PDA

Bekijk Volledige Versie : Rashonden website te koop



Rashonden
03/02/06, 16:19
Door tijdsgebrek heb ik besloten afstand te doen van de website www.rashonden.be
Zoals u ziet is de website niet meer geupdated sinds 2003.

De website is online sinds 1 januari 2001 en heeft sedertdien meer dan 300.000 bezoekers gekend.

Momenteel hebben we nog gemiddeld 1200 unieke bezoekers per maand.

Inclusief:
- database 100 rasbeschrijvingen (75 staan online)
- 10-tal artikels & tips
- woordenboek
- +3000 hondennamen
- +100 links
- domeinnaam rashonden.be
- volledige source + databases + images

Rashonden.be is verscheidene malen in de media vernoemd en heeft in 2002 een negende plaats behaald bij de Clickx wedstrijd "Site van het Jaar"

Dit is een website met veel potentieel naar sponsoring en inkomsten.

Startbod: € 5000 (opbod: € 100)

Buy Now: € 7500

Bieden kan tot 20 februari 2006

Keenondots
03/02/06, 17:03
De website is online sinds 1 januari 2001 en heeft sedertdien meer dan 300.000 bezoekers gekend.


Dat is 165/dag gemiddeld. Nu zit je op ~42. Heeft de site betere tijd gekend?

Rashonden
03/02/06, 17:06
Dat klopt inderdaad, de eerste twee jaar hebben we intensief reclame gemaakt voor de website op hondenevenementen. We hebben tijden gekend dat we met pieken zaten van 500-600 bezoekers per dag.

Dune
03/02/06, 19:23
Zijn er nu ook al aantoonbare inkomsten of zal de nieuwe eigenaar zijn €5000 helemaal zelf terug moeten verdienen? Zou dit namelijk erg veel geld vinden voor een domein met maar 1200 bezoekers per maand.

Rashonden
03/02/06, 23:56
De website heeft ondertussen nog 1200 bezoekers ondanks het feit dat deze niet meer geupdate is sinds 2003.
Alleen de database met rasbeschrijvingen rechtvaardigd zeker en vast de vraagprijs.

Dune
04/02/06, 17:46
Veel succes met de verkoop dan!

Rashonden
06/02/06, 20:39
Hoogste bod momenteel is € 6000!

Keenondots
07/02/06, 00:05
Héél snel verkopen zou ik zeggen...

smokum
08/02/06, 12:24
altijd bij kritiek is er ineens heel veel geboden....zet er elke keer me vraagtekens bij.Maarja zal wel aan mij liggen.

Easewood
08/02/06, 13:03
Dan hou je toch gewoon in de gaten of de whois records binnenkort wijzigen...?

smokum
09/02/06, 14:31
Total number of visits: 236582
/
327582 bezoekers sinds
1 januari 2001


I rest my case.

Rashonden
09/02/06, 17:58
Ik had verwacht via dit forum toch wel serieuze berichten te mogen ontvangen.
Ik heb mijn aanbieding naar eer en geweten met alle correcte data voorgesteld en zeker en vast niet verbloemd. Want degene die de website koopt, zal er zeker nog werkt aan hebben om hem financieel terug rendabel te krijgen.
Het aantal bezoekers dat opgegeven werd is naar waarheid en momenteel zitten we dus aan een gemiddelde van 45 bezoekers per dag.
Inhoudelijk is deze website zeker zijn € 6000 euro waard, rekening houdend met de 100 rasbeschrijvingen.

Indien we in de komende dagen alleen nog onterechte opmerkingen mogen ontvangen zullen we zeker niiet laten deze post de sluiten, en op andere manier onze verkoop verdere te zetten.

Met vriendelijke groet

Dune
09/02/06, 18:27
Origineel geplaatst door Rashonden
Ik had verwacht via dit forum toch wel serieuze berichten te mogen ontvangen.
Ik heb mijn aanbieding naar eer en geweten met alle correcte data voorgesteld en zeker en vast niet verbloemd. Want degene die de website koopt, zal er zeker nog werkt aan hebben om hem financieel terug rendabel te krijgen.
Het aantal bezoekers dat opgegeven werd is naar waarheid en momenteel zitten we dus aan een gemiddelde van 45 bezoekers per dag.
Inhoudelijk is deze website zeker zijn € 6000 euro waard, rekening houdend met de 100 rasbeschrijvingen.

Indien we in de komende dagen alleen nog onterechte opmerkingen mogen ontvangen zullen we zeker niiet laten deze post de sluiten, en op andere manier onze verkoop verdere te zetten.

Met vriendelijke groet

Als je werkelijk een bod van 6000 euro hebt, zou ik de thread nu al laten sluiten en direct verkopen, zoals al eerder gezegd. Met een bezoekersaantal van 45 per dag is het onmogelijk om je geld terug te verdienen, en dus zou je alleen betalen voor de database. Hoe daar dan weer 6000 euro + rente mee terugverdiend kan worden blijft voor mij een vraag, maar als jij iemand hebt gevonden die dat ervoor over heeft zou ik niet wachten en direct verkopen!

Over het "onterechte opmerkingen" gebeuren zou ik willen vragen wat voor inkomsten jij tot nu toe al gehad hebt van de site/database. Als die namelijk nihil zijn, wat ik verwacht met een dergelijk bezoekersaantal, staat de vraagprijs in geen verhouding tot de baten. En daarbij maakt het niet uit hoeveel de database nou waard is of niet. In dat geval zou het waarschijnlijk aantrekkelijker zijn om je geld op de bank te zetten omdat er dan meer rente uit komt dan er opbrengsten via de site zouden zijn. Als ik volgens jou ongelijk hiermee heb zou ik daar graag bewijs voor willen zien.

Easewood
09/02/06, 19:38
En waar komen de rasbeschrijvingen e.d. in de database vandaan? Zelf laten schrijven of gewoon overgenomen/vertaald van een concurrent?

Rashonden
09/02/06, 20:29
De rasbeschrijvingen zijn zelf samengesteld aan de hand van talrijke bronnen (boeken, internet, andere publicaties, ...)

smokum
27/02/06, 12:22
Ik had verwacht via dit forum toch wel serieuze berichten te mogen ontvangen.
Ik heb mijn aanbieding naar eer en geweten met alle correcte data... etc etc......


Sure, jij wel hoor, 6000 voor die site.
Dan ben je als koper niet echt goed bezig.
Buiten dat de informatie gewoon amper klopt, is de site traag.
Maargoed zoals ik al eerder zei, het gebeurt erg vaak hier dat mensen na kritiek OPEENS een dik bod krijgen..Toeval? Nee, toeval bestaat niet.

Anyweej, zie post van Dune (y)
Wat ik zelf nog wou toevoegen was hetzelfde als wat Easewood schreef.

Auteursrechten die de koper straks moet gaan betalen???Meer dan 6000.
Hopen op een serieuze reactie? priceless ^^