PDA

Bekijk Volledige Versie : Spotprenten



host3000
06/02/06, 18:43
Voor wie daarover een statement wil geven:

http://www.petitiononline.com/danmark/

JayvD
06/02/06, 18:55
Is toch te gek voor woorden dat ze allemaal zo doen om een paar cartoons...

De cartoons: http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74
(ben geen Geert Wilders aanhanger maar kon ze nergens anders vinden)

Wat moet er van de wereld komen als er al zoveel gezeik komt vanwege een paar cartoons.

Wido
06/02/06, 19:33
Het gaat helemaal te ver dit.

Geeft voor mij aan hoe ver ontwikkeld al die landen zijn.

Het is een Deense krant die het heeft gepubliceerd en nu reageren ze af op HEEL Denemarken, alsof ineens het hele land verantwoordelijk is voor die krant zijn acties.

Afijn, dat geweld geeft maar aan hoe onbenullig en onnozel dat stuk van de wereld is. (En al die mensen in onze omgeving die direct met acties dreigen).

Ik zag een stukje op TV waar een Imam in Nederland een toespraak hield over deze spotprenten, ik kreeg er koude rillingen van, hoe sterk deze mensen vast blijven klampen aan de Koran en ze geweld op die manier goed keuren.

Als ze nou eens een spotprent zouden maken waar je God en Maria in bed ziet liggen, lekker een stikkie roken, nadat ze de "daad" hebben verricht dan gaan wij toch ook niet met zijn allen ambassade's in de fik steken?

Ok, er zouden bij het CDA, de SP en CU wat woorden vallen, maar daar blijft het denk ik bij.

Dat Engeland en de VS de spotprenten afkeuren gaat nergens over, deze landen hebben er niets mee te maken en hadden zich er dan ook niet in moeten mengen.

Maar als een paar prenten er voor kunnen zorgen dat de hele islamitische wereld nu op zijn kop staat, dan geeft dat voor mij aan hoe het met hen gestelt is.

Daar wil ik nog wel even aan toevoegen, er zijn uiteraard genoeg moslims die er waarschijnlijk gewoon om kunnen lachen en ze daarna gewoon negeren. Maar de mensen die zo heftig reageren hierop, die verafschuw ik.

Triloxigen
06/02/06, 19:35
In de panorama staat wekelijks wel een dergelijke cartoon.

XBL
06/02/06, 20:15
Ik begrijp, zoals Wido al zegt, niet hoe een paar tekeningen zulke reacties los kunnen maken. Dat mensen de tekeningen niet goed keuren of dat ze zelfs Denemarken allemaal erge dingen wensen, kan ik enigzins nog in komen (als het een paar mensen waren, in ieder geval, niet de groepen mensen die op dit moment in opstand komen). Maar dat ze ambassades slopen en er doden vallen? Onbegrijpelijk. Werkelijk waar, ik kan hier gewoon niet met m'n pet bij.

Hoe kunnen mensen elkaar zo extreem opfokken en tot dergelijke acties komen? Wat moet die mensen dan wel niet meer dwars zitten? Want je verteld mij niet dat het enkel de prenten zijn die een dergelijke reactie veroorzaken.

En dan zou je kunnen zeggen dat het "het gewone volk" niet beter weet. Maar zelf politici bemoeien zich ermee. Niet alleen door 'vragen' te stellen, maar door direct actie te ondernemen: Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken. Idioot!

Jochem

Stewie
06/02/06, 20:27
Origineel geplaatst door XBL
Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken. Idioot!Hey, is dat niet hetzelfde land waar de staats TV zelfmoordaanslagen onder kinderen aanprijst dmv tekenfilms, vanzelfsprekend op Israel?

HostServe
06/02/06, 21:24
JayvD; Het gaat er niet om dat het zomaar cartoons zijn. Op enkele cartoons wordt Mohammed zwart gemaakt, alsof het een terrorist was.


Het is een Deense krant die het heeft gepubliceerd en nu reageren ze af op HEEL Denemarken, alsof ineens het hele land verantwoordelijk is voor die krant zijn acties.
De regering is er inderdaad mede-verantwoordelijk voor.


Als ze nou eens een spotprent zouden maken waar je God en Maria in bed ziet liggen, lekker een stikkie roken, nadat ze de "daad" hebben verricht dan gaan wij toch ook niet met zijn allen ambassade's in de fik steken?
Zover ik weet is het volgens het Christendom niet verboden om tekeningen te tonen van God of Maria. En wie bedoel je met 'wij' ?


Dat Engeland en de VS de spotprenten afkeuren gaat nergens over, deze landen hebben er niets mee te maken en hadden zich er dan ook niet in moeten mengen.
Indien zij er niks mee te maken hebben, waarom bemoeien andere landen zich er dan wel mee.


Want je verteld mij niet dat het enkel de prenten zijn die een dergelijke reactie veroorzaken.
Het zijn inderdaad niet alleen de spotprenten. De 'oorlog' is er al langer tussen het Oosten en het Westen.

DennisP
06/02/06, 21:29
Als je gelooft zoals hun gelooft, tsja is hetzelfde als je moeder ineens in een krant staat en word afgebeeld als een hoer.

Vrijwel kan ik die "overdreven" reactie toch echt wel begrijpen. Andere cultuur, andere opvoeding e.d. Is hun goed recht om daar boos over te zijn.

