PDA

Bekijk Volledige Versie : voip in België



tvm
07/02/06, 11:30
Beste,

welke bedrijven bieden voip in België aan met een eigen telefoonnummer?

mvg,

Tim Van Maele

Mark17
07/02/06, 12:03
Origineel geplaatst door tvm
Beste,

welke bedrijven bieden voip in België aan met een eigen telefoonnummer?

mvg,

Tim Van Maele

VOIPbuster kan het niet aanbieden doordat belgacom het weigert, ik denk dat daardoor enkel een mogelijkheid er is (indien aanwezig) via belgacom.

Ijsbox
07/02/06, 12:37
voipcharges (http://www.voipcharges.com/providers.php?_filter=1&country_sid=23) heeft een lijstje met voip aanbieders in belgie, zou zeggen bel/mail er een paar.

GlobalServe
17/02/06, 14:13
www.Yawadoo.be
www.telefoon.in

Ik heb daar zelf ook een account en wel tevreden over.
Daar krijg je een 69***** nummer

Stefan Mensink
17/02/06, 14:28
packetnet.be doet het ook.

Zie ook: http://www.voipcharges.com/

GlobalServe
17/02/06, 14:31
Hoe is het nu mogelijk voor van een voip naar voip nummer te bellen als het verschillende voip operatoren zijn.

Ik zie bvb voip nummer van packetnet is 2221.

Als ik daar naar bel vanaf yawadoo krijg ik error toon...

Yawadoo voip nummers beginnen met 69*****

linugen
06/03/06, 16:54
Ik zie bvb voip nummer van packetnet is 2221.
Als ik daar naar bel vanaf yawadoo krijg ik error toon...

Dat klopt, onze VoIP nummers zijn enkel beschikbaar voor interne klanten. Het is echter wel mogelijk om een vast telefoonnummer te krijgen ( zone 02 of zone 03 ) voor een abonnement van 5 Euro / maand. Dan ben je van overal bereikbaar.

Meer info over onze diensten kan je terugvinden op: www.packetnet.be (http://www.packetnet.be). Indien je nog niet over de nodige hardware beschikt kan je die bestellen in onze online VoIP shop (http://shop.packetnet.be/).

Ithagi
16/03/06, 14:40
Wij zitten bij packetnet en ben er supertevreden van.
Enige probleem dat ik heb is dat wij onze asterisk via SIP aan packetnet hebben hangen en dat we dan ineens niet meer kunnen zien wie ons opbelt, maar er altijd ons eigen extern nummer als Caller ID tevoorschijn komt.

sp-services
30/12/06, 14:16
even dit oud topic een schop geven.

is hier ondertussen al meer aanbod in ? en is er al iets gekend van bellen naar het buitenland

isparky
11/01/07, 16:25
zal u niet probeeren om uw gewone telefon nummer op voip te porteeren?

-pj-
14/01/07, 13:35
12connect.com doet oa nummers uit belgie.

dfeenstra
14/11/08, 10:27
ik schop even een wat ouder topic omhoog voor het volgende:

Klopt het dat als een nederlandse (mobiele) telefoon is doorgeschakeld naar een belgisch (voip) nummer en er naar het nederlandse nummer wordt gebeld met een afgeschermt (verborgen) telefoonnummer dat dat in belgie wel gewoon zichtbaar is doordat het verbergen van nederlandse nummers bij de grens stopt?
En wat heb ik nodig om dus mijn nummer door naar belgie te schakellen en de telefoonnummers van inkomende gesprekken te zien?

shuyg
14/11/08, 12:24
Technisch gezien wordt in Nederland het nummer ook altijd mee gestuurd. Dus met Asterisk kan je meestal verborgen nummers gewoon uitlezen.
Zo kan je bijvoorbeeld de telefoonnumers van een telefooncel achterhalen. Of lastige callcenters in een leuke eindeloze loop zetten.

dfeenstra
14/11/08, 15:22
ik zoek een eenvoudige oplossing om mijn mobiele telefoon naar door te schakellen om 1 of meer nummers te achterhalen van mensen (waarschijnlijk een bedrijf) die mij meerdere keren per dag bellen en na 1 x overgaan weer ophangen. telefoon bdrijf kan daar niks aan doen omdat er nooit een verbinding tot stand komt.
hoe los ik dat dus het makkelijkst op?

shuyg
16/11/08, 09:58
Ik gok dat het de Goudengids is en het kan ook een energiebedrijf zijn. Ik vermoed dat de Gouden Gids dit doet, want ik zie hetzelfde gebeuren, totdat ik snel genoeg de telefoon op neem. Ik weet niet meer welk energiebedrijf dit laatst ook deed.

Overigens kan je bij KPN (als dat je leverancier is) een formulier aanvragen waarmee ze uitzoeken wie het is.

belgonet
21/11/08, 09:46
OT : Bieden een van deze mensen toevallig ook nummer overdraging van belgacom naar hun aan in hun dienstenpakket ?