimte en 40GB dataverkeer?? Of snape je wel dat bandbreedte, harde schijven, geheuge, servers, co-locatie, personeel etc geld kost en het dus niet te goedkoop (maar ook weer niet te duur) kan?
In ieder geval TIP KIJK NIET ALLEEN NAAR DE PRIJS.
- Bepaal zelf hoe je Service Level moet zijn? Wil je echt binnen een aantal minuten aantwoord of "overleef" je het wel als je een paar uurtjes moet wachten. Ben je vaak om 2AM bezig te programmeren en wil je je vragen meteen beantwoord hebben?
- Wil je extras (klik and install), beheerpaneel, databases, mail beheer etc.

Zodra je zelf weet wat je nodig hebt kan je een lijst hosters maken en ze benaderen met vragen.

En btw.... PCX is een goeie keuze voor je "first gut feeling" ;)

buddy5
09/02/06, 20:58
Origineel geplaatst door Wido
In het weekend verwerken we inderdaad geen e-mail, dat klopt.

Een mailtje kan door omstandigheden soms niet per direct beantwoord worden.

Helaas, maar dat is niet anders.

Als je dat niet goed genoeg vind, kies dan niet voor ons.

Nee ik begrijp best dat er in het weekend niet gemaild word, ik was dan ook stomverbaasd dat ik van mijn huidige host op zondag een antwoord kreeg binnen het uur.
Maar ik hoor van alle kanten dat als het binnen de 24 uur is netjes is....

In ieder geval is mijn keuze gemaakt, nu nog even diegene overhalen die het moet betalen ;-))

da_erik
26/02/06, 13:13
ik ken nog wel een webhoster waar je o.a. 25GB schijfruimte en 510GB dataverkeer krijgt, voor 7,50 per maand. En nee, dat is geen bedrijf van mij. Ik ben particulier en heb daar al jaren zeer tevreden enkele accounts...

AlfaHosting
26/02/06, 13:38
Voor een eerlijk advies kan je helaas niet op dit forum terecht. Dat komt omdat vrijwel iedereen op dit forum zelf webhoster is en die wil natuurlijk zijn of haar product promoten.

Waarom zou je hier niet terecht kunnen voor een eerlijk advies ? Je mag niet bang zijn om ook een andere hoster aan te prijzen omdat je anders mogelijk zelf het klantje niet kan winnen.

TS heeft denk ik een goede keuze gemaakt. Een antwoord binnen de 24 uur lijkt me toch niet overdreven slecht. Wil hij snellere antwoorden zal hij waarschijnlijk bereid moeten zijn wat meer te betalen. Niet iedereen heeft een support op zondag.

Xerious
26/02/06, 14:13
Waarom zou je hier niet terecht kunnen voor een eerlijk advies ? Je mag niet bang zijn om ook een andere hoster aan te prijzen omdat je anders mogelijk zelf het klantje niet kan winnen.

Tuurlijk niet. Ik heb zelf ook sites gehad bij PC Extreme en was daar ook heel tevreden over. Mijn post was niet bedoeld om "klantje te winnen" maar vaak zijn veel mensen toch geneigd zichzelf eerder aan te prijzen. Ik heb hier vroeger wel eens een soortgelijke vraag gesteld en toen kreeg ik geloof ik wel een stuk of 2/3 PB's met aanbiedingen. Ik blijf er bij dat je met je vraag tussen andere hosters niet goed zit. Ik hoor eigenlijk niets dan goeds over PC Extreme, maar ik heb mijn ervaringen over een hoster liever uit eigen hand en ik ben nu al zo lang weg bij PC Extreme dat ik mij daar liever niet over uitsprak.
Zelf kies ik liever voor een provider die ook op zondag werkt. Vooral bij problemen wil ik namelijk snel terecht kunnen. Dat is dan weer een eis die ik stel die mijn mening kan beinvloeden, maar de TS heeft dat blijkbaar niet.