(edit)

En trouwens om nu te zeggen van je moet daar maar tegen kunnen en/of andere dingen, tsja ik vind ook wel dat hun er iets anders tegenaan moeten kijken, maar ik vind het ook niet zo gek dat zoiets escaleert.

Het is toch het westen tegenover hun, dat blijft in elk tv spotje, elk nieuwsbericht, elke uiting van steun tegenover andere groepen, en hun zijn telkens maar de pisang.

Deels ook waar, omdat ze ons waarschijnlijk ook willen uitroeien tenminste de extreme core ervan, maar zo zijn er genoeg skinheads en andere rare partijen binnen het westen die op dezelfde manier denken maar dan onder een ander geloof.

Krijg je trouwens toch echt wel een slappe van, zulk soort mensen in welke vorm van geloof dan ook, ik vind het maar niets, extremisten of het nou de islam is, christenen, of hitler aanhangers, ik vind het echt allemaal maar niets.

Woordje vrede waar hun voor vechten gaat niet op, hun hebben pas vrede als een ander geloof of overtuiging overhoop word geblazen.

Daarnaast degene die die spot prents heeft gemaakt is natuurlijk niet helemaal lekker bij zijn ei, het is het uitlokken van. Logisch aan de ene kant, onlogisch aan de andere kant, kan er voor de rest niets van maken, dat er weer bewezen word dat er nooit word nagedacht.

Dan kom je weer terug het op je moeder verhaal, of jezelf, of hetgeen waar jij in gelooft publiekelijk belachelijk word gemaakt, tsja je kan mild reageren, maar sommige kunnen dat niet. En aan die kant word nooit rekening gehouden. Laat toch iedereen gewoon in zijn waarde.

Maar ja humor word het meeste gehaald in het belachelijk maken van een persoon/beroep en/of geloofsovertuiging. Vanaf dag 1. Is het de ene keer de amsterdammer niet, dan is het wel een hoer, of word de politie weer belachelijk gemaakt, of onze minister.

Tsja het is maar net wie je pakt in wat voor reactie je erop krijgt.

Stewie
06/02/06, 21:36
Volgens mij is het al verder dan de fase "boos zijn" ;)
Tenminste, als ik boos ben ga ik geen gebouwen in de fik steken of mensen vermoorden :p
Of is dat ook "opvoeding en cultuur"?

DennisP
06/02/06, 21:40
Origineel geplaatst door gsh2
Volgens mij is het al verder dan de fase "boos zijn" ;)
Tenminste, als ik boos ben ga ik geen gebouwen in de fik steken of mensen vermoorden :p
Of is dat ook "opvoeding en cultuur"?

Zekers. Die mensen zijn al opgevoed met het westen is niet goed, elk mens wat anders geloofd is niet goed, en dan maakt het grote westen ook nog eens hun geloof belachelijk, hetgeen waar hun hun ziel voor verkopen zonder ook er maar 1 seconde over na te denken.

Ik verdedig die acties niet, maar je kan wel zien in hoever die mensen geloven. Ik ga trouwens ook niet die denen verdedigen, eigen schuld dikke bult, elke actie heeft een reactie, hoe gek dat ook mag klinken.

_arno_
06/02/06, 23:12
Alhoewel ik ook vind dat het opgeblazen word moet ik wel zeggen dat ik sommige van deze prenten ook niet echt normaal vind.

Ik vind het provocerend gedrag wat eigenlijk nergens voor nodig is.

Norman
06/02/06, 23:15
Ze hadden gewoon een aanleiding nodig om te rellen...

Ze noemen het een demonstratie, maar naar mijn idee zijn demonstraties niet met alles in de fik zetten en alles slopen.
Dat gaat normaal anders dacht ik.....

Zou grappig zijn als alle Amerikanen gingen flippen over de tekeningen die over Bush zijn gemaakt hier......
Maar goed Amerikanen kunnen in dit opzicht misschien wel normaal nadenken.

WebXtra
06/02/06, 23:20
De woorden die ik in gedachten had zijn al gezegd in dit topic.
Ik ben blij dat iraq/iran en dat overige grei niet naast de deur is.

(edit) Ik wilde nog meer zeggen, maar laat dat toch maar achterwegen ;)

(edit 2) Volkomen eens met mijn norman

Stewie
06/02/06, 23:58
Origineel geplaatst door DennisP

Ik ga trouwens ook niet die denen verdedigen, eigen schuld dikke bult, elke actie heeft een reactie, hoe gek dat ook mag klinken. Klinkt gek, want ik vind dat de Denen er niks mee te maken hebben, alleen de auteur en uitgever van de tekeningen.

Mikey
07/02/06, 00:01
Mja, maar wij zijn totaal niet anders hoor. Wedstrijdje Ajax - Feyenoord, Ajaccied* hey daar loopt zo`n r' dammer. Ze hebben gewonnen dus pak hem. En nou kun je verwachten op de eerste quote niet hetzelfde, kan wel nog meer voorbeelden maken. Wil niet zeggen dat hetgeen wat er nu gebeurd correct is, maar door alle commotie de laatste tijd + mediavoer wat iedereen voorgeschoteld krijgt is het erg makkelijk.

Vrije pers helemaal mee eens, maar die smaakmakende oplaaiers die van het muisje een olifant maken, die moet je aanpakken. Mekaar opnaaien dat is wat ze kunnen en goed in zijn.

