PDA

Bekijk Volledige Versie : Email probleem



The_cobra666
05/02/06, 20:35
Hey,

Ik in SSH domainname futuredesigning.com ingetikt, blijkbaar is dit verkeerd want nu kunnen we geen uitgaande mail sturen, en inkomende mail komt zeer traag binnen. Ik wil nu als ik domainname in tik dat hij terug laat zien dat er niets ingevuldt staat. Iemand enig idee?

ju5t
05/02/06, 20:59
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Kun je het iets duidelijker formuleren?

The_cobra666
05/02/06, 21:04
Als je in SSH in tikt ==>
hostname of domainname krijg je bv bij hostname ==> server.iets.com of wat je zelf ingevuldt had. Bij domainname het zelfde, echter was hier domainname leeg als ik dat intikte, ik heb daar nu een domain aan geadresseerd maar dat is blijkbaar verkeerd, ik wil deze nu terug "leeg" krijgen zodat als ik dat in tik in ssh, hij een leeg "vakje" laat zien.

ju5t
05/02/06, 22:30
De hostname is nooit leeg. In /root/anaconda-ks.cfg kun je kijken wat de default hostname was.

Je zou je MTA kunnen recompilen, er staat me iets bij dat dit kan helpen bij een wijziging van de hostname.

Wat voor errors krijg je bij het versturen van mail bij je e-mail programma? Uiteraard ook even kijken in de log files van je MTA. Bij Exim zit deze in /var/log/exim/mainlog.