PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met een spammer!



Profit|Jacob
05/02/06, 18:40
Ik zit dus met een groot probleem.

Wij leveren dus dedicated servers aan bedrijven, in dit geval hadden we dus de klant shellsnetwork te pakken.

De server delivery is meestal binnen 48 uur. Dit is dan ook beloofd aan deze client.

Deze limiet is niet bereikt, en toen hebben we een refund gedaan. Binnen 24 uur, wat toch behoorlijk snel is?

Nu dreigt de klant met slechte reclame over ons, de klant is dus een doorgewinterde Spammer!

Hij heeft nu servers draaien bij iQarus linkup, waarbij hij deals heeft waarbij hij elke week opnieuw 30 ip's per server erbij krijgt! Deze worden allemaal gebanned door spamcop/guard.

Het is dus zo dat deze man een heel groot bereik heeft, en onze naam vrijwel kapot kan maken.

Wat is hier aan te doen? Weet iemand een oplossing?

Ryan Kalkhoven
05/02/06, 18:45
Ik zou in ieder geval de naam niet zo uitgebreid op een public forum zetten.....

Profit|Jacob
05/02/06, 18:48
Done, ja even aangepast, maar is dit normaal?

Kunnen er juridische maatregelen tegen genomen worden?

Ryan Kalkhoven
05/02/06, 18:52
Dat is maar net hoe strak jij je av voor elkaar hebt en in hoevere jij een tegenprestatie hebt afgesproken voor het niet waarmaken van die levring binnen de gestelde tijd.

Daarnaast is het natuurlijk geen normale gang van zaken dat staat voorop. Maar een goed gesprek aangaan met de klant om het probleem op te lossen?? Is dat niet een beter begin??

Profit|Jacob
05/02/06, 18:54
Dit hebben we ook reeds geprobeerd, maar dan krijgen we enkel maar gescheld, en dreigementen dat ie wel even langs zal komen.

Wij hebben hem ook duidelijk gemaakt dat wij voor de levering afhankelijk zijn van de datacenters waar wij hosten.

De main stelling die de klant blijft aanhouden is toch:

"Wij gaan er alles aan doen om uw bedrijf kapot te maken".

3j3ct
05/02/06, 18:58
/offtopic: was jij niet die spammer van een paar dagen geleden toen we allemaal konden opfucken? alias Persian?

Profit|Jacob
05/02/06, 19:01
Nee. Dit zal je ook wel kunnen zien aan de username, naar ik aanneem.

3j3ct
05/02/06, 19:08
Origineel geplaatst door Profit|Jacob
Nee. Dit zal je ook wel kunnen zien aan de username, naar ik aanneem.

erg vreemd dat je naam in dit topic ook voorkomt
http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=86290&perpage=15&pagenumber=2

http://webhostingtalk.de/showthread.php?t=2178
Je zal wel een spook werknemer hebben ;)
maar mischien vergis ik me wel....

Profit|Jacob
05/02/06, 19:14
Nima, alias persian was geinteresseerd in het resellen voor ons.

Dit is niet echt iets geworden.

Graag ontopic nu !!!!

Ik heb oplossingen nodig zeg.

3j3ct
05/02/06, 19:15
I rest my case :D

Profit|Jacob
05/02/06, 19:15
Nice :) heb je verder nog een oplossing?

Mark17
05/02/06, 19:17
@Profit|Jacob:
Bij mij wou hij ook komen, echter heb ik vooraf zeer strikte voorwaarden omtrend IP gebruik gemeld en zeer strikte voorwaarden omtrend spam gemeld. Hierdoor reageerde hij niet meer (gelukkig). Op WHT is er ook voor deze gebruiker gewaarschuwt.

Zelf had ik hem onder zeer strikte voorwaarden geaccepteerd (1 keer spam waarschuwing, bij de tweede keer server afsluiten en hij moest de rekeningen vooruit betalen van een jaar). Misschien handig om eens te overleggen hoe alles afgehandeld kan worden? Als hij dreigt langs te komen dan nodig je hem toch uit voor een gesprek? 9 van de 10 komen toch niet als ze dreigen en daarnaast kun je op het moment van de afspraak anderen in de buurt hebben (denk aan openbare plekken/andere mensen in het zelfde gebouw).

veenman
05/02/06, 19:28
Is het geen idee om contact op te nemen met de OPTA (en evt politie), als die dit zo op een presenteerblaadje krijgen dan zullen ze daar vast in geintresseerd zijn!

