PDA

Bekijk Volledige Versie : Lakse administratie/support



Mantorok
02/02/06, 13:59
Hello,

Ik zit bij een bepaalde hosting server , waar ik op zich zeer tevreden van ben. Het netwerk is goed en als men iets instelt voor mij is dat altijd goed gedaan:

Maar het lijkt wel of bij sommige serververhuurders het de standaard is dat als je iets vraagt je dagen/weken moet wachten op een antwoord of een bevestiging ?

Dit kan verzuurd overkomen maar door wat ik al allemaal heb meegemaakt met sommige providerds ben ik altijd op mijn hoede....

Ik betaal alles wat er moet betaald worden en heb dan gewoon graag een vlotte omgang met de administratie en tech support...

thx
M

Stewie
02/02/06, 14:00
"Een beller is sneller" ? :)

Mantorok
02/02/06, 14:07
ja ik weet het wel.. maar ik denk dat ik zo al over kom als "lastig", als ik altijd maar bel ..... dat heb ik al zo dikwijls gedaan en ik wil niet altijd moeten bellen als ik weet dat we via mail met de zelfde persoon een afspraak hebben.....

Euro-Servers
02/02/06, 14:11
Dat hangt natuurlijk weer van provider tot provider af hé, hoe hij z'n support verzorgt. Sommigen wachten dagen voor te antwoorden op mails & bij anderen heb je dan binnen paar uur al een response. Dat je weken moet wachten op een response zou me toch wel verwonderen hoor, ik denk dat geen één host dit doet & dan ook nog goed blijft draaien...

Mantorok
02/02/06, 14:17
"weken" ja.. is ook weer overdreven maar dat begint wel zo te voelen als je dagen geen response krijgt of een bevestiging....

Als ik zeg dat ik wil opzeggen dan antwoorden ze niet, dat vind ik ergens wel raar.

op de vorige site stond dat het per maand opzegbaar was maar ze hebben nu een nieuwe en daar staat dat niet meer op.

Ik ga er gewoon van uit dat als je iets wil opzeggen.... dat men daar dan gewoon even antwoord op geeft en je account niet laat doorlopen tot de volgende maand zonder dat je daar echt aangetekend moet voor schrijven.....

Geoffrey
02/02/06, 14:44
Origineel geplaatst door Mantorok
ja ik weet het wel.. maar ik denk dat ik zo al over kom als "lastig", als ik altijd maar bel ..... dat heb ik al zo dikwijls gedaan en ik wil niet altijd moeten bellen als ik weet dat we via mail met de zelfde persoon een afspraak hebben.....

Dit hangt inderdaad af van provider tot provider. Ik zat vroeger bij een hoster (toen ik het zelf nog niet deed) waarvan ik de naam niet ga noemen, die je na 20:00 's avonds niet meer moest opbellen. Heb ik één keer wel gedaan, en vanaf toen weigerde hij alle support. Hieruit heb ik zelf mijn hostingbedrijg opgestart, en vastberaden om m'n klanten zo niet te behandelen. Antwoorden wanneer het kan binnen de 24 uur en technische support vragen of dergelijke direct proberen te beantwoorden via telefoon of msn is bij ons de opdracht. Dat je lang moet wachten op bepaalde antwoorden mag bij geen enkele hoster een optie zijn, maar het gebeurt jammergenoeg heel vaak...

Stewie
02/02/06, 14:48
Origineel geplaatst door Geoffrey

Antwoorden wanneer het kan binnen de 24 uur In deze business vinden klanten het al raar als ze 12 uur moeten wachten op antwoord ;)

_arno_
02/02/06, 15:19
Origineel geplaatst door gsh2
In deze business vinden klanten het al raar als ze 12 uur moeten wachten op antwoord ;)
Alleen als de server plat gaat ;)

naar mijn idee.

