PDA

Bekijk Volledige Versie : Default database?



pcmw
01/02/06, 10:32
Beste Webhostingtalker,

Ik wil volgende bereiken maar lukt niet echt.. Daarom wil ik jullie hulp inschakelen.
Ik heb een server met Fedora 3 en DA. Op het moment dat je een user account aanmaakt krijgt de klant de inhoud van default folder.

Nu wil ik het zelfde doen bij een dbase. Ik heb de CMS van Website Baker ( http://www.websitebaker.org/2/home/ )in de default map gekopierd. Natuurlijk heb ik her en der wat aangepast. Om het moment dat ik een account aanmaakt krijgt de gebruiker de inhoud van website baker. Als je gaat installeren vraagt de CMS naar een database en dat moet ik dan handmatig doen, wat niet echt leuk is. Dit wil ik automatiseren.

Hier komt het:
- Kan ik een defaul database aanmaken?
- Zo niet, weten jullie een kleine php of perl script die tijdens aanmaken van de account, automatisch een database maakt met vaste variabele zoals: dbase name: User_cms dbase pass: User_cms.

Graag hoor ik het van jullie of ik dit kan realeseren.

Dank je vriendelijke,

Flydesign.nl
01/02/06, 10:37
In DirectAdmin kan je een script draaien op het moment dat je een account aanmaakt. Hierin zou je een actie kunnen plaatsen om de database aan te maken en te vullen.

Uit m'n hoofd staat dit in de volgende map: /usr/local/directadmin/scripts/

Waarschijnlijk kan je op de website van DirectAdmin wel meer informatie vinden over deze feature.

pcmw
01/02/06, 10:46
Kan jij mij misschien wat gedetaileerd informatie sturen. Ik zit in de map.. en dan...

Flydesign.nl
01/02/06, 10:52
Je moet in de map custom zitten, daarin staat een README document over het gebruik van de feature. In het bestand dat je vervolgens aanmaakt (in dit geval user_create_post.sh) kan je normale shell commando's opnemen.