Profit|Jacob
05/02/06, 19:31
Wellicht, ik wacht nog even reacties af van andere hosts hiero.

In ieder geval al erg veel dank voor de reacties!

Het is goed om te zien dat we niet alleen staan tegenover deze klant, het is geen kleine jongen in de scene !!!

Ryan Kalkhoven
05/02/06, 19:32
Bij serieuze dreigementen als deze is dat zeker een goede optie...
Je kan dit soort instanties sowieso bellen om te vragen hiermee om te gaan. En misschien is een advocaat ook geen slechte adviseur in dit verhaal?

Profit|Jacob
05/02/06, 19:37
Ik ben ook in contact met iQarus Linkup, aangezien het een klant is van hen, kunnen zij me wellicht voorzien van meer info over hoe deze klant te werk gaat en hoe om te gaan met deze klant.

Voorgedragen opties in dit topic tot nu toe:

-Gesprek, publiek
-OPTA
-Justitie
-Info Advocatuur

Digiover
06/02/06, 07:48
Origineel geplaatst door Profit|Jacob
Ik ben ook in contact met iQarus Linkup, aangezien het een klant is van hen, kunnen zij me wellicht voorzien van meer info over hoe deze klant te werk gaat en hoe om te gaan met deze klant.

Ik geef je weinig kans bij iQarus / Linkup. Meer en meer delen van dat netwerk verdwijnen in blacklists, er staan gehackte dozen in het netwerk en alle contact adressen blijven bouncen. iQarus / Linkup is hard op weg een afgesloten LAN te worden.
Rustig afwachten, in contact blijven met je klant en bij de eerste de beste spamrun waarin jullie naam de grond ingeboord wordt (en de spamrun is terug te leiden tot je klant), meteen aangifte doen bij Justitie.

jinxedworld
06/02/06, 08:14
Deze knakker (shellsnetwork) heeft om precies te zijn 2 weken bij ons gedraaid op een dedicated bak, waarna we hem direct er vanaf hebben gekickt. Hij beweert opt-in mailings te versturen. Dit is verre van het geval. Hij valt ons in ieder geval niet op deze manier lastig. Deze kerel zit in Israel als het goed is, dus hoeveel Justitie er aan kan doen weet ik niet...

3j3ct
06/02/06, 08:30
maar zag net een aanvraag voor 100 dedi's hoeveel verdiend zo'n gast in godsnaam dan met dat spammen?!

jinxedworld
06/02/06, 08:44
Hij huurt ze maar voor een week ofzo... Daarna is ie weer pleite (bij mij in ieder geval). De IP-adressen zijn in ieder geval niet te verantwoorden voor RIPE.

crazycoder
06/02/06, 09:24
Origineel geplaatst door 3j3ct
maar zag net een aanvraag voor 100 dedi's hoeveel verdiend zo'n gast in godsnaam dan met dat spammen?!
Veel. Totdat hij/zij tegen de lamp loopt en een schadevergoeding moet betalen.

Er is/wordt veel verdiend, daarom wordt er ook zo ontzettend veel spam verzonden. Stuur een stuk of 10.000.000 mailtjes rond.. als 1 promille een order plaatst heb je een vette omzet. Kosten vallen wel mee.

Lees maar eens hoeveel er bij spammers in de vs geplukt wordt..

MediaServe
06/02/06, 12:37
Ik had blijkbaar ietsje meer geluk. Hij had in december een server voor een maand gehuurd en betaald, maar hij was zijn wachtwoord vergeten.

Ik heb er in ieder geval geen schade aan geleden :)

Die kerel zit in Israel, dus je kunt gewoon heel weinig doen. Je kunt wel leuk naar de politie of justitie gaan, maar je schiet er helemaal niets mee op.

Gewoon onderling afhandelen, houd je een beetje van de domme en laat zien dat je hem wilt helpen, maar dat het gewoon niet meer kan.

