PDA

Bekijk Volledige Versie : email op hostname



rvessem
07/02/06, 10:31
Ik heb een reinstall van DA laten doen, omdat ik van besturingssysteem ben veranderd van RH naar Debian

alleen nu kan ik op mijn hostdomein geen e-mail aanmaken, en heb ook niet eens een ftp account om een website te zetten op het hostdomein??

hoe zit dit nu??? de website kan ik er wel omslachtig op zetten via ssh maar e-mail krijg ik niet voor elkaar, terwijl dit altijd mijn main e-mail adres was?

ben ik nu verplicht een domein te registreren wat ik enkel als hostname voor mijn server ga gebruiken???

Triloxigen
07/02/06, 11:45
Je zult MX records moeten instellen om mail te kunnen ontvangen.
Dus een domeinnaam waarbij dat kan is wel makkelijk :)

Mark17
07/02/06, 11:54
Origineel geplaatst door rvessem
Ik heb een reinstall van DA laten doen, omdat ik van besturingssysteem ben veranderd van RH naar Debian

alleen nu kan ik op mijn hostdomein geen e-mail aanmaken, en heb ook niet eens een ftp account om een website te zetten op het hostdomein??

hoe zit dit nu??? de website kan ik er wel omslachtig op zetten via ssh maar e-mail krijg ik niet voor elkaar, terwijl dit altijd mijn main e-mail adres was?

ben ik nu verplicht een domein te registreren wat ik enkel als hostname voor mijn server ga gebruiken???

de hostname (meestal iets van sub.domein.tld) mag niet gelijk zijn aan de domeinen die gebruikt worden (hierover is uitgebreide informatie te vinden op www.directadmin.com/forum). als je dit aanpast zou het moeten werken, vraag eventueel je directadmin leverancier om dit aan te passen.

Mark17
07/02/06, 11:58
Origineel geplaatst door Triloxigen
Je zult MX records moeten instellen om mail te kunnen ontvangen.
Dus een domeinnaam waarbij dat kan is wel makkelijk :)

door de DA structuur kun je van elke domeinnaam de MX records instellen op admin nivo bij mijn weten.