PDA

Bekijk Volledige Versie : Plagiaat topservers



aleto
02/02/06, 15:11
Vandaag kregen wij van een nieuwe klant een aanvraag binnen van verhuizing van Topservers naar ons, Sity Hosting. Omdat Topservers blijkbaar ook bij ons in de regio zit, ging ik eens kijken op hun website. Tot mijn grote verbazing trof ik op hun site copieen aan van onze eigen website, zowel tekstueel als qua webhostingpakketten.

De webhostingpakketten EN de resellerpakketten zijn gewoon compleet gecopieerd van onze site, het enige wat afwijkt zijn de hoeveelheid databases bij de webhostingpakketten. Opslagruimte, dataverkeer, andere specs, de kosten en zelfs de benaming is een complete rip-off van onze site (vergelijk www.sity.nl en www.topservers.nl ).

Verder kom ik de volgende teksten tegen op hun site:


Wij rekenen geen setup kosten, administratie kosten of andere verborgen kosten, maar gewoon de prijs die op de website vermeld staat. Zo zorgen wij dat onze huidige en toekomstige klanten duidelijkheid krijgen en dat er achteraf geen extra kosten berekend zullen worden.

Dataverkeer
Voor het overschrijden van uw dataverkeer rekenen wij achteraf € 1,20 per 1000 MB.
Op het moment dat u over uw dataverkeer heen gaat worden er geen extra kosten berekend, U account wordt op suspended gezet en U wordt op de hoogste gesteld, en U kunt zelf de keuze maken of uw account weer open gaat.
Dit doen wij zo om te zorgen dat u geen onverwachten kosten achteraf krijgt.
Indien u in de komende maand meer verwacht te verbruiken kunt u extra dataverkeer bestellen via sales@topservers.nl,
u betaald vooraf € 0,60 per 1000 MB.
Op onze site, waarvan ik zelf alle teksten persoonlijk heb geschreven, heb ik staan:

Lage prijzen
Zo laag? Ja, onze prijzen zijn en blijven enorm laag. En er zit geen addertje onder het gras: wij berekenen geen setup, administratie of andere verborgen kosten maar enkel en alleen de prijs die op onze website vermeld staat (...). Zo zorgen wij dat onze huidige en toekomstige klanten het best mogelijke voor hun geld krijgen en blijvend tevreden zijn met onze dienstverlening.

Sity Hosting - Extra Dataverkeer

Voor het overschrijden van uw dataverkeer rekenen wij achteraf € 1,20 per 1000 MB. Bij overschrijding van het dataverkeer wordt dit altijd naar boven (1000 MB) afgerond.

Indien u in de komende maand meer verwacht te verbruiken, kunt u extra dataverkeer bestellen via sales@sity.nl, u betaalt vooraf € 0,60 per 1000 MB. Dit geldt voor zowel eenmalige als permanente verhogingen.
Zoals duidelijk mag zijn, is hier duidelijk sprake van plagiaat. Complete zinnen en stukken tekst zijn gewoon van onze site gecopieerd, en hooguit minimaal aangepast met een extra woordje ertussen of door een woord iets naar voren in de zin te verplaatsen. Duidelijk is ook het verschil in taalgebruik en spelfouten tussen van ons overgenomen teksten en hun eigen inbreng.

Ik vind het erg lame dat mensen gewoon stukken tekst van de concurrent letterlijk copieren, en op hun eigen site plaatsen. Ik heb uiteraard ook het desbetreffende bedrijf hierover aangeschreven.

Flydesign.nl
02/02/06, 15:32
Ik vind het erg lame dat mensen gewoon stukken tekst van de concurrent letterlijk copieren, en op hun eigen site plaatsen. Ik heb uiteraard ook het desbetreffende bedrijf hierover aangeschreven.


Dit is zeker niet een nieuw fenomeen, maar ik begrijp even niet waarom je dit hier nog uitgebreid moet posten als je ook netjes een e-mail naar het desbetreffende partij gestuurd hebt.