Euro-Servers
02/02/06, 16:13
Klanten willen altijd meer & meer voor minder & minder ;)

HostServe
02/02/06, 16:21
Geoffrey, 20.00 valt ook niet echt binnen de kantooruren. Die mensen willen na 18.00 ook verder gaan met hun prive leven. Noodgevallen daargelaten.

smurf
02/02/06, 16:55
Je moet grenzen stellen... Veel mensen vinnen hun problemen ook altijd de dringendste. En ergens, naar mate dat een bedrijf groeit is het quasi onmogelijk om 7/7 24/24 support te leveren. Zeker als je met personeel werkt.

Verder moet je ook een grens stellen: hoe ver gaan we voor een klant?

Wido
02/02/06, 18:01
Zoals smurf zegt, de klant vindt zijn probleem altijd zeer belangrijk.

Als ik mijn mobiele nummer zou geven en zou zeggen dat ze alleen voor spoedgevallen mochten bellen, dan kon ik niet meer slapen.

Je moet ergens paal en perk stellen.

Binnen 24 uur reactie op je mail is normaal.

Uiteraard moet je dan niet om 17:59 op vrijdag gaan mailen en dan het hele weekend de mailbox onderspammen omdat je niet binnen 24 uur een reactie had, beetje common-sense.

Swiftway-UK
02/02/06, 19:05
Juist als je bedrijf groeit en je met personeel werkt, kun je 24/7 support verlenen lijkt me. Alleen kun je dat zeker niet ;)

Maar het prijskaartje moet natuurlijk wel 24/7 support verantwoorden, dat vergeet men vaak.

HostingScala
02/02/06, 21:51
Origineel geplaatst door Mantorok
ja ik weet het wel.. maar ik denk dat ik zo al over kom als "lastig", als ik altijd maar bel ..... dat heb ik al zo dikwijls gedaan en ik wil niet altijd moeten bellen als ik weet dat we via mail met de zelfde persoon een afspraak hebben.....

Het is pas lastig als je niet de juiste support krijgt!

Gewoon bellen zou ik zeggen...

alleznet
08/02/06, 17:26
Uiteraard moet je dan niet om 17:59 op vrijdag gaan mailen en dan het hele weekend de mailbox onderspammen omdat je niet binnen 24 uur een reactie had, beetje common-sense.
Een host mag in het weekend toch ook wel mail beantwoorden vindt ik... Lijkt me niet dat het prettig is als je met een dringende vraag zit (hoeft geen storing o.i.d. te zijn).

HostServe
08/02/06, 22:02
Origineel geplaatst door alleznet

Een host mag in het weekend toch ook wel mail beantwoorden vindt ik... Lijkt me niet dat het prettig is als je met een dringende vraag zit (hoeft geen storing o.i.d. te zijn).

Dringed is meestal nood, maar je kan de hoster natuurlijk niet verplicht stellen om ook in de weekend support te verlenen.

t.bloo
08/02/06, 23:06
Tja wat is dringend en wat is nood. Ik ben in het weekend ook wel eens met de belastingaangifte bezig maar denk maar niet dat ik m'n adviseur of het administratiekantoor daar op zondag over kan bellen hoor. Waarom zouden salesvragen of scriptvragen of setupvragen of andere vragen die niet over iets dat "stuk" is gaat bij hosting wel het hele weekend door beantwoord moeten worden? Ik kan op zondag ook niet bij de autogarage terecht met een kapotte uitlaat en zo zijn er nog een miljoen andere dingen op te noemen in de "echte wereld"...

Bullcat
09/02/06, 00:06
Ik heb ingesteld dat ik bereikbaar ben van 11 to sávonds tien uur, i dacht ik toch een ruime tijd, en 7 dagen per week, maar ook ik ben wel eens de deur uit om wat te kopen of uit eten te gaan, ben dan toch nog via de foon bereikbaar, uiteraar de nood nummers bij me dan, ik denk zo mijn meeste klanten komen na 5 uur thuis en als er dan een probleem is willen ze ook nog support hebben, wel dan ook maar in de avond uren !