Bullcat
07/02/06, 00:05
Origineel geplaatst door WebXtra
De woorden die ik in gedachten had zijn al gezegd in dit topic.
Ik ben blij dat iraq/iran en dat overige grei niet naast de deur is.



Rekenmaar dat het dichterbij is als dat je denkt !

XF-RICK
07/02/06, 00:57
Ook ik kan niet begrijpen dat mensen zo gigantisch boos kunnen worden om zoiets simpels.

Ik lach me helemaal dood als ze een cartoon van here Jezus of Maria maken, heb ik ook weer eens wat te lachen.

Maar gaan wij ook echt zo ver om meteen iedereen die deze cartoon ondersteund vijand van het geloof te noemen? Tuurlijk leven ze in een cultuur met andere normen en waarden, vandaar dat wij in Europa al zoveel problemen hebben met "bepaalde" bevolkingsgroepen.

Juist in deze tijd, waar de relaties tussen landen juist op instorten staan is het niet zo slim om deze cartoon af te beelden in een schijnbaar veel gelezen krant.

"Wij" in Europa zijn niet veel beter hoor, kijk maar nog steeds naar de aanhoudende problemen in Ierland (IRA) en in Spanje (ETA).

Het probleem is echter, als één regime in het midden Oosten gaat flippen en drukt op een knop dat je een oorlog hebt.

Het in de fik van vlaggen en bepaalde landen tot vijand uitroepen gaat mij te ver, 100 jaar geleden hadden zulke uitspraken zeer ernstige gevolgen gehad.

®on
07/02/06, 01:14
Origineel geplaatst door Wido
Geeft voor mij aan hoe ver ontwikkeld al die landen zijn.

Het is een Deense krant die het heeft gepubliceerd en nu reageren ze af op HEEL Denemarken, alsof ineens het hele land verantwoordelijk is voor die krant zijn acties.

Afijn, dat geweld geeft maar aan hoe onbenullig en onnozel dat stuk van de wereld is.
Fijn zo neerbuigend blijven doen. Dat zal de woede alleen groter maken, en terecht.

Stigmatiseren, bevooroordelen, beledigen. Het gaat niet om een paar cartoons, het is de druppel....


Gandhi was once asked what he thought of Western civilization. He responded: "I think it would be a good idea."

XF-RICK
07/02/06, 01:23
Origineel geplaatst door headout

Fijn zo neerbuigend blijven doen. Dat zal de woede alleen groter maken, en terecht.

Stigmatiseren, bevooroordelen, beledigen. Het gaat niet om een paar cartoons, het is de druppel....



De sleutel, blijf communiceren met elkaar en werk je problemen met elkaar weg.

Oorlogen worden tegenwoordig om zulke dingen gestart, onenigheden zou eigenlijk nooit een motief moeten worden voor een oorlog.

XF-RICK
07/02/06, 01:29
Linkje naar de vermeende cartoons:

http://www.volkskrant.com/animatie/fotospecial/specials/cartoon/fotospecial.html

maxnet
07/02/06, 02:11
Origineel geplaatst door Norman
Zou grappig zijn als alle Amerikanen gingen flippen over de tekeningen die over Bush zijn gemaakt hier......
Maar goed Amerikanen kunnen in dit opzicht misschien wel normaal nadenken.

Rellen waarbij doden vallen gebeuren hier inderdaad niet zo snel.

Maar vorig jaar is er hier nog iemand gearresteerd op grond van "belediging van een bevriend staatshoofd" omdat ie een "Bush = Terrorist" postertje in de lucht hield...
Waarom mag dat dan blijkbaar niet, maar is het geen probleem als Wilders cartoons waar Mohammed min of meer met een terrorist wordt vergeleken op zijn site zet?

Niettemin vind ik dat vrijheid van meningsuiting absoluut moet zijn en alle uitingen moeten kunnen. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen niet vrolijk van de cartoons worden.

MediaServe
07/02/06, 03:02
Iemand die geen respect heeft voor andersmans mening en andermans leven, die is wat mij betreft zelf het leven niet waard.

AlphaXS
07/02/06, 10:58
in navolging op de spotprenten.

http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=199370&#t

en let op: das de vara!

XBL
07/02/06, 12:17
Origineel geplaatst door MediaServe
Iemand die geen respect heeft voor andersmans mening en andermans leven, die is wat mij betreft zelf het leven niet waard. En dat pas jij op alle situaties toe? Pfoe... jij ondertekend je contracten met 'god'? Als iemand de mening heeft: "Alle joden, homo's, gehandicapten en weet-ik-het-nog-meer moeten dood." En ik zeg: "ach, rot toch op, je bent een idioot." Ben ik dan het leven niet waard? Omdat ik de mening van die 'iemand' niet respecteer? Volgens mij respecteer ik wel meer meningen niet, zoals jouw mening die je hierboven verkondigd.

