PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe server



Bkm
07/02/06, 18:24
Hallo

Ik heb momenteel een dedicated server met de volgende specs:

Pentium 4 3.0Ghz HT
512MB Ram
80GB 7200rpm

Ik wil graag een eigen server kopen en deze gaan laten colocate.

De server is een Dell PowerEdge SC 1425 met de volgende specs:

2x Intel Xeon 2.8GHz 2MB L2
4x 512MB 400MHz
80GB 7200rpm

Het doel is het hosten van een grote website (het gaat om een RPG game in PHP/MySQL). En eventueel misschien hosting verkopen gewoon paar pakketjes.

Mijn vraag is of dit verstandig is en of deze server hier een beetje goed voor te gebruiken is? Of raden jullie misschien iets anders aan?

Kan ik het beste SATA of SCSI gebruiken en is een 7200rpm schijf snel genoeg of kan ik beter 10000 of 15000 nemen?

Alvast bedankt,
Bkm

Basic-it
07/02/06, 19:42
Hallo,

Deze server is uitstekend voor je RPG game om op te hosten. Alleen kwa schijfen kan je kiezen tussen sata. Sata heeft een snelle doorvoer van grote bestanden en SCSI daar in tegen heeft een grote snelheid om meer bestanden tegelijk te laten draaien dus als je veel mysql queries hebt zou ik voor SCSI schijven kiezen met een hoog RPM.

BeDesign
08/02/06, 12:35
Of je kan er voor zorgen dat je geheugen groot genoeg is om alle gebruikte bestanden/databases op te slaan, zodat er bijna niet van de schijven moet worden gelezen.
Dan maakt de snelheid van je schijven in principe niet zoveel uit.
Dus eens kijken hoe groot alle bestanden & databases zijn en daar genoeg geheugen voor voorzien.

Bkm
08/02/06, 18:57
Nou de database is misschien als ik kijk naar de toekomst 20mb en de bestanden met plaatjes en al misschien 50mb (alles erg overdreven).

Dus totaal 70mb terwijl er dus 2024mb aan geheugen in komt. Zou dus wel genoeg moeten zijn om met een SATA scrhijf te draaien?

Z'n SCSI versie van die server (dan wel met 73GB 10000rpm) kost ongeveer 300 euro meer.

BeDesign
08/02/06, 19:31
meer dan genoeg zelfs.
ik zou voor sata gaan. (als je het iets betrouwbaarder wilt maken kan je altijd kijken naar sata raid)

renovatio
08/02/06, 23:38
Origineel geplaatst door BeDesign
Of je kan er voor zorgen dat je geheugen groot genoeg is om alle gebruikte bestanden/databases op te slaan, zodat er bijna niet van de schijven moet worden gelezen.
Dan maakt de snelheid van je schijven in principe niet zoveel uit.
Dus eens kijken hoe groot alle bestanden & databases zijn en daar genoeg geheugen voor voorzien.

Bedoel je database in cache plaatsen? Hoe doe je dat?
Doet ie dat niet automatisch zelf?
Ik heb een akelig trage server waar een forum op staat met
een database van rond de 200 MB. Processorload is tevens
altijd bij de 99%.

BeDesign
09/02/06, 00:05
Origineel geplaatst door QuiSon
Processorload is tevens altijd bij de 99%.
Ok dan is er toch wel zwaar iets mis met je server of met je forum :)
welke processen zorgen voor deze load?

Als je MySQL gebruikt met innodb tables, dan moet je enkel de nodige variabele hoog genoeg zetten in je my.cnf ( innodb_buffer_pool_size )
zet deze bvb op 250MB. normaalgezien zal mysql dan de hele DB in z'n buffer zetten.

renovatio
09/02/06, 00:10
Origineel geplaatst door BeDesign

Ok dan is er toch wel zwaar iets mis met je server of met je forum :)
welke processen zorgen voor deze load?

Als je MySQL gebruikt met innodb tables, dan moet je enkel de nodige variabele hoog genoeg zetten in je my.cnf ( innodb_buffer_pool_size )
zet deze bvb op 250MB. normaalgezien zal mysql dan de hele DB in z'n buffer zetten.

Ik probeer dat even, bedankt.