PDA

Bekijk Volledige Versie : Als het admin contact verdwenen is en het bedrijf kan niet inloggen



iDiensten
06/02/06, 18:06
Als het admin contact spoorloos verdwenen is en het bedrijf kan niet inloggen waarna ze gaan bellen...

Voorzie jij ze dan van een nieuwe login of ga je stug volhouden dat het alleen naar de admin kan... (zelfs niet naar een ander adres op het domein zelf).

Een praktijk situatie waar ik nu net mee in aanraking kom (vanuit het bedrijfsperspectief voor een opdrachtgever bij een concollega).

Probleem moge natuurlijk duidelijk zijn voor beide:
- ontevreden klant aan de ene kant
- mogelijk risico aan de andere kant

DutchTSE
06/02/06, 18:21
voorzichtig zijn!!!

heb het zelf ook meegemaakt, vriend van een klant, mailde dat hij de klant was, en zijn pc had geformateerd, en kon zo alle info opnoemen over die klant, heb hem nieuw wachtwoord gegeven, en gameserver was gewijzigd, en hier bleek de eigenaar dus helemaal niks vanaf te weten.

Str@nger
06/02/06, 18:22
Lastig idd; maar hoe kan administratief contact (spoorloos) verdwenen zijn vraag ik mij eig wel af :s
En het is wel een blijk dat hun archivatie niet helemaal in orde is, want anders zouden die gegevens ergens opgeslagen liggen...

izdesign
06/02/06, 18:24
Een tip gewoon niet doen tenzij je 100% zeker weet dat het de echte klant is :)

Easewood
06/02/06, 18:26
Wanneer het een bedrijf betreft een getekende verklaring van de tekeningsbevoegde persoon laten faxen?

Wie dat is kun je via KvK controleren, en de directeur van een bedrijf is zelden verdwenen.

Zowel zou ik ze eerst een factuurtje sturen ;)

Ryan Kalkhoven
06/02/06, 18:33
Per post en aan het adres vermeld op het kvk, gericht aan de eigenaar. Het bedrijf is namelijk je klant en niet je contactpersoon.
En de eigenaar is de officiele vertegenwoordiger, kortom dan kom je zeker bij een persoon uit die uit is op negatieve dingen.

Echter dit is natuurlijk wat vervelender indien je een klant als Philips etc als klant hebt. Die directeur zal zelfs van het bestaan nieteens afweten, maar bij zulke bedrijven staan er op de KVK uittreksels ook personen die een bepaalde beslissingsbevoegdheid hebben en die kun je een bevestiging laten geven van het vertrekken van een persoon.

Kortom met een beetje moeite kom je altijd bij een correct persoon uit is mijn idee.

iDiensten
06/02/06, 18:47
In mijn geval is het een bedrijf zonder kvk nummer. wat dat natuurlijk wat lastiger maakt om met dat soort gegevens naar de provider te stappen....

achtergrond: contactpersoon is op vakantie en onbereikbaar wegens omstandigheden.

BsHosting
06/02/06, 18:54
een bedrijf zonder kvk nr is geeen bedrijf maar een particulier dat maakt het verhaal anders

Ryan Kalkhoven
06/02/06, 18:56
Klopt, maar een particulier vraagt het uit zijn naam aan dus als je die niet meer kan bereiken wordt het toch lastig en is er echt iets aan de hand.

iDiensten
06/02/06, 19:08
haha... nee... ook zonder kvk heb je bedrijven. Dat zijn bv; sportverenigingen, gemeenten, politieke partijen, etc.etc.etc.

Ryan Kalkhoven
06/02/06, 19:18
Zit wat in inderdaad.....

JayvD
06/02/06, 19:26
Wij e-mailen alles, sturen gewoon nogmaals het mailtje en maken geen wijzigingen aan het account.

Als zij hun e-mail niet doorgeven is het een probleem voor hun en niet voor mij, staat duidelijk in de AV dat ze altijd een beschikbaar e-mailadres moeten hebben.

WH-Tim
06/02/06, 21:18
Als het admin contact verdwenen is wordt het contract ongeldig verklaard toch? Dattie maar een kopie van zijn identiteits bewijs doet doormailen of doorfaxen :)

iDiensten
06/02/06, 22:09
Wellicht geen gek idee om eens standaard pollicy te maken voor dit soort gevallen... iets van:

Wat dachten jullie van zo-iets (niet rechtelijk bekeken verder, puur vanuit oogpunt als gebruiker opgesteld).

- Persoon wordt teruggebeld op een vast (dus traceerbaar) telefoonnummer
- Admin contact wordt gemaild bij dit soort gesprekken, met verzoek binnen 24 uur reactie te geven. Na 24 uur nogmaals een mail. Ook vermelding van het telefoonnummer en adres van de melder in deze mail. Bij meldingen door on-geautorizeerden mogelijk blacklist maken.
- Backup site/dbase etc. maken
- Bij uitblijven reactie: per (tpg) post naar het adres wat de gene specificeerde. Zodoende weet je met wie.

Kwestie van aanpassen av's om dit natuurlijk ook te mogen. Denk dat je klant je dankbaar is.
Wat wel overblijft is dat de contactpersoon even moet aangeven tijdens het order-proces dat als hij een dergelijke 'vergeet-wachtwoord' actie in niet mogelijk wil hebben.

Kosten die het meebrengen moet je natuurlijk altijd declareren bij het bedrijf in kwestie, maar gok dat iemand die er echt niet mee inkomt dat echt niet erg vindt.