Ik geloof dat de Islam een achterlijk geloof is (logisch: het is 400 jaar later dan het Christendom 'begonnen' en moet nog die hele evolutie doorlopen... dat is in ieder geval één manier om het te verklaren. Zeker als je het Christendom 400 jaar geleden vergelijkt met de Islam nu, zie je dat ook het Christendom toen gigantische invloed op de mens had. En hoogst waarschijnlijk problemen als hier bediscussieerd ook zou kunnen hebben). Verder niets ten nadele van mensen die in welk geloof dan ook geloven, dat moeten ze zelf weten, maar als tot dat geloof behoort dat je het met kwade acties mag verdedigen, dan val je bij mij onder 'achterlijk'. Ik ben het tand om tand, oog om oog type: teken gewoon een paar ludieke, pijnlijke, prenten terug. De AEL deed dit ook, met die nazi-spotprenten. Hoewel het verder nergens op sloeg wat het onderwerp was (twijfel trekken aan een feitelijk vast gesteld fenomeen (de holocaust) en twijfel trekken aan een geloof wat ruim duizend jaar geleden is 'uitgevonden' en waarvan de zogenaamde feiten nooit allemaal bewezen zijn, staat niet met elkaar in verhouden. Des al niettemin is het een 'aardige' actie: bij ons is zowel nazi-verheerlijking verboden, maar ook godslastering (hoewel dat laatste veel minder wordt bestraft en volgens mij niet geld voor andere godsdiensten dan het Christendom, wat dan wel weer een beetje raar is).

Jochem

MediaServe
07/02/06, 12:31
Als iemand de mening heeft: "Alle joden, homo's, gehandicapten en weet-ik-het-nog-meer moeten dood."Dat is geen mening, maar pure discriminatie.
Een mening is bijvoorbeeld: "Ik vind de Islam belachelijk, want ...."

Bovendien noemde ik nog iets, niet alleen iemands mening ;)

WebXtra
07/02/06, 12:42
Origineel geplaatst door AlphaXS
in navolging op de spotprenten.

http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=199370&#t

en let op: das de vara!


Haha Humor!

Glenn
07/02/06, 12:48
Origineel geplaatst door HostServe

Zover ik weet is het volgens het Christendom niet verboden om tekeningen te tonen van God of Maria. En wie bedoel je met 'wij' ?

God afbeelden is wel 'verboden' in het christendom:



Deut 5,8

Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.


Maar dan nog, al wordt het afgebeeld, leuk voor mij is het niet, maar om nou meteen dan een willekeurige ambassade te bestormen. Nee, slik het en ga door. Als je gaat rellen ben je geen haar beter dan die cartoontekenaars.

AlphaXS
07/02/06, 13:15
Origineel geplaatst door WebXtra



Haha Humor!

gedurfde opmerking ;)

frvge
07/02/06, 13:33
Best grappig filmpje inderdaad. Spetterend einde. Daar laat ik het bij.

XBL
07/02/06, 13:38
Origineel geplaatst door MediaServe
Dat is geen mening, maar pure discriminatie.Dat is jouw mening, pompiedom.


Origineel geplaatst door MediaServe
Bovendien noemde ik nog iets, niet alleen iemands mening ;) Inderdaad, mijn excuses. Ik las 'of' in plaats van 'en'.

Jochem

Domenico
07/02/06, 13:44
Origineel geplaatst door AlphaXS
in navolging op de spotprenten.

http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=199370&#t

en let op: das de vara!

Dat zijn de vliegende panters.

Furbster
07/02/06, 14:19
Door wat er nu gebeurd in de Arabische wereld mag duidelijk zijn dat de cartoons enige vorm van waarheid hebben. Met andere woorden QED...

Wij hebben er in Nederland ook wel een handje van trouwens...

http://www.gregoriusnekschot.nl/cartoons.html

saban
07/02/06, 14:39
Hoe zouden we eigelijk hier in Nederland reageren als er cartoons worden getekend door de Arabische landen waar Hitler/de Jodendom/de nazi's te zien zijn ?

Dat je Hitler ziet - lachend Joden - aan het vergassen is.

Remigius
07/02/06, 14:41
Origineel geplaatst door saban
Hoe zouden we eigelijk hier in Nederland reageren als er cartoons worden getekend door de Arabische landen waar Hitler/de Jodendom/de nazi's te zien zijn ?

Dat je Hitler ziet - lachend Joden - aan het vergassen is.

Dit is net gebeurd door de AEL. Hitler met Anne Frank in bed. Maar het stomme is dat ze hiermee de joden beledigen welke er weer niets mee te maken hebben.

saban
07/02/06, 14:51
Origineel geplaatst door Remigius


Dit is net gebeurd door de AEL. Hitler met Anne Frank in bed. Maar het stomme is dat ze hiermee de joden beledigen welke er weer niets mee te maken hebben.

En hier kan je weer niet om lachen ? Typisch.

Ik lees overal genoeg reactie's dat ze er hier in de Westerse wereld kunnen lachen om de cartoons, maar als het over de Westerse wereld gaat, ho maar, dan beledig je de mensen.

_arno_
07/02/06, 14:53
Origineel geplaatst door saban
Hoe zouden we eigelijk hier in Nederland reageren als er cartoons worden getekend door de Arabische landen waar Hitler/de Jodendom/de nazi's te zien zijn ?

Dat je Hitler ziet - lachend Joden - aan het vergassen is.
Ik zou het niet normaal vinden, maar ik kan niet zeggen dat ik nu de behoefte heb om een imam neer te schieten.

Glenn
07/02/06, 14:53
Origineel geplaatst door saban


En hier kan je weer niet om lachen ? Typisch.

Ik lees overal genoeg reactie's dat ze er hier in de Westerse wereld kunnen lachen om de cartoons, maar als het over de Westerse wereld gaat, ho maar, dan beledig je de mensen. Er zit verschil tussen beledigd voelen en ambassades bestormen...

saban
07/02/06, 14:54
Origineel geplaatst door _arno_

Ik zou het niet normaal vinden, maar ik kan niet zeggen dat ik nu de behoefte heb om een imam neer te schieten.