Ik heb even snel gekeken, maar de pakketten komen nauwelijks overeen. Als je dat gekopieerd noemt, verklaar ik me hierbij ook schuldig, want ik gebruik ook small/medium/large in m'n pakket namen.
In de teksten zitten inderdaad enkele zinnen die overeen komen, maar probeer dat maar eens te voorkomen. Ze hebben in ieder geval de moeite genomen om niet alles te kopiëren, dat komt namelijk ook regelmatig voor.

Bullcat
02/02/06, 15:36
Ooooo, dan pleeg jij plagiaat bij mij, :) maar er zijn er zoveel die die termen aanroepen, of ijzer zilver brons etc etc !

Anders gaat iedereen pakket 1, 2 of 3 roepen krijg je daar weer plagiaat op .

aleto
02/02/06, 15:40
Nah, je kan het wel small, medium, large, extra etc noemen, maar ook hun specs en prijzen zijn identiek!

Wij hebben vrij 'onlogische' specs voor opslagruimte en dataverkeer, 400 MB opslag en 6 GB dataverkeer voor het small pakket. Logischer is 250 MB opslag en 5 GB verkeer ofzo, of 500/5GB ofzo. Maar nee, zij nemen exact onze waarden over met dezelfde prijzen en dezelfde naam. Veel overduidelijker kan het niet.

t.bloo
02/02/06, 15:41
oei oei oei, weer zo'n draadje. Ja er zijn overeenkomsten, dat is jammer en misschien is hij wel geinspireerd door jouw lichtende voorbeeld. Maar kom op zeg, small/medium/large? Heb ik ook en echt niet van jou.

Stewie
02/02/06, 15:41
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Dit is zeker niet een nieuw fenomeen, maar ik begrijp even niet waarom je dit hier nog uitgebreid moet posten als je ook netjes een e-mail naar het desbetreffende partij gestuurd hebt.

Misschien om het probleem kenbaar te maken.

Copy/paste kiddies, zoals bijvoorbeeld Axel "ik heb meer advocaten als jou" Polfliet van Xynta, hebben wat meer druk nodig voordat ze zelf gaan nadenken.

Flydesign.nl
02/02/06, 15:52
Origineel geplaatst door gsh2

Misschien om het probleem kenbaar te maken.

Copy/paste kiddies, zoals bijvoorbeeld Axel "ik heb meer advocaten als jou" Polfliet van Xynta, hebben wat meer druk nodig voordat ze zelf gaan nadenken.

Een probleem dat allang kenbaar is gemaakt. Het is bijna een uitzondering dat je als hosting bedrijf hier niet last van hebt. Het is in mijn ogen echter totaal overbodig om vervolgens zo'n bedrijf groot op WHT zwart te maken. Los het professioneel op, neem contact op met die partij en handel het onderling af. Op deze manier stel je je even onprofessioneel op als het bedrijf dat jou teksten overneemt.

smokum
02/02/06, 15:59
Heb je rechten betaald over die stukken text van je?

Overigens, indien iemand ze text aan het maken is voor ze webhosting site, zou die persoon alle site's moeten afgaan om te checken of ze text toevallig niet hetzelfde is? Lol.

En daarbij, die klant komt naar jouw vanaf topservers, dus waar maak je je uberhaupt druk om? -.-

Stewie
02/02/06, 16:05
Origineel geplaatst door smokum
Heb je rechten betaald over die stukken text van je?
:huh:

Aan wie? Aan jezelf? :huh:

smokum
02/02/06, 16:11
Origineel geplaatst door gsh2
:huh:

Aan wie? Aan jezelf? :huh:

Moeilijk te begrijpen? ^^

Flydesign.nl
02/02/06, 16:14
Origineel geplaatst door smokum


Moeilijk te begrijpen? ^^

Als je zelf teksten maakt, zitten daar auteursrechten op. Daar hoef je niet voor te betalen.

crazycoder
02/02/06, 16:47
Topservers heeft al ruzie gehad met mikey over het ongevraagd lenen van teksten en layout.