Henky!
06/02/06, 12:55
Of....

De beste man gewoon zijn gang laten gaan. Negatieve publiciteit is immers ook publiciteit. Goed ook voor de naamsbekendheid.

Wij hadden ooit iets vergelijkbaars met een van onze webwinkels. Een boze klant poste vuilnis over ons in diverse fora. Resultaat, de bezoekcijfers schoten omhoog, inclusief de omzet trouwens. Ik zou er dus niet zoveel bezwaar tegen hebben. Probeer er juist je voordeel mee te doen.

xgunx
06/02/06, 14:00
Zo tezien hoef je dus niet bang te zijn dat ie lanks zal komen.
Ook zou ik je av nagaan, staat daar ook een contracts duur in?
Blijf gewoon rustig dit gaat vanzelf wel over, en hoeveel mensen weten ondertussen niet dat die vent niet te vertrouwen is, ik denk ook inderdaad dat die slechte reclame niet veer slechts voor je naam kan betekennen, al is het mischien wel even verveled

Succes en we horen het wel van je.

Bericht van henky vind ik ook wel leuk.

Triloxigen
06/02/06, 14:25
Ik snap ook niet dat sommige zomaar iedere klant maar aannemen terwijl het er soms zo dik op ligt.

Mark17
06/02/06, 21:20
Origineel geplaatst door Profit|Jacob
Ik ben ook in contact met iQarus Linkup, aangezien het een klant is van hen, kunnen zij me wellicht voorzien van meer info over hoe deze klant te werk gaat en hoe om te gaan met deze klant.

Voorgedragen opties in dit topic tot nu toe:

-Gesprek, publiek
-OPTA
-Justitie
-Info Advocatuur

de opta kun je wel weg laten. bij .nl-domeinnamen kunnen ze al geen eigenaar vinden als die in nederland woont, de kans dat ze dus iets kunnen is dus wel zeer klein. was net nog op radar dat ze personen met .nl-domeinen niet konden traceren.

Dillard
07/02/06, 00:19
Ik neem toch aan dat je in je AV hebt staan dat het versturen van spam niet toegestaan is?

Bij de eerste beste spam-run dus direct de server offline halen. Indien hij het er niet mee eens is, aangeven dat hij handelt in strijd met je AV en als hij daar een probleem mee heeft, mag hij een civiele procedure starten.

Ik heb die aanvraag ook gezien (elke week 30 nieuwe IP's), dat ruikt natuurlijk al op afstand ....

veenman
07/02/06, 00:24
Origineel geplaatst door Mark17


de opta kun je wel weg laten. bij .nl-domeinnamen kunnen ze al geen eigenaar vinden als die in nederland woont, de kans dat ze dus iets kunnen is dus wel zeer klein. was net nog op radar dat ze personen met .nl-domeinen niet konden traceren.
Dat is complete onzin. Tijdens het SPAMinar (http://www.ecp.nl/agendaitem.php?id=162) waar de OPTA aanwezig was en het een en ander heeft verteld. Hieruit bleek een behoorlijk succesvolle aanpak van de (Nederlandse) spammers. Dus in deze zaak zou ik absoluut adviseren om contact op te nemen met de OPTA, en dan niet via een standaard formuliertje, maar door ze te bellen en de kwestie uit te leggen. Ik weet vrijwel zeker dat ze zeer geintresseerd zullen zijn!

MediaServe
07/02/06, 00:27
Origineel geplaatst door skunkah

Dat is complete onzin. Tijdens het SPAMinar (http://www.ecp.nl/agendaitem.php?id=162) waar de OPTA aanwezig was en het een en ander heeft verteld. Hieruit bleek een behoorlijk succesvolle aanpak van de (Nederlandse) spammers. Dus in deze zaak zou ik absoluut adviseren om contact op te nemen met de OPTA, en dan niet via een standaard formuliertje, maar door ze te bellen en de kwestie uit te leggen. Ik weet vrijwel zeker dat ze zeer geintresseerd zullen zijn! Het gaat hier dus om een persoon uit Israel, dus de OPTA kan hem niets maken.

veenman
07/02/06, 00:34
Origineel geplaatst door MediaServe
Het gaat hier dus om een persoon uit Israel, dus de OPTA kan hem niets maken.
Allereerst wordt het strafbaarfeit in Nederland gepleegt, en indien dit daadwerkelijk een notaire spammer is zal de OPTA graag haar straatje willen schoonvegen en daarvoor gebruik maken van (internationale) partners waar ze mee samenwerken.