Jij niet, maar de extremisten ?
Niet iedere Moslim in de wereld doet mee aan de demonstratie, enkel de extremisten.

3j3ct
07/02/06, 14:56
er gaat nu toch een verhaal rond dat extremistische islamo's de prents hebben verspreid om ff flink rel te schoppen...

_arno_
07/02/06, 14:57
Origineel geplaatst door saban


Jij niet, maar de extremisten ?
Niet iedere Moslim in de wereld doet mee aan de demonstratie, enkel de extremisten.
Ik krijg wel het idee dat er erg veel extremisten zijn.

Lijkt me niet dat door een paar plaatjes de nl extremisten nu moslims gaan neerleggen.

Anders zou er toch al een 'oorlog' geweest moeten zijn bij de moord van theo?

lifeforms
07/02/06, 14:59
Niet iedere Moslim in de wereld doet mee aan de demonstratie, enkel de extremisten.
Of degenen die voor het karretje gespannen worden van [geestelijke of wettelijke] leiders die van deze demonstraties profiteren.

Overigens gingen er in NL ook moskeeën in de hens na de moord op Theo van Gogh. Moslims hebben daar niet het alleenrecht op ;)

Aan beide kanten wordt een gebeurtenis als dit geëxploiteerd.

FransVanNispen
07/02/06, 14:59
Ik houd mijn mening lekker voor me. Ik wil best bij Pim en Theo op de koffie, maar lieft pas over 50 jaar :D

Nee zonder gekheid. Waar ik me vaak aan erger, is dat als wij (westelingen) wat zeggen over de Islam, onstaat er een rel. Maar in de Islamitische landen vinden ze tevens, dat ze wel alles over ons kunnen zeggen, omdat wij voor hen heidenen zijn.

Tevens vind ik het erg jammer dat er maar zéér weinigen (ten minste, die ik ken) echt open een discussie aan durven/kunnen/willen gaan met je over verschillen tussen onze culturen. Vaak zijn ze erg snel beledigd als het over dat onderwerp gaat.

Wat ook opvalt, is dat die aanhangers van de Islam, die wél hiermee om kunnen gaan en de discussie aangaan, ook niet blij zijn met de kortzichtigeid van menig Islamiet.

saban
07/02/06, 14:59
Origineel geplaatst door 3j3ct
er gaat nu toch een verhaal rond dat extremistische islamo's de prents hebben verspreid om ff flink rel te schoppen...

Volg jij het nieuws wel ?

saban
07/02/06, 15:01
Origineel geplaatst door _arno_

Ik krijg wel het idee dat er erg veel extremisten zijn.

Lijkt me niet dat door een paar plaatjes de nl extremisten nu moslims gaan neerleggen.

Anders zou er toch al een 'oorlog' geweest moeten zijn bij de moord van theo?

Is ook gebeurd, moskee in de brand, Islamitische basisschool in de brand.

Remigius
07/02/06, 15:20
Origineel geplaatst door saban


En hier kan je weer niet om lachen ? Typisch.



Waar uit mijn post haal je het feit dat ik er niet om kan lachen? Ik heb sterk de indruk dat nu jij een confrontatie opzoekt.

Het enige waar ik om lach is dat mensen zich zo druk maken om een paar lijnen op papier. Ik vind zowel de moslim cartoons als de hitler cartoons niet leuk, maar ik laat mijn leven hier niet door beinvloeden. Ik ga geen mensen vermoorden, gebouwen bestormen, etc. vanwege een paar mensen die een tekening in een krant hebben gezet.

_arno_
07/02/06, 15:28
Origineel geplaatst door saban
Is ook gebeurd, moskee in de brand, Islamitische basisschool in de brand.
Was me niet te binnen geschoten!


Origineel geplaatst door FransVanNispen
Wat ook opvalt, is dat die aanhangers van de Islam, die wél hiermee om kunnen gaan en de discussie aangaan, ook niet blij zijn met de kortzichtigeid van menig Islamiet.
Valt me op dat ze aggresief worden, als je wat zegt over de islam.

Rik
07/02/06, 16:03
Origineel geplaatst door WebXtra
De woorden die ik in gedachten had zijn al gezegd in dit topic.
Ik ben blij dat iraq/iran en dat overige grei niet naast de deur is.



:huh:
+/- 4.000 radicale Moslims in Nederland zelf, getraind en vol haat richting ons Westerlingen, niet 'naast de deur', nee je hebt gelijk, ze zitten al binnen...

In Nederland alleen al zijn afgelopen twee jaar zeker 7 aanslagen voorkomen, geen gevaar zegt u?

®on
07/02/06, 16:05
Origineel geplaatst door Rik



:huh:
+/- 4.000 radicale Moslims in Nederland zelf, getraind en vol haat richting ons Westerlingen, niet 'naast de deur', nee je hebt gelijk, ze zitten al binnen...
Bron?

Rik
07/02/06, 16:15
Origineel geplaatst door headout

Bron?


Overheid, onderzoeken IND en AIVD, uitspraken van Remkes en diverse andere onderzoeken.


