PDA

Bekijk Volledige Versie : VoiPBuster.com + ATA + FAX ?? HELP!



Jethro
03/02/06, 19:32
Wie zou mij eens kunnen helpen met het volgende.

Ik zou het volgende op willen zetten.

1. Een Telefoon aansluiting ( analoog ) om te bellen en gebeld te worden.

2. Een Fax aansluiting ( analoog voor een fax )

Deze aansluitingen moeten mijn account bij voipbuster.com gebruiken. Ik heb bij hun al een netnummer aangevraagd en ik kan met het programma van hun perfect bellen en gebeld worden. ( met een headset op de pc ) ( als ik voor die fax bijv nog een nummer nodig heb kan ik altijd een account er bij aan maken )

Wie kan mij helpen wat ik nou precies nodig heb om dit te maken.

Ik ben de laatste dagen eens aan het googlen gegaan en ben van alles tegen gekomen en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Ik vond de PAP2 van linksys zou ik hieraan genoeg hebben ? of zijn er betere oplossingen / goedkoper ? Of kan je zoiets met asterisk maken ? en heb je dan nog meer hardware nodig ?

Wie helpt mij even opweg hiermee ?

Alvast bedankt !

jurrian
04/02/06, 09:10
Fax via VOIP werkt niet lekker dacht ik. De tonen van de fax liggen soms net buiten de toon-gebieden die dit soort providers doorgeven.

Eenvoudigste oplossing: analoge lijn nemen, daarop je fax aansluiten + evt. ADSL. Vervolgens bellen via VOIP. Of een fax2email account nemen.

masterpe
04/02/06, 09:19
Ik zou zeggen lees dit artikel eens: http://www.soft-switch.org/foip.html

Wat er staat is dat het eigenlijk niet gaat en zwaar wordt afgeraden.

Ijsbox
04/02/06, 11:40
Als je een ata vindt die FAX over IP codec T.38 ondersteunt kan je bij budgetphone een prepay account nemen....

maar ik heb geen ervaring met fax over een adsl lijn, hoor erg wisselende verhalen.

lifeforms
04/02/06, 11:56
Sommigen zeggen dat als de latency en jitter laag zijn, dat het dan wel zou kunnen werken met gewone codecs. Maar ik heb het uitgeprobeerd met twee SIP providers via mijn ADSL en dat was bepaald geen succes...

Stefan Mensink
04/02/06, 12:18
De ellende is volgens mij ook dat je op de gebruikelijke codecs vaak ziet dat er echo cancellation etc wordt toegepast. Ik kan me althans levendig voorstellen dat sommige VoIP-providers dat doen. Prima voor spraak, maar vast niet fijn voor fax.

Op de site van Budgetphone staat een uitleg/advies m.b.t. FAX over VoIP.

Jethro
05/02/06, 15:42
Ik ben flink aan het googlen geweest of het wel of niet mogelijk is om een fax aan te sluiten en sommige hebben het werkend en de ander weer niet. Ik ga dit gewoon zelf uit testen en merkt het dan wel of het wel of niet werkt.

Bedankt in elk geval voor de reaktie's.

XBL
06/02/06, 13:53
Volgens mij ligt het er gewoon aan dat de meeste codecs niet lossless zijn. Zoals eerder gezegt (maar toen over echo-cancelation, zelfde verhaal): leuk voor spraak; vervelend voor fax.

Met voipbuster.com zal het niet gaan lukken, aangezien zij de laagste kwaliteit mogelijk gebruiken.

Jochem