Mark17
07/02/06, 01:25
Origineel geplaatst door skunkah

Dat is complete onzin. Tijdens het SPAMinar (http://www.ecp.nl/agendaitem.php?id=162) waar de OPTA aanwezig was en het een en ander heeft verteld. Hieruit bleek een behoorlijk succesvolle aanpak van de (Nederlandse) spammers. Dus in deze zaak zou ik absoluut adviseren om contact op te nemen met de OPTA, en dan niet via een standaard formuliertje, maar door ze te bellen en de kwestie uit te leggen. Ik weet vrijwel zeker dat ze zeer geintresseerd zullen zijn!

Dit werd toch echt gezegt door iemand die veel met de OPTA samenwerkt. Het komt doordat er vaak een omweg nodig is via het buitenland (het probleem). Het dataverkeer naar de server dat de opdracht geeft of de server zelf is in het buitenland gevestigd en er is bij de whois een hotmail adres ingevuld.

Profit|Jacob
07/02/06, 03:08
En daar komt nog bij dat ze het zelf Opt-in mailing noemen, en dagelijks nieuwe email-lijsten overkopen van (grote) communities.

Digiover
07/02/06, 08:10
Origineel geplaatst door Mark17
Dit werd toch echt gezegt door iemand die veel met de OPTA samenwerkt. Het komt doordat er vaak een omweg nodig is via het buitenland (het probleem). Het dataverkeer naar de server dat de opdracht geeft of de server zelf is in het buitenland gevestigd en er is bij de whois een hotmail adres ingevuld.
Het whois e-mailadres is het probleem niet. Het probleem is de internationale juridische samenwerking; dit kost tijd en geld. Wil je over logfiles e.d. beschikken, dan is tijd een factor die je niet over hebt. Tevens moeten de landen onderling goede afspraken gemaakt hebben over juridische samenwerking en moeten ze elkaar "mogen".


Origineel geplaatst door Mark17
En daar komt nog bij dat ze het zelf Opt-in mailing noemen, en dagelijks nieuwe email-lijsten overkopen van (grote) communities.
Dat is geen opt-in mailing. Een opt-in mailing is waarbij een bezoeker zichzelf aangemeld heeft via de website, of op een andere manier, zonder bevestiging. Dus iemand anders kan ook het e-mailadres opgegeven hebben.
Er zijn zelfs partijen die van mening zijn dat, wanneer 2 gegevens ingevuld moeten worden (bijvoorbeeld naam + e-mailadres) er sprake is van double opt-in...

Maar wat ik nog niet begrijp: Staat deze (Israelische) klant van je in jouw netwerk? Of heeft deze alleen een server bij je gekocht die ergens anders located is? In het eerste geval zou ik de klant direct afsluiten bij de eerste overtreding van je AV (bijvoorbeeld het versturen van spam). Wordt er spam / e-mail verstuurd waarin je naam zwart gemaakt wordt, direct aangifte doen en verder niets.

Mark17
07/02/06, 11:50
@Digiover:
Die tweede quote komt niet van mij, hier heb ik geen ervaring mee met deze persoon (gelukkig).

Opt-out werkt in ieder geval niet (de grootste eis die wij aan hem hebben gesteld aangezien opt-in haast nit te controleren is).

In mijn voorbeeld dat de OPTA er niet uit komt loopt het spoor dood in groot brittanie (geen grote problemen met dat land zijn bij mij bekend).

Digiover
07/02/06, 17:27
Haha foutje Mark17 (*bloos*), moest zijn:
Profit|Jacob.

HooGLaNDeR
14/02/06, 09:39
Origineel geplaatst door MediaServe
Het gaat hier dus om een persoon uit Israel, dus de OPTA kan hem niets maken.

Je kunt uit Israel komen, maar als je hier de wet overtreedt, kun je wel degelijk worden vervolgt.