RADICALISATIEPROCES IN NEDERLAND:

Moslim gemeenschap Nederland
+/- 1.200.000 personen
- Participeren ‘gewoon’ in de maatschappij
- Gaan regelmatig naar de Moskee
- Worden gezien als de ‘gematigde’ moslims



Stap 1.
+/- 200.000 personen van de totale gemeenschap:
- Willen zich inzetten voor verbetering positie Moslims
- Zijn politiek actief en schrijven stukken/columns
- Eisen jongerencentra, Moskeeën en andere mogelijkheden



Stap 2.
+/- 30.000 personen uit ‘Stap 1.’ :
- Falen in hun poging omstandigheden voor moslims te verbeteren
- Verliezen werk of opleiding
- Voelen zich in de steek gelaten door de maatschappij
- Komen in contact met ronselaars
- Bezoeken radicalere bijeenkomsten
- Bezoeken radicale forums op internet
- Velen nemen een ’strijders-naam’ (Mohammed B.-> ‘Abu Zubair’).



Stap 3.
+/- 12.000 personen uit ‘Stap 2.’ :
- bezoeken radicale Imam’s en Moskeeën
- Uiterlijke-, en innerlijke veranderingen, baard, kleding en gedrag
- Sterke drang naar Salafistisch gedachtengoed (strikte Islam)
- streven naar de Sharia (Islamitische wetgeving) in Den Haag
- Predikken actief tegen de omgeving over de zuivere Islam



Stap 4.
+/- 4.000 personen (25-35 ‘cellen’) uit ‘Stap 3.’ :
- voelen zich ‘identiteitsloos’
- Keren zich compleet af tegen het westen
- gaan op trainingskamp
- Bezoeken Hanfi-scholen (Islamitisch onderwijs)
- zoeken (internationaal-) toenadering tot groeperingen
- vormen cellen en denken actief na over het plegen van aanslagen
- bekijken onthoofdingsfilmpjes en jihadbeelden om ‘gehard’ te worden
- trekken zich terug uit de maatschappij, uit hun omgeving
- zijn gereed om gerecruteerd te worden en treden toe tot een ‘cel’



Stap 5.
+/- 250-350 personen uit ‘Stap4.’ :
- Zijn actief lid van een terreurcel/organisatie
- vinden eindelijk hun ‘ware’ identiteit: ‘de radicale moslim’
- totaal geen contacten meer met familie en/of vrienden
- werken toe naar het martelaarsschap
- Produceren afscheidsbrieven/video’s
- plegen aanslagen in het Westen
- Gaan actief de Jihad uitvoeren elders




Met andere woorden: heel Nederland is bezig met de Hofstadgroep, maar er zijn nog minimaal 20 'groepen' actief waar je niets/weinig over hoort in de media. Dat zijn mannen die veel gevaarlijker zijn en niet zo kicken op aandacht, zoals de Hofstadgroep.

Rik
07/02/06, 16:20
Naar aanleiding van bovenstaande kun je dus zeggen dat het om minder als 1% van de totale Nederlandse Moslimgemeenschap gaat die een 'gevaar' vormen. De rest heeft niks kwaads in de zin.

®on
07/02/06, 16:27
En met het voortdurend stigmatiseren en beledigen zal je zien dat deze groep vrij snel groter wordt. (Stap 2: Voelen zich in de steek gelaten door de maatschappij)

Het gaat niet om enkele spotprenten, het zijn de druppels, de lont in het kruitvat etc. Men gaat nu bewust een grens te ver mi.


Ik geloof dat de Islam een achterlijk geloof is (logisch: het is 400 jaar later dan het Christendom 'begonnen' en moet nog die hele evolutie doorlopen)
Volgens jouw theorie is iemand die vandaag geboren is, en daarmee op mij 31 jaar achter loopt, achterlijk......

Easewood
07/02/06, 16:35
Origineel geplaatst door lifeforms

Of degenen die voor het karretje gespannen worden van [geestelijke of wettelijke] leiders die van deze demonstraties profiteren.
De Islam kent geen scheiding van kerk en staat, dat maakt het nu juist een gevaarlijke religie.

Tenzij de Islamitische staten eropuit zijn de boel te forceren denk ik dat hun akties en publieke statements meer kwaad dan goed doen voor het imago van hun geloof. Ik denk niet dat er veel weldenkende mensen zijn die de bestormingen, boycotten en moorden goedkeuren over iets dat al maanden geleden is gebeurd, beslist geen uniek en op zichzelfstaand geval is en waarvoor ook nog eens excuses zijn gemaakt.

Het geeft te denken dat grote aantallen van de demonstranten de cartoons zelf nooit gezien hebben. En nooit zullen zien, want er is geen persvrijheid in Islamitische landen.



Overigens gingen er in NL ook moskeeën in de hens na de moord op Theo van Gogh. Moslims hebben daar niet het alleenrecht op ;)

Ik denk dat een moord op een persoon als Theo van Gogh niet in verhouding staat met een aantal satirische en ongetwijfeld voor hen beledigende cartoons in een krant. Daarnaast voelde ik me in ieder geval niet geroepen de Turkse bakker op de hoek te gaan boycotten omdat een Islamiet van Gogh vermoord heeft. Laat staan dat Beatrix opriep om toch vooral geen Marokkaanse sinasappels meer te kopen.


Aan beide kanten wordt een gebeurtenis als dit geëxploiteerd.

De schaal waarop en de inmenging van de betreffende overheden is daarintegen wel ietwat verschillend te noemen. En dat is een understatement.

