PDA

Bekijk Volledige Versie : Alles in één systeem ?



arjen@arkois.nl
07/02/06, 11:44
Hoi,

Wat ik de laatste tijd heb gemerkt is dat mijn administratie niet zo soepel verloopt.
Daarom wil ik nu ook een keer alles goed werkende hebben.

Ik heb de test versie van Davilex Bussines gedownload.
Op het eerste gezicht vond ik het een heel erg handig systeem.
Maar nu begin ik steeds meer dingen te vinden die het niet echt heeft. (beetje en kromme zin).

Weet er iemand een mooi pakket, dat alles heeft ?
Klanten systeem, welke pakketten klanten hebben, voor welke periodes.
Alle overige gegevens van klanten, facturen etc etc etc.

Ik heb namelijk echt geen tijd om dit te gaan programmeren..

Hoop dat iemand wat weet.

Alvast bedankt !

AlfaHosting
07/02/06, 12:04
Het probleem van de meeste hosters denk ik ... na heel lang zoeken en veel testen zijn we er nu toch maar zelf aan begonnen.

arjen@arkois.nl
07/02/06, 12:16
Er is echt bijna geen pakket te vinden dat alles ondersteund.
Hebben jullie het al af ?

jinxedworld
07/02/06, 13:01
Kijk eens op Mamut.com , deze werkt perfect.

snaaps
07/02/06, 13:08
ehh er is toch zo,n site die dit aanbied voor hosters?
(ken niet meer op de naam komen, een nederlands bedrijf.)

afijn, ook wij zijn (nog steeds) bezig met een eigen script.
een echt goed systeem bestaat namelijk niet voor ons.

zoek ff op dit forum, er is genoeg over geschreven
(keywords: administratie, facturering systemen)

Esbes
07/02/06, 13:13
ModernBill.

FransVanNispen
07/02/06, 14:44
Wij gebruiken Davilex Compact. Heel leuk pakket, maar geen periode facturen :(

Een goed alternatief dat ook periode facturen maakt hebben we niet gevonden. Dus via een spreadsheet bijgehouden wat de lopende termijnen waren voor welke factuur.

Uiteindelijk facturatie in de webportal geïntergreerd. Wat overigens zeer veel extra voordelen bied, omdat klanten hun factuur automatisch ook per email krijgen nu, openstaande, actuele en oude facturen kunnen oproepen, ...

Omdat het facturatie systeem ook op de hoogte moet zijn van de pakketen en dergelijke, heeft de klant nu gelijk ook een overzicht op zijn account pagina van de lopende diensten met alle bijbehorende gegevens.

De gegenereerde facturen boeken we nu als verkoop stukken in Davilex Compact. Enige nadeel nu is dat je de betalingen 2 maal moet verwerken, maar dat is een fluitje van een cent.

Bullcat
07/02/06, 14:51
Nlstart niks, tenminste die heb ik vaker hier horen langskomen op WHT

arjen@arkois.nl
07/02/06, 15:41
Ik zit op het moment even te kijken bij mijn Helm control panel.
Daar zit ook een facturatie systeem in.

Alleen ik weet niet of het zo geweldig is om dit te gaan gebruiken.

Iemand er ervaring mee ?

arjen@arkois.nl
07/02/06, 15:49
FransVanNispen

Dit klinkt best wel interesant.
Is er een manier om hier gebruik van te kunnen maken ?

AlfaHosting
07/02/06, 17:44
Origineel geplaatst door Esbes
ModernBill.

Niet echt aangepast aan de europese situatie wat betref BTW regelingen en facturatie ..

Bullcat
07/02/06, 18:27
Hallo Frans ik ben misschien ook wel geintereseerd ?

martysmarty
07/02/06, 18:35
Kijk eens in dit topic: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=86628

Mischien kun je een paar ideeën geven zodat je een systeem kunt krijgen over een poos

AlfaHosting
07/02/06, 19:27
Probleem met systemen is dat elke hoster zijn werkwijze heeft. Zo vragen we voor particulieren een vooruitbetaling voor activatie. Dat wordt door weinig systemen ondersteund.

Ook zit in ons eigen systeem een aantal afdelingen in verwerkt: verkoop, facturatie en support.

We hopen het allemaal klaar te hebben tegen begin mei.

B4rr13
07/02/06, 22:11
Wel ik heb zoiets zelf gemaakt in Access eigenlijk, ok mist misschien enkele gemakkelijke punten in de adminstratie dan maar het is handig als je administratie niet al te groot is, maar het wel graag net en ordelijk wil hebben.

Digital World Solutions
07/02/06, 23:24
Is WeFact niet zoiets? Tis met facturatie en houd wat cijfertjes in de gaten. Het is voor de rest wel wat basic.

arjen@arkois.nl
08/02/06, 00:50
Ik heb zitten kijken naar dat Modernbill.
Op het eerste gezicht spreekt het mij wel aan.
Maar nu ik zo iets lees over die europese dingen..

Iemand een iets duidelijkere uitleg ?

Clanhost
08/02/06, 01:22
Wij zijn er ook al een tijdje mee bezig maar het is en blijft zeer veel werk om het zelf te ontwikkelen. De eerste fase is gelukkig af, namelijk de koppeling tussen ons bestelsysteem en de facturatie van de diensten. Dit scheelt nu ontzettend veel tijd, ik heb er nog wel een handmatige check in zitten voordat ik nieuwe factuur verstuur. Maar i.p.v. enkele minuten werk is dit seconden werk geworden. Bijgaand even screenshot van hoe bij ons eruit ziet:

http://www.clanhost.nl/mannekino/ccms.png

Digital World Solutions
08/02/06, 15:11
Waneer is die af ClanHost en verkoop je het ook?