Tot in hoeverre er hier sprake is van copieren weet ik niet. Daar wil ik mezelf ook eigenlijk niet over uitlaten. Als je denk dat hij het van jou gejat heeft dan neem je contact met ze op en/of huur je een advokaat in.

Wil wel zeggen dat je in het budget segment al snel met grote hoeveelheden gooi dus overeenkomsten in pakketten is best mogelijk.
Verder zullen bepaalde omschrijvingen altijd in meer of mindere mate overeenkomsten vertonen. Dat zit nu eenmaal in de natuur van het product.

Tuinslak
02/02/06, 16:54
Topservers heeft al vaker websites (teksen en/of layouts) "overgenomen". Zou maar is rond op dit forum.

smokum
02/02/06, 17:00
Origineel geplaatst door Flydesign.nl


Als je zelf teksten maakt, zitten daar auteursrechten op. Daar hoef je niet voor te betalen.

Mits je ze deponeerd, doe je dat niet dan heb je geen rechten. anyweej, ontopic gaan lijkt me beter.

HostServe
02/02/06, 17:28
Ik vind de overeenkomsten maar nihil, algemene termen en zinnen.

Eris
02/02/06, 18:27
Origineel geplaatst door smokum


Mits je ze deponeerd, doe je dat niet dan heb je geen rechten. anyweej, ontopic gaan lijkt me beter.

Nee je hebt altijd rechten. Maar bewijzen is een ander verhaal...




Schrijver, dichter, vertaler


Op teksten die u schrijft, krijgt u automatisch auteursrecht. Dat houdt in dat alleen u als schrijver bepaalt wat er met uw werk gebeurt: óf en hoeveel exemplaren ervan mogen worden gemaakt en óf en hoe uw werk verspreid mag worden. Aan het geven van toestemming voor publicatie, bijvoorbeeld in boekvorm of in een krant of tijdschrift, kunt u allerlei voorwaarden verbinden, bijvoorbeeld dat u daar een bepaalde vergoeding voor krijgt. Voor gebruik waarvoor u geen toestemming heeft gegeven, zoals plaatsing op internet, is opnieuw toestemming nodig. U kunt er apart een vergoeding voor afspreken.

Ongeacht of u uw auteursrechten heeft overgedragen, u behoudt als schrijver altijd persoonlijkheidsrechten. Zo kunt u bezwaar maken als iemand anders de titel van uw werk verandert of doet alsof het door iemand anders is geschreven. Of als u vindt dat uw werk verminkt is, door bijvoorbeeld een slechte vertaling of het plaatsen van uw tekst in een heel andere context.
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.asp?pagkey=22090

HostingScala
02/02/06, 18:45
"Wie maakt er hier gebruik van Intel en AMD? Ik stel dat niet op prijs omdat ik er al gebruik van maak..."

Kom op, e-mail de betreffende partij of laat het doen door een advocaat... ;-)

Wido
02/02/06, 18:58
Ik moet zeggen dat ik het nogal laag vindt door zo maar met namen te gaan smijten op een publiek forum.

Als je al over plagiaat gaat klagen, laat dan aub de namen weg.

Stuur eerst die andere partij een mailtje en kom niet gelijk op een forum de andere partij afkraken.

izdesign
02/02/06, 19:14
Jep ben het met wido eens maar toch het is niet de eerste dat topservers zoiets doet :)

Mikey
02/02/06, 19:24
Origineel geplaatst door Wido
Ik moet zeggen dat ik het nogal laag vindt door zo maar met namen te gaan smijten op een publiek forum.

Als je al over plagiaat gaat klagen, laat dan aub de namen weg.

Stuur eerst die andere partij een mailtje en kom niet gelijk op een forum de andere partij afkraken.