Rik
07/02/06, 16:38
Origineel geplaatst door headout
En met het voortdurend stigmatiseren en beledigen zal je zien dat deze groep vrij snel groter wordt. (Stap 2: Voelen zich in de steek gelaten door de maatschappij)


En daarom moet je het eigenlijk wel in hokjes verdelen (zoals dat overzicht), om aan te kunnen tonen dat het om een relatief zeer kleine groep gaat. Neemt niet weg dat de overige 99% teveel angst heeft voor die 1% om er wat tegen te doen.



Het gaat niet om enkele spotprenten, het zijn de druppels, de lont in het kruitvat etc. Men gaat nu bewust een grens te ver mi.


Los daarvan: al jaren komen er niets als facsistische spotprents uit Egypte, Jordanië en Syrië. Dat mag dan weer wel. Ondertussen word iedereen die hier in het Westen tegengas geeft meteen een racist of Nazi genoemd (wie zijn er nu de Nazi hier ? : http://www.tellthechildrenthetruth.com/)

De persvrijheid is niet iets dat het 'vrije' Westen zomaar moet opgeven nu.

Er worden sinds deze week ineens overal boeken op scholen verboden :huh: ...

Je gaat toch niet iets opgeven waar eeuwen voor gevochten is, voor een zeer kleine groep geflipte die graag in de Middeleeuwen willen leven ?




Volgens jouw theorie is iemand die vandaag geboren is, en daarmee op mij 31 jaar achter loopt, achterlijk......


:D

_arno_
07/02/06, 16:40
Origineel geplaatst door headout
En met het voortdurend stigmatiseren en beledigen zal je zien dat deze groep vrij snel groter wordt. (Stap 2: Voelen zich in de steek gelaten door de maatschappij)

Naar mijn idee is het niet zo zeer de maatschapij die ze beledigd, maar de media die elke belediging opblaast waardoor het veel meer lijkt dan dat het is.

Ik ken namelijk niemand die openlijk moslims beledigd.

WebXtra
07/02/06, 16:42
Men is bang dat er in het westen aanslagen worden gepleegd, daarom verafschuwen ze het nu allemaal stuk voor stuk.
Moet maar eens afgelopen zijn dat gedoe.
Die mensen mogen ons haten omdat wij niet in allah of iets in die geest geloven, maar wij moeten samen leven in een multicultureel land??
En dan mogen wij creatieve westerlingen ook die profeet Mo op papier zetten?

En nee, ik beledig ook niet, er zitten ook goede bij.
Die wel werken voor de kost en zich aanpassen.
Maar een kleine minderheid die zorgt ervoor dat er weinig goeds over die mensen gezegd kan worden. Helaas.

Rik
07/02/06, 16:46
Dat men bang is, is logisch. Die aanslagen komen hoe dan ook. Dit soort conflicten gooien enkel olie op het vuur.

Easewood
07/02/06, 16:51
Origineel geplaatst door _arno_

Ik ken namelijk niemand die openlijk moslims beledigd.

Er was een nogal schreeuwerige maar wel degelijk grappige cineast die dat wel eens deed.
Maar wat daar nou precies mee gebeurd is?

Rik
07/02/06, 16:53
Ook een wat kale politicus...

In die zin bestaat de 'persvrijheid' al lang niet meer in Nederland.

izdesign
07/02/06, 16:54
Een moslim met een mening is geloofsovertuiging, een nederlander met een mening is een racist.
**zucht** :)

Rik
07/02/06, 17:00
Origineel geplaatst door saban


Is ook gebeurd, moskee in de brand, Islamitische basisschool in de brand.

Ook dat wordt angstvallig uit de pers gehouden...

Ging om bijna 30 Moskeeën en ik meen 13 kerken waar brand was in de weken na de moord.

In totaal 44 incidenten na de moord:
https://www.aivd.nl/actueel_publicaties/parlementaire/antwoorden_op_a6

_arno_
07/02/06, 17:09
Origineel geplaatst door Easewood


Er was een nogal schreeuwerige maar wel degelijk grappige cineast die dat wel eens deed.
Maar wat daar nou precies mee gebeurd is?

Hiermij bedoel ik te zeggen dat de maatschapij ze helemaal niet in de steek laten.
Ze hebben alleen dat idee verkregen door de opgeblazen media die van een mug een mammoet maakt.


Het is gewoon allemaal niet zo erg als mensen doen geloven ( in nederland dan ).

3j3ct
07/02/06, 17:14
Origineel geplaatst door saban


Volg jij het nieuws wel ?

wat bedoel je ?!

Glenn
08/02/06, 09:55
Deense websites doelwit van Islamitische hackers


Woensdag 8 februari 2006, 08:23 - De woede over de cartoon van profeet Mohammed is ook op internet tot uitbarsting gekomen. Een paar honderd Deense websites zijn beklad.
3 reacties Door Edwin Feldmann

Webservers van Deense en andere Europese websites zijn de afgelopen dagen het doelwit geweest van betogers. Volgens Zone-h.org waren dinsdag zeker zeshonderd Deense sites aangevallen. Nog eens vierhonderd andere Europesse webservers lagen ook onder vuur van boze moslims. Onder de aangevallen sites bevinden zich ook enkele Nederlandse internetpagina's.

Op de gehackte sites worden boodschappen achtergelaten uit naam van het IIB (Internet Islamic Brigades). De protesten zijn een reactie op de publicatie van enkele tekeningen van de profeet Mohammed in een Deense krant.