Clanhost
08/02/06, 15:44
Zal nog wel even duren, het is continu in ontwikkeling. Ik denk niet dat we dit gaan verkopen.

FransVanNispen
08/02/06, 16:35
Ik wil er best over denken om het een en ander beschikbaar te maken. Echter gaat het bij ons niet om een facturatie systeem alleen.

Het zijn modules voor ons CMS systeem. Ze zijn ook nog niet helemaal af, omdat herinneringen er nog in moeten.

We hebben ook een module voor server monitoring met email en SMS ondersteuning in geval van downtime, die interessant kunnen zijn voor andere hosters.

Als er suggesties zijn over hoe beschikbaar te maken, houd ik me aanbevolen. Momenteel denk ik aan een broncode licentie.

AlfaHosting
08/02/06, 17:20
Origineel geplaatst door arjen@arkois.nl
Ik heb zitten kijken naar dat Modernbill.
Op het eerste gezicht spreekt het mij wel aan.
Maar nu ik zo iets lees over die europese dingen..

Iemand een iets duidelijkere uitleg ?

Er schorten een aantal dingen aan wat betreft de europese btw regelgeving, de vorm van de facturen, enz .. met die opmerking dat in Nederland schijbaar alles iets soepeler is dan hier in belgenland.

Het Modernbill systeem is mits wat aanpassingen best te gebruiken maar het is wel wennen en op voorwaarde dat je niet werkt op basis van voorafbetaling.

Maar ik ken grote hosters die het wel gebruiken maar het door firma's hebben laten aanpassen op maat.

We zijn zelf een systeem aan het ontwikkelen dat in het kort zo werkt:

1) Klant doet bestelling op het systeem (volledige bestelmodule met whois) en ontvangt een bevestiging hiervan.
2) Bestelling wordt door ons nagekeken.
3) Wij maken de keuze dat hij moet betalen voor activering of niet (in dat laatste geval ontvangt de klant dadelijk een factuur) en wordt de bestelling aangemaakt door ons.
4) In het eerste geval wordt de betaling afgewacht. Betaling komt binnen en wordt ingegeven, systeem controleert of het bedrag klopt en bestelling kan verwerkt worden.
5) Indien er geen betaling volgt krijgt de klant een herinnering om de xx dagen. Bij een factuur idem dito.
6) Indien alles verwerkt is ontvangt de klant 30, 20 en 10 dagen voor vervaldatum een vraag tot betaling. Bij klanten die een rechststreeks factuur wensen is er een aparte werkwijze.
7) Ook kan de klant inloggen opzijn controlepaneel voor een overzicht van zijn bestellingen, openstaande betalingen, zijn gegevens enz.
8) Verder is het mogelijk de klanten afzonderlijk, per server of algemeen te mailen.
9) Systeem is voorzien op aparte wensen en tarieven van resellerklanten.
10) Wat betreft facturatie zijn er mogelijkheden tot opvraging van een aantal financiele overzichten.
11) Mogelijkheden tot geven van kortingcodes zijn voorzien.

En we zijn nog hard aan het werken om nieuwe functie's toe te voegen ...

Easyracks
08/02/06, 17:32
ClientExec werkt prima.

arjen@arkois.nl
09/02/06, 11:29
Dat ClientExec ziet er inderdaad wel handig uit.
Ook kost het niet echt veel, heeft deze geen problemen met die euro dingen ?

AlfaHosting
09/02/06, 11:34
Origineel geplaatst door arjen@arkois.nl
Dat ClientExec ziet er inderdaad wel handig uit.
Ook kost het niet echt veel, heeft deze geen problemen met die euro dingen ?

Wij hebben het ook uitgetest maar vonden het niet geschikt. Maar mogelijk hangt het beetje af van je werkwijze.

arjen@arkois.nl
09/02/06, 11:42
Mag ik vragen wat de reden is waarom het niet echt geschikt was voor jullie ?

Ik ben namelijk opzoek naar een systeem dat ik ongeveer een jaar ga gebruiken.
Want we gaan wel zelf een systeem in elkaar zetten, alleen hebben wij met spoed een systeem nodig.

mitedo
09/02/06, 15:01
het systeem van icehosting is binnen een kwartier volledig geinstalleerd en bruikbaar

AlfaHosting
09/02/06, 15:03
Als het voor een jaartje is kan je misschien eens http://www.whoiscart.net/ bekijken ?

arjen@arkois.nl
09/02/06, 15:19
Wat is het systeem van icehosting ?
Dat andere systeem van whoiscart, vind ik maar appart.

Ik denk dat ik toch maar Davilex blijf gebruiken.
Tot er een compleet systeem is gebouwd.

Dit word echt drie keer niks op deze manier.
Dan maar elke keer wat langer bezig zijn aan de administratie.

In ieder geval bedankt allemaal, zo weet ik in ieder geval wat er allemaal een beetje op de markt is.
Dan kan ik rustig gaan uitzoeken wat handig is voor ons.

Easyracks
09/02/06, 15:29
Origineel geplaatst door arjen@arkois.nl
Dat ClientExec ziet er inderdaad wel handig uit.
Ook kost het niet echt veel, heeft deze geen problemen met die euro dingen ?

Ja, dollar, euro etc. mogelijk en BTW tarief is ook per land in te stellen, evenals het mogelijk is om iemand geen BTW te laten betalen etc.