PDA

Bekijk Volledige Versie : issue met webhoster



johnbanks
02/02/06, 21:56
gisteren hadden we een html editor mailinglist script gedownload en vervolgens geinstalleerd.op één of andere manier werkte deze niet naar behoren en hebben we wat aanpassingen gedaan vanwege bugs.

we hebben wat 5 adressen ingevoerd in de mailinglist en met deze getest. nu kwamen de berichten maar niet aan in onze mailbox ondanks we ze toch verzonden als melding kregen op het script. dan ineens kregen we alle berichten ineens om het vaste uur. dus alles werd opgespaard tot de klok steeds het volle uur sloeg.

script maar ge-deinstalleerd en een andere gevonden die wel goed werkt en ineens wil ik vandaag inloggen op dat domein en is ie suspended. ik mail gestuurd naar hosting partij. zeiden ze dat ze een outage hadden door dat script en dat ie alle memory including de swap gebruikte. en nu zeggen ze dat ik dat domein niet meer op hun server mag draaien.

ben ik hier nou werkelijk de dupe of kan hij dit niet maken. kan ik toch ook niet weten dat een script buggy is als ik 'm niet test. maar zonder enige waarschuwing gelijk offline. en het is nog wel voor een klant van mij die babykleertjes verkoopt.

kan iemand mij van advies voorzien wat ik kan doen?

crazycoder
02/02/06, 23:14
Testen doe je op een testserver NOOIT maar dan ook NOOIT op een productieserver.
Als je had getest wist je dat het script buggy was.. Snap nog steeds niet dat men links en rechts gaat downloaden en het zomaar klakkeloos gaat installeren..

Het was overigens wel netjes geweest als men je vooraf had gewaarschuwd.

Als dat script alle resources van de server wist op te eten dan mogen zij hun configuratie ook wel eens nakijken..
Misschien tijd om eens rond te kijken naar een andere provider?

Cybafish
02/02/06, 23:49
@crazycoder

Wat kan het de klant nou schelen wat de invloed van een gedownload script op de servers van de webhoster is? Dit is m.i. ook niet de uitgesloten verantwoordelijkheid van de klant. De webhoster had de klant op de hoogte moeten stellen van de gebeurtenissen. Een klant kan immers niet ruiken dat de server ergens moeite mee heeft. De klant ziet alleen een FTP server en de output van zijn scripts...

johnbanks
03/02/06, 00:14
nee wacht even, ik zal het even wat duidelijker vertellen.

ik heb een reseller account van bij een hosting bedrijf. hier host ik een domein van een klant van mij op. hier moest ik een script voor installeren, die dus niet goed werkte en de problemen veroorzaakte. dus hebben we het script verwijderd. nu krijg ik van mijn webhost te horen dat dat domein suspended is en het niet meer mag draaien op hun server dat domein. zonder waarschuwing en zonder ook maar enige opzet in het spel te hebben. hoe moet ik nou weten dat met zo'n buggy script hun server helemaal overload. had niet meer dan 3 adressen in de database zitten waar we mee getest hebben.

meerdere personen die mij van hun mening en hulp kunnen voorzien?

Str@nger
03/02/06, 16:07
Dus je hoster sluit de site van een van jouw reseller-klanten af...kan dat eigenlijk wel? Moet die niet eerst contact opnemen met jou, omdat jij eigenlijk nog de 'baas' bent over die accounts?

johnbanks
03/02/06, 16:11
lijkt mij dus ook

verder laat ie mij weten dat ie niet eens gekeken heeft welke file het was die dit veroorzaakte en gewoon alles heeft afgesloten van dat domein omdat ie server outage creërde. dus zonder rede van wat het geweest kon zijn.

_arno_
03/02/06, 16:40
Origineel geplaatst door Str@nger
Dus je hoster sluit de site van een van jouw reseller-klanten af...kan dat eigenlijk wel? Moet die niet eerst contact opnemen met jou, omdat jij eigenlijk nog de 'baas' bent over die accounts?

Ja maar de hoster is eind verantwoordelijke van alle accounts, als door 1 account de server niet meer werkt ( hoe schraal zijn config ook is ) lijkt het mij niet meer dan logisch dat hij deze account stopt voordat andere hier ook de dupe van worden.

xYnta
03/02/06, 16:53
Als het account daadwerkelijk een negatieve invloed heeft op de werking van zijn server en alle klanten daarop lijkt het mij dat de hoster altijd het recht behoud de domeinnaam te blokkeren en eventueel in overleg met de reseller dan besluiten of de domeinnaam weer online komt.

Want zo'n regeltje zal ook wel terug te vinden zijn in zijn algemene voorwaarden, je moet natuurlijk altijd de meerderheid van de sites voor een website laten gaan en inderdaad testen lijkt me eerst plaats te vinden op een test server en daarna pas op de daadwerkelijke server. Een foutje kan voorkomen maar dit lijkt me wel een hele grove fout.

crazycoder
03/02/06, 19:59
Origineel geplaatst door Cybafish
@crazycoder

Wat kan het de klant nou schelen wat de invloed van een gedownload script op de servers van de webhoster is? Dit is m.i. ook niet de uitgesloten verantwoordelijkheid van de klant. De webhoster had de klant op de hoogte moeten stellen van de gebeurtenissen. Een klant kan immers niet ruiken dat de server ergens moeite mee heeft. De klant ziet alleen een FTP server en de output van zijn scripts...
Als een klant een script gaat installeren dan is deze klant voor de volle 100% verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen hiervan.
Waarom zou deze dat niet zijn? De hoster heeft namelijk op geen enkele wijze invloed op het script.
Je kan en mag twijfels hebben bij zowel de server als de configuratie en misschien gaat de hoster voor wat betreft het probleem ook niet helemaal vrijuit. Maar de klant is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat zijn scripts doen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat de handelswijze van de hoster niet elegant is.

crazycoder
03/02/06, 20:04
Origineel geplaatst door johnbanks
lijkt mij dus ook

verder laat ie mij weten dat ie niet eens gekeken heeft welke file het was die dit veroorzaakte en gewoon alles heeft afgesloten van dat domein omdat ie server outage cre�rde. dus zonder rede van wat het geweest kon zijn.
Een hoster is mijns inziens totaal niet verplicht om jouw scripts te gaan controleren. In principe denk ik dat hij dat zelfs niet zonder toestemming mag.
Maar jij heb achteraf natuurlijk verzocht om daar naar te willen kijken.. toch??

Ben overigens van mening dat het de hoster in principe niets aangaat welke domeinen je op je eigen account zet.. zolang ze niet in strijd zijn met de algemene voorwaarden natuurlijk...

Zou als ik jou was maandag daar eens een praatje over gaan maken.. dan zijn de gemoederen weer wat bekoeld en kan je er rustig over van gedachten wisselen.

Dillard
03/02/06, 21:58
Uiteraard mag een hoster een site "suspenden" die de server teveel belast (gebeurd bij ons ook wel eens), maar dan waarschuwen we de klant/reseller, analyseren we de oorzaak en zodra we denken dat het probleem opgelost is, activeren we het account weer.

Dat lijkt me ook de normale werkwijze. Ik zou dus maandag met je hoster contact opnemen en uitleggen dat er geen opzet in het spel was en of je samen met hun de boel weer kunt activeren.

Als ze dat hardnekkig blijven weigeren, wordt het misschien tijd om naar een andere hoster uit te kijken...