Bron: Webwereld

Easewood
08/02/06, 10:26
Origineel geplaatst door _arno_

Het is gewoon allemaal niet zo erg als mensen doen geloven ( in nederland dan ).

En jij bent gemachtigd hierover te oordelen?
Waarop baseer je die uitspraak? Op kennis over de Islam en haar aanhangers of op 'een gevoel'? Of ergens anders op?

Rik
08/02/06, 10:54
Origineel geplaatst door Easewood


En jij bent gemachtigd hierover te oordelen?
Waarop baseer je die uitspraak? Op kennis over de Islam en haar aanhangers of op 'een gevoel'? Of ergens anders op?


Dat vraag ik me ook af.

Helaas denkt 90% van de Nederlanders zo (met dank aan figuren als Wouter Boslim) en moet hier echt een flinke bom ontploffen wil de rest de ogen open doen.

" Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen... Dan dooft het licht. "

_arno_
08/02/06, 11:03
Origineel geplaatst door Easewood


En jij bent gemachtigd hierover te oordelen?
Waarop baseer je die uitspraak? Op kennis over de Islam en haar aanhangers of op 'een gevoel'? Of ergens anders op?

Ik kom bijna elke dag van de week in kanaleneiland en spreek bijna elke dag met moslims.

Het is dus gebaseerd op eigen waarneming, misschien niet helemaal wetenschappelijk onderzocht. ;)

Rik
08/02/06, 11:11
Origineel geplaatst door _arno_


Ik kom bijna elke dag van de week in kanaleneiland en spreek bijna elke dag met moslims.

Het is dus gebaseerd op eigen waarneming, misschien niet helemaal wetenschappelijk onderzocht. ;)

Dan weet ik niet met welke jij om gaat hoor ? :)

Ook ik heb erg veel contact met Moslims, legaal en illegaal, 1 ding is zeker: de afkeer tegen ons 'Westerlingen' is snel groeiende. Jongens waar je als kleuter al mee voetbalde staan nu te juigen bij een aanslag...

Dan heb je het nog niet eens over die +/- 4000 die jij en ik al helemaal niet te spreken krijgen omdat wij 'Kufar' zijn, een stuk vuil waar je niet tegen praat.

Zoals ik al eerder aangaf heeft 99,7% niks kwaads in de zin. Vaders slaan hun dochters het hele huis door omdat die persé een Burka aan willen. In Turkije wordt zonder enig probleem het hoofddoekje in openbare gebouwen verboden, hier valt zowat de regering omver over een dergelijke kwestie.

Het grote gevaar komt van de groep die de strikte Islam aan gaat hangen en de bekeerlingen die in recordtempo radicaal worden. Dan heb je het dus maar over 0,3% van de hele Islamitische gemeenschap in Nederland... niet gek dat je die niet spreekt.

- Kaart met landen waar Al-Qaida veel macht heeft (http://home.wlu.edu/~blackburnj/afg/alqaeda.jpg)
- Landen waar Al-Qaida actief is (http://johnmckay.blogspot.com/al%20qaeda.jpg)

Mensen die daar nog steeds geen 'gevaar' in zien richting onze stabiele samenleving, die zijn wat mij betreft rijp voor de Sharia. :D

_arno_
08/02/06, 11:21
Als je het dus over .3 % heb , is het dan een probleem?
Hoogstwaarschijnlijk is sinds de mensenheugenis .3% extremisten in dit landje geweest.

Rik
08/02/06, 11:28
Origineel geplaatst door _arno_
Als je het dus over .3 % heb , is het dan een probleem?
Hoogstwaarschijnlijk is sinds de mensenheugenis .3% extremisten in dit landje geweest.

Klopt, maar 0,3% van de Nederlandse gemeenschap. In Islamitische landen liggen die verhoudingen heel anders. Wist je dat in Turkije zelf ruim 65% een 'haat' heeft richting het Christendom ? Dat land moet dan bij de EU komen he ;) (om maar wat te noemen). Landen als Egypte (Muslim Brotherhood), Syrië, Iran, enz zijn al vergeven van de radicale Islamieten.

Dat het leger in Turkije de partij met de dadwerkelijke macht is, heeft een reden. Dit is puur bedoeld om de scheiding tussen kerk en geloof te bewaken. Daar zien ze de gevaren van de radicale Islam wel in.

In Marokko hangen ze extremisten direct op (paar maanden terug nog een paar stuks). Daar weten ze dat deze mensen doorgaan tot ze dood zijn, dat is voor hen de ultieme prijs.

Als Nederland Mohammed B. zou uitleveren aan Marokko is hij binnen een maand dood.

Waarom zouden ze in dergelijke landen zo hard optreden tegen radicalen ? Omdat zij het gevaar wel inzien (zie Taliban in Afganistan) ?

Glenn
08/02/06, 11:35
Het lastige is dat ze inderdaad, zoals Rik zegt, streven naar hun eigen dood. Dat is wat 'normale' mensen weerhoud om dergelijke dingen te doen. In het hoofd van die mensen is al een knop omgegaan.

Daarom denk ik dat Mohammed B. nu de juiste straf heeft, levenslang. Hij sterft niet doordat hij ongelovigen heeft gedood, nee, het rechtssyteem wat hij verafschuwt zit hij nu middenin :D