PDA

Bekijk Volledige Versie : lijst met snelste hosts



Ijsbox
02/02/06, 12:15
Kwam pas Hosting Speeds (http://www.hostingspeeds.com/) tegen, weet niet hoe goed het is, maar weet wel dat er meer hosts in nederland zijn dan de 114 die er staan....

Dune
02/02/06, 12:34
Is al eens over gepraat hier, de initiatiefnemer is ook aanwezig op wht, maar voor zover ik heb kunnen nagaan is het zo subjectief als de pest. Niet iets waar je als serieuze hoster mee in zee wil gaan.

dit is het oude draadje http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=76783&highlight=hostingspeeds.com

Ijsbox
02/02/06, 12:43
en ik maar denken dat ik iets nieuws gevonden had :)

als ik het commentaar zo lees in het andere draadje denk ik wel dat ze inmiddels wat beter geworden zijn.

smurf
02/02/06, 13:00
Ze zijn nu alles ook wat aan het hervormen, vroeger was het mogelijk dat anderen je ranking naar beneden haalden, of omgekeerd, ze zijn nu bezig aan een onafhankelijk testsysteem.

Ber|Art
02/02/06, 13:16
Volgens mij is HostinSpeeds een goed initiatief, het zegt zeker wel iets over de snelheid van de Hoster. Ook komen er steeds meer Hosters bij dus het is ook een goed vergelijk.

wonko
02/02/06, 13:25
Jammer genoeg is hun manier van meten ondoorzichtig en ongelooflijk brak. We halen er de vreemdste resultaten, springen van 1 naar 30 en terug, en de resultaten in "ping tests" van hun 18 servers doen vermoed dat hun "servers" achter modemlijntjes hangen...

WH-Tim
02/02/06, 13:26
Dan kan de klant straks tenminste zeggen: "de statistieken geven weer dat server1 een load van 10.0 heeft op moment van meten, en daarom neem ik geen hosting op een van jullie andere vijftig servers. HELAAS!". Snappie?

Ijsbox
02/02/06, 13:30
Origineel geplaatst door WH-Tim
Dan kan de klant straks tenminste zeggen: "de statistieken geven weer dat server1 een load van 10.0 heeft op moment van meten, en daarom neem ik geen hosting op een van jullie andere vijftig servers. HELAAS!". Snappie?

Gelukkig kan je zoveel sites opgeven per hosting bedrijf als je wilt, dus als je er per server eentje opgeeft wordt het een gemiddelde van al je servers.

de afgelopen dagen zijn de statistieken inderdaad erg instabiel geweest, maar volgens mij was dat omdat ze ze nu helemaal anders berekenen...

Paulewk
02/02/06, 14:06
zowieso, als die test vanaf de doos gedaan worden waar die site op draait, dan worden ze dus vanuit Amerika gedaan, dat zal echt een goed beeld geven van europese hosters.

Ijsbox
02/02/06, 15:04
Origineel geplaatst door Paulewk
zowieso, als die test vanaf de doos gedaan worden waar die site op draait, dan worden ze dus vanuit Amerika gedaan, dat zal echt een goed beeld geven van europese hosters.

dat is gelukkig niet het geval, iedereen die zich heeft ingeschreven kan eens per dag een batch tests draaien, de tests worden dus van over de hele wereld gedaan en bij de lijst per land staan alleen de test vanuit dat land (vandaar dat de volgorde binnen bijv. NL anders is dan op de wereldwijde lijst).

Toon
02/02/06, 17:53
Pas hing mijn site fijn, omdat hostingspeeds plat lag.
Heb het er maar vlug afgeknikkert..

jouwnaam
02/02/06, 17:55
Niet slecht, alleen Lycos is sneller. Toch ga ik dit volgens mij maar niet al te serieus nemen :)

Wido
02/02/06, 19:02
Wij waren ook zonder aanvraag van onze kant ineens toegevoegd aan deze site.

Ik vind het totaal niet representatief aangezien de meet-methode in mijn ogen niet klopt.

Na een paar mailtjes hebben we ons dan ook laten verwijderen van die site.

Ijsbox
31/03/07, 11:09
om maar eens een oud topic af te stoffen, volgens mij is hostingspeeds.com overleden, er wordt op het forum niet meer gereageerd door de moderator en er is nog maar 1 nederlandse test server waardoor langzamerhand alle hosts uit de server speed rank vallen.

jammer het was een goed initiatief.

snaaps
31/03/07, 11:21
Niet slecht, alleen Lycos is sneller. Toch ga ik dit volgens mij maar niet al te serieus nemen :)

Ik ook gehad, en maar zoeken waarom de site platt lag...
Verder vindt ik dat ze er te strenge regels op na houden, zo mag je het bannertje niet op een andere pagina zetten als de index pagina.

Nee, laat maar zitten dan.

MediaServe
31/03/07, 13:21
Windows hosts worden bij voorbaat benadeeld omdat PHP optimaal draait op Linux. Verder wil je natuurlijk geen extern gelinkte plaatjes of scriptjes in je website verwerken, met oog op de veiligheid. Het is op zich een leuk project, maar naar mijn mening nooit echt goed uitgewerkt helaas. Misschien moeten we vanuit WHT eens een goed plan bedenken voor een objectieve testsite :)

Wido
31/03/07, 22:09
Uhm, dan nog steeds, snelheid zegt niet alles.

Een groot cluster wordt toch een tikje trager dan alles wat van een lokale disk komt, maar dat kan wel stukken stabieler zijn.

Stel ik heb mijn data via NFS op een NAS staan en mijn MySQL ook nog eens op een externe machine, dan ben je enkele ms'en trager dan een server die alles lokaal heeft, een TCP/IP verbinding is immers trager dan een lokale socket.

Aangezien hostingspeeds.com tot 2 cijfers achter de komma werkte kan je hierbij in benadeeld worden.

Als gebruiker maakt het echt niets uit of de site er 1 of 1.5 seconde over doet, ik denk dat men die 0.5 seconde wel over heeft voor redundantie.

Dus even een snelheid meten kan niet zomaar, je moet er wel goed over nadenken.