Origineel geplaatst door izdesign
Jep ben het met wido eens maar toch het is niet de eerste dat topservers zoiets doet :)

met deze kinders heb ik zelf heel lang last gehad dat zelfs mijn layout 1 op 1 overgenomen was. Na lang zeuren overal posten hebben ze hier dan eindelijk gehoor aangegeven. Tevens zijn ze er niet vies van je te beschuldigen dat terwijl je je antwoorden kan laten onderbouwen door derde. Dan wordt de layout veranderd nemen ze later van een nieuw iets weer hetgeen 1 op 1 over inclusief de teksten. Ook hier weer over gemaild. Enige tijd later heb ik een andere partij gecontacteerd en erop gewezen dat ze knippen en plakken. En nu doen ze het blijkbaar weer. Vind meer dan terecht dat dit publiekelijk gepost wordt.

Hierbij de link van mijn eigen verhaal [klik] (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=72263)

Jan willem Fhy verdient wat mij betreft een meer dan grote trap onder zijn kinder billetjes !

Stewie
02/02/06, 19:46
Origineel geplaatst door Wido
Ik moet zeggen dat ik het nogal laag vindt door zo maar met namen te gaan smijten op een publiek forum.
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar als je het al 12 maal verzocht hebt, zowel vriendelijk als niet vriendelijk en het toegezegd is aangepast te worden (wat dan weer vanzelfsprekend niet gebeurd omdat de kiddy zich verstopt achter "collega's"), dan houdt het op. De kiddy gaat daarnaast respectloos met de concullega om door zijn gedrag goed te keuren omdat hij zichzelf beter voelt dan ons ( :huh: ) en hij "bovendien" "meer advocaten als jou" heeft :huh:

Dan heb ik zoiets: zoek jij lekker de zandbak op, pffft

Dicky
02/02/06, 20:51
Mike wat zeg je dat netjes :D

Ber|Art
02/02/06, 21:00
en zo subtiel :p

Wido
03/02/06, 00:24
Ok, dat het zo ver ging wist ik niet.

Ik dacht dat dit een opzichzelf staand geval was.

Mijn excuses!

Stewie
03/02/06, 12:25
Origineel geplaatst door smokum


Mits je ze deponeerd, doe je dat niet dan heb je geen rechten. ^^ Dit gaat overigens écht nérgens over :rolleyes:

Mikey
03/02/06, 13:02
Origineel geplaatst door smokum
Heb je rechten betaald over die stukken text van je?

Overigens, indien iemand ze text aan het maken is voor ze webhosting site, zou die persoon alle site's moeten afgaan om te checken of ze text toevallig niet hetzelfde is? Lol.

En daarbij, die klant komt naar jouw vanaf topservers, dus waar maak je je uberhaupt druk om? -.-

Alle teksten die je schrijft, publiceert of wat dan ook is automatisch auteursrechtelijk beveiligd... Pas ik meen 70 jaar nadat je overleden bent vergaat dit recht. Maar daar moet je me niet exact aan ophangen :)

Rik
03/02/06, 13:18
Hou het wel netjes heren...

Mikey
04/02/06, 22:39
Site is under construction, ben benieuwd waar de volgende copy vandaan komt :)

SebastiaanStok
05/02/06, 11:21
Mischien wel PC-Extreme ;)

Dit is wel leuk voor een wede schap :D

AlfaHosting
05/02/06, 12:33
Ik zou zeggen .. maak je er niet druk om. Het origineel is altijd beter dan de kopie.

Paul junior
05/02/06, 15:10
Origineel geplaatst door aleto
Nah, je kan het wel small, medium, large, extra etc noemen, maar ook hun specs en prijzen zijn identiek!

Wij hebben vrij 'onlogische' specs voor opslagruimte en dataverkeer, 400 MB opslag en 6 GB dataverkeer voor het small pakket. Logischer is 250 MB opslag en 5 GB verkeer ofzo, of 500/5GB ofzo. Maar nee, zij nemen exact onze waarden over met dezelfde prijzen en dezelfde naam. Veel overduidelijker kan het niet.

Sorry maar stel je niet aan over die pakketen.

