PDA

Bekijk Volledige Versie : Skype Support



Geoffrey
02/02/06, 20:51
Beste webhosters,

ik vroeg me af of er hosters onder ons zijn die Skype support geven. Wij krijgen meer en meer klanten die hier naar vragen, maar we weten niet of het wel zo'n goed idee is deze vorm van support er ook nog eens bij te nemen. Wat denken jullie?

Ijsbox
02/02/06, 21:14
wij bieden het niet, er schijnt een gateway van skype naar sip in aanbouw te zijn (niet gratis) als die wat blijkt te zijn dan zullen we er nog eens naar kijken....

ju5t
02/02/06, 21:18
Afhankelijk van je klantbereik totaal onnodig. Heb je veel klanten in exotische landen die support nodig hebben via telefoon danwel Skype, zou het het overwegen waard zijn.

Wij zullen nooit ondersteuning via Skype aanbieden.

XBL
02/02/06, 21:58
Het is net zoiets als support via msn. Net zo toegankelijk en soms net zo vervelend.

Je moet dus kijken of je dat wilt. Het is wel een aardige manier om je te onderscheiden, maar daarvoor moet je nog wel andere punten hebben om je te onderscheiden (skype-support alleen doet het em niet).

Jochem

colo-dedi-gent
02/02/06, 22:15
Wij gebruiken Skype voor ondersteuning :)

Althans enkel VOIP, no messages (!).

AlphaXS
02/02/06, 22:19
Ja, wij gaan hier in de toekomst zeker mee werken.

We zijn op dit moment onze eigen voip / pbx centrale aan het afronden, middels het veelal besproken, en mede door ons beklaagde programma IVM Auto attendant, van NCH Swift sound.

Maar goed de licentie ligt er, zonde om deze niet te gebruiken.

Hiervoor gaan we zodra de tijd vrij is een web plugin schrijven, waarbij het mogelik wordt om de gesprekken van skype door te sluizen naar de ivm software.
(vrijwilligers?)

In elk geval bestaat deze constructie al een poosje, Neonova (astium) heeft een dergelijke pbx op de markt gezet, en daar hebben wij het idee dan ook van afgekeken.

http://www.astium.nl/nl/content/astium/phone.php?neonovasnls=9bfed174592ca62bc5990f0a8b80 ceed

Het zal de drempel om te bellen ongetwijfeld verlagen.
mede ook voor jezelf, omdat gesprekken gewoon op de oude wijze afgehandeld worden.

MathijsH
02/02/06, 22:43
Wij bieden geen Skype support aan, simpelweg omdat het te laagdrempelig is. Mensen gaan bellen om allerlei wisse wasjes waar ze anders niet voor zouden bellen en / of mailen.
Onze support zal voorlopig gewoon via de conventionele wegen lopen, telefoon en e-mail.

Glenn
03/02/06, 00:29
'Wij' (bedrijf waar ik werk) geeft alleen Skypesupport aan grotere klanten waarvan wij het netwerk- en systeembeheer doen.

Zelf bellen wij uitgaand wel alleen maar via Skype.

colo-dedi-gent
03/02/06, 01:00
Naast quasi dat het gratis is vind ik het grote voordeel van skype/voip dat het werken met headset uiterst interessant is (handen vrij, kan je ondertussen meevolgen/typen met klant etc).

Offtopic: weet iemand analoge telefoontoestellen met mogelijkheid tot gebruik headset?

bami82
03/02/06, 07:44
Ik woon en werk in Indonesie en heb continue contact met Nederland via Skype. Heb ook z' n skype toestel hier van http://www.voipvoice.com

tvm
03/02/06, 08:36
geaffry,

je gaat beter een voip abbonement nemen. Dan kan je ook jou klantn heel goedkoop gaan opbellen, jou klanten kunnen jou ook gratis opbellen met voip, skype vind ik dan net iets minder alhoewel het hetzelfde systeem is.
Maar met een voip abbonnement stel je al je klanten tevreden, je telefonische en je skypende.

Erikcreative
03/02/06, 14:34
Support via teveel kanalen is in mij ogen niet verstandig. Je hebt alleen jezelf er maar mee....

De meeste support bij ons verloopt zoals bij velen via Email en telefoon.
Wij gaan binnenkort echter wel over op VOIP met Asterisk. Weet niet of Skype voor klanten dan ook mogelijk is?