PDA

Bekijk Volledige Versie : Updates afhankelijk van Cpanel?



Rayman
05/02/06, 20:19
Mijn host beweert nieuwe versies van PHP en PostgreSQL alleen te kunnen (en willen) installeren als Cpanel dat ondersteunt in de vorm van een installatiescript. Dit zou de enige manier zijn om die software in het control panel te integreren en daarbij zou een andere manier hun uptime-garantie in de weg staan.

Ik ken Cpanel alleen van de kant van de klant en ik zou graag willen weten in hoeverre dit waar is. Van PostgreSQL kan ik me dit enigszins voorstellen omdat dit nog niet zo lang goed ondersteund wordt (voor zover ik weet), maar ik dacht dat mijn vorige host wel gewoon PHP updatete en dat lijkt me ook zeker niet onmogelijk.

hostingpower
05/02/06, 20:29
Ligt eraan in hoeverre de host technisch onderlegt is om dit te doen. In principe kan je php gewoon updaten, maar het is 'veiliger' om dit via cPanel te laten doen. Dit zijn configuratie's die getest zijn door cPanel. Wijzelf hebben de policy om ook te wachten tot cPanel met updates komt, tenzij strikt noodzakelijk.

AlfaHosting
05/02/06, 20:43
Is wel zo dat men bij cPanel een aantal keuze's heeft wat betreft updaten. Hangt beetje af van het niveau dat je kiest welke upgrades er snel of minder snel gebeuren.

Je kan natuurlijk in principe gewoon updaten wat je wilt maar dat is de beslissing van de hoster. Dit is momenteel kan voor klanten bv. erg vervelend zijn in het geval de upgrade van PHP4 naar PHP5.

We krijgen daar ook veel vragen over. Onze beslissing is dat we hier ook nog wat mee wachten maar dat we één nieuwe server ter beschikking stellen die voorzien is van PHP5 waar klanten die PHP5 wensen kunnen op gehost worden.

Misschien kan je dergelijke oplossing ook aan je hoster voorstellen.

Rayman
05/02/06, 22:10
PHP 5 is wel geinstalleerd (zonder php 4 maar toch als CGI), maar het is versie 5.0.4 en ik had last van een aantal bugs (sommige wel te voorkomen door een aanpassing van de code (wordt er niet netter op), maar andere niet) en wilde daarom graag 5.1. Er werd gezegd dat dat bij de eerstvolgende update geregeld zou worden, maar die blijkt dus afhankelijk van cpanel te zijn en inmiddels is 5.1.2 er alweer.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

PeterT
05/02/06, 23:43
PHP valt makkelijk te updaten, PostGreSQL zou ik niet doen, dat werkt niet lekker :p

CharlieRoot
05/02/06, 23:49
Wij werken ook met CPanel en ik begrijp waarom de host deze keuze maakt. Ik zelf installeer PHP wel los mits noodzakelijk maar blijf ook liever alles via de cpanel scripts doen (i.v.m support van hun kant). Cpanel kan overweg met de ondersteunde dingen maar probeer ook absoluut niets nieuws want dan ben je flink lang bezig om alles goed werkend te krijgen.