PDA

Bekijk Volledige Versie : IVM answering attendant



dsigning
01/02/06, 20:12
Beste mensen,

Wie heeft de oplossing voor mij ik gebruik sind kort de laatste nieuwe versie van IVM maar loop tegen een paar probleempjes op, wij maken gebruik van quatrovox II isdn centrale en een viertal budgetphone voip lijnen.

- het lukt niet om binnekomende gesprekken over de isdn lijn via een keuze menu door te schakkelen naar een ander nummer.

- Graag zou ik alle uitgaande gesprekken over één voip lijn willen laten lopen, dus gesprek komt binnen op één voip of isdn lijn en wordt vervolgens doorgezet naar de juiste persoon ( GSM ) via een vrije voip lijn.

Ik zou alleen al blij zijn als ik via de isdn door zou kunnen verbinden via een keuze menu maar, met de hook flash wil het nog niet echt lukken en ja deze staat goed ingesteld in de centrale.

AlphaXS
02/02/06, 07:54
Jeroen,

probeer in je settings kun je diverse oties instellen.
Probeer het eens met de functie "simulate call transfers as a 3 party conference call".

Wat geeft ie verder aan in zijn systeem log?
Wat gebeurt er zodra IVM een flash hook "!" afgeeft?

De quatrovox kan ook een dubbele flash hook nodig hebben, "!, !" bijvoorbeeld.

Alle gesprekken kun je binnen laten komen, door meer lijnen voor je VOIP nummer aan te vragen.
Je kunt dan hetzelfde VOIP nummer meerde malen toevoegen.
Alle gesprekken komen dan binnen over hetzelfde voip nummer.
Voor het doorschakelen dien je er wel rekening mee te houden (met name met budgetphone) dat je direct de inkomende gesprekken via voip over een andere OGM laat lopen.

Doorschakelen via VOIP, gaat namelijk gewoon via de transfer functie, maar dan wel direct van nummer, naar nummer (het volledige nummer), en niet naar een poort nummer.

Voor het uitbellen via voip, dien je gewoonweg bij de "niet voip" lijnen, en lijnen waar via niet gebeld mag worden (de twee maal ISDN bijv.) de functie "allow message cals and forward calls on this line" uit te schakelen.

Succes!

dsigning
02/02/06, 16:34
Bedankt voor de uitleg ik ben het nu met twee voip lijnen aan het proberen en ook nu komt alles keurig binnen maar, krijg het niet doorgeschakkeld?? bij jullie werkt dit wel?

AlphaXS
02/02/06, 21:25
Jeroen, waar wil je het naar doorschakelen?

Indien de volgende constructie: Voip --> PSTN / ISDN dien je er rekening mee te houden dat er een "conference call" schakeling opgezet dient te worden.
Want dat verkeer loopt nog niet via de centrale, dus dan wordt de verbinding verbroken.

Wij hebben de voip lijnen gekoppeld, aan onze centrale als normale analoge lijnen, werkt ook prima.

dsigning
02/02/06, 22:17
Beste Mark,

Dat is inderdaad ook een goed idee wat voor ventrale gebruiken jullie als ik vragen mag.