Over compleet over genomen teksten zou ik wel even een mailtje sturen.

izdesign
05/02/06, 15:13
Heb jij deze topic gelezen dit heeft bij die gasten geen nut die rippen alles dit is niet de eerste keer

SebastiaanStok
05/02/06, 15:16
WTF Zeg jij nu weer :huh:

izdesign
05/02/06, 15:18
@rollerscapes dat hun een mailtje sturen geen zin heeft je zult toch met andere maatregelen moeten komen om te zorgen dat ze het er vanaf halen

Mikey
05/02/06, 15:20
Origineel geplaatst door Paul junior


Sorry maar stel je niet aan over die pakketen.

Over compleet over genomen teksten zou ik wel even een mailtje sturen.

Misschien dat je mijn link eens bekijkt, dan zie je dat ze zich totaal niet schromen om 1 op 1 over te nemen !

Paul junior
05/02/06, 15:29
Dan alsnog vindt ik het onzin om over die pakketen te zeuren. Dit zou puur toeval kunnen zijn.

De teksten zoals ik al zei is natuurlijk een andere zaak in mijn ogen.

Jannetje
07/02/06, 00:05
Maar hoe dan ook .... topservers is einde verhaal, ze zijn overgenomen door de M3 groep.

Heeft iemand ervaring met deze M3 groep ??

rayden
07/02/06, 00:20
Enigste wat ik weet is dat ze een (eigen) netwerk aan het bouwen zijn in RedBus..

Mikey
07/02/06, 00:42
Origineel geplaatst door Jannetje
Maar hoe dan ook .... topservers is einde verhaal, ze zijn overgenomen door de M3 groep.

Heeft iemand ervaring met deze M3 groep ??

HAHAHA de mop van 2006 (sarcasme included, moet nog terug denken aan de mails van jan willen), ze mogen nog bieden op de .be die ik heb :D

Triloxigen
07/02/06, 01:00
Origineel geplaatst door Jannetje
Maar hoe dan ook .... topservers is einde verhaal, ze zijn overgenomen door de M3 groep.

Heeft iemand ervaring met deze M3 groep ??

Ik had begrepen dat topservers dedicated servers bij M3 had staan.

Tegen een klant vertelde hij trouwens dat hij 62 servers had (maar dat geloofde niemand).

Mikey
07/02/06, 01:12
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ik had begrepen dat topservers dedicated servers bij M3 had staan.

Tegen een klant vertelde hij trouwens dat hij 62 servers had (maar dat geloofde niemand).

Hun domein (.nl) registrar stond ook al heel lang op m3.

Triloxigen
07/02/06, 01:20
Origineel geplaatst door Mikey


Hun domein (.nl) registrar stond ook al heel lang op m3.

En zijn IP's liggen (meen ik) tussen die van m3 in :)

rayden
07/02/06, 13:08
inetnum: 83.98.150.0 - 83.98.150.63
netname: M3-INTERNET-SERVICES
descr: M3 IS
country: NL
admin-c: MIS29-RIPE
tech-c: MIS29-RIPE

Jah klopt ;) M3

PeterT
07/02/06, 13:35
Michel (van M3) loopt hier ook rond op 't forum.

izdesign
07/02/06, 14:31
Achja ik zit nu helaas ook bij topservers.nl, maargoed ga hem dit jaar opzeggen en als ze moeilijk doen ga ik gewoon ff langs :p
Kreeg een mailtje dat ze een kantoor hadden in eindhoven, ben er in een half uurtje :D
maar ik hoop dat er zich geen problemen voordoen :)

FransVanNispen
07/02/06, 15:34
Dat is dan de 2e of 3e keer dat de door M3 zijn overgenomen. :D

SebastiaanStok
08/02/06, 15:32
Hoe kunnen ze nu uitbrijden aangezien dit tijdelijk niet mogelijk is bij Redbus :huh:

Stewie
08/02/06, 15:35
Gewoon :)
Virtueel uitbreiden :D

FransVanNispen
08/02/06, 16:02
Ik wil nog even toevoegen voor de duidelijkheid, dat het niet M3 is die eerder heeft beweerd Topservers te hebben overgenomen.

Maar deze keer blijkt het dus wel waar te zijn dat M3 Topservers overneemt/heeft genomen.

Sorry Michel voor de onduidelijkheid.