PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met installeren mail server (windows) icm Plesk



Robs
05/02/06, 01:45
Ik wilde een kijken of een betere mail server als de standaard server de moeite was dus ik download de merak mail server versie 8.3.8

Ik installeer deze op windows 2003 waarop Plesk 7.5.6 draait.
In Plesk wil ik de mailserver veranderen maar krijg steeds een error. Na wat gezoek kom ik er achter dat Plesk deze versie helaas niet ondersteund, aanbevolen wordt versie 8.0.3

En dit is direct ook mijn probleem!

Nergens te vinden dus deze versie 8.0.3!
Merak zelf bied alleen versie 8.3.8 nog aan ter download en via google en andere download sites vind ik ook alleen maar de laatste versie, soms nog een 8.2x maar die wordt niet echt aanbevolen.

Mijn vraag is of iemand toevallig ook Mrek mail draait en versie 8.0.3 heeft?
Zoja zou je me deze kunnen sturen, of weet iemand een manier om 8.3.8 werkend te krijgen onder Plesk?

Bullcat
05/02/06, 02:14
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar hier een link http://www.softsland.com/Merak_Mail_Server_Suite.html

Robs
05/02/06, 15:59
Thx, die had ik ook al echter als je het download en installeerd heb je ook direct de nieuwe versie

It-Biz
05/02/06, 16:22
Plesk 7.5.5 : Merak 8.2.x support added.

Anders even merak mailen ofzo 8.03 beschikbaar stellen.

Robs
05/02/06, 17:18
Ik heb het inmiddels werkend alleen de problemen stapelen zich op.

Dit is wat er tot nu toe aan de hand is:

Een klant van me is gemigreert van een Linux Plesk server naar een windows server met Plesk, hierop miste hij diverse opties in de webmail van horde.
- Geen mappen (send box etc)

Ik heb dus gezocht naar een oplossing en wat bleek, de standaard mailserver in Plesk ondersteunde geen IMAP welke nodig is om dit te laten werken.
Na veel gezoek heb ik eindelijk een mailserver gevonden die ondersteund wordt door Plesk en heb deze geinstalleerd.
Dit is Merak proffesional 8.3.8 geworden, deze heb ik nu werkend gekregen (ik zoek nog steeds versie 8.0.3 als iemand hem heeft), eerst 8.2.x geinstalleerd daarna geupdate naar 8.3.8 (dit werkte prima)

Probleem was alleen niet verholpen alleen veranderd.
Wat bleek, nu werkt de IMAP wel maar als je inlogged geeft de Horde IMAP functie aan dat er mails zijn alleen de mappen laat ie dus NIET zien. Er is geen mogelijkheid om de mail te lezen, je moet dan uitloggen en weer inloggen met de POP horde client. Dan kan je de mail wel lezen maar dan zie je de mappen weer niet.....

De oorzaak hiervan kon ik niet vinden, heb toen besloten om de buildin webmail van de merak server te gebruiken.
Deze werkte wel zoals het hoort alleen hier is weer een ander probleem.
Zodra je inlogged wordt je door Plesk geredirect naar poort 32000.

Opzich niet erg echter als je klanten achter een firewall zitten kunnen zei deze webmail niet gebruiken.
De poort veranderen kan in Merak alleen niet naar de poort die je wilt namelijk poort 80, want daarom draait al IIS.

Al met al het probleem is dus:
- Met de horde webmail in imap modus kan ik geen mailtjes lezen, in pop3 modus zie ik geen mappen en gebruik ik de buildin merak webmail server dan wordt je naar een andere poort geredirect waardoor je op locaties waar een firewall zit geen verbinding kunt maken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Beste oplossing zou zijn dat horde imap werkt lijkt me.