PDA

Bekijk Volledige Versie : Incasso bureau



FransVanNispen
31/01/06, 11:11
Helaas blijkt, dat sommige klanten helaas na diverse pogingen en beloften, niet bereidwillend zijn aan hun betalingsverplichting te voldoen.

Tot nu toe had ik gehoopt financiƫle geschillen onderling te kunnen oplossen door flexibel te zijn en begrip te tonen voor de klant.

Echter blijkt nu in de praktijk dat sommige mensen het dan nodig vinden een loopje met je proberen te nemen en een beetje melancholiek reageren op aandringende verzoeken tot betaling en dreiging met opschorten van de dienstverlening.

Nu wordt het noodzaak om een incasso bureau in de hand te nemen om een aantal betalingen uit te besteden :(

Mijn vraag is nu, of mensen mij tips kunnen geven waarop ik moet letten bij het aangaan van een contract met een incasso bureau, een bureau kunnen adviseren, of andere belangrijke tips hebben omtrend het zaken doen met en via een incasso bureau.

crazycoder
31/01/06, 11:18
Niet :)

Het betreft relatief lage en eenvoudige vorderingen. Die kan je tegenwoordig zelf dagvaarden.. Heb je gelijk een uitspraak.
Als je het niet zelf wil doen, gebruik dan liever de diensten van een gerechtsdeurwaarder. Je kan ook een advokaat in de arm nemen..

Hoe dan ook zou ik eerst wel even een praatje maken over het tarief mocht de vordering niet inbaar blijken of als er om andere redenen van stappen af wordt gezien.

We Are Online
31/01/06, 11:24
Uit ervaring weet ik dat een soort abonnement op/bij AFI erg handig kan zijn. Na je eigen laatste aanmaning kun je de zaak overdragen en gaan zij zich inspannen. In eerste instantie enkel de klant sommeren te betalen. Bij uitblijven van betaling zal In overleg de zaak voorgelegd worden/aanhangig gemaakt worden (bijvoorbeeld bij de rechtbank o.i.d.). In sommige gevallen zijn hier wel kosten aanverbonden welke vaak verhaalt kunnen worden op de niet betalende klant.

Tips:
- Probeer goed helder te krijgen wat het incassoburo voor jou wel en niet doet en tegen welke prijs. Bijvoorkeur zou ik dit schriftelijk vastleggen.
- Maak duidelijk afspraken welke kosten zij wel en niet namens jou mogen maken. Denk aan bijvoorbeeld proceskosten etc.

Succes!

HBCS
31/01/06, 12:23
ik maak gebruik van nedincaso
die jongens doen wat ik wil en tot en met vandaag met 100% tevredenheid door mij
en lukt het een keer eventueel niet dan kost het ook niets maar dat is bij de meeste zo dacht ik

ik heb ruim een half uur aan de telefoon met ze gezeten zodat ik weet wat en waneer ze iets doen
ik ben dus goed door hun voorgelicht

jinxedworld
31/01/06, 12:29
Ik maak dankbaar gebruik van Bosch Gerechtsdeurwaaders te Groningen. Prima jongens, en ze werken snel en efficient.

FransVanNispen
31/01/06, 12:41
Betalen jullie een bedrag per case, of hangt er een abonnement aan vast?

xSeries
31/01/06, 12:42
Wij maken gebruik van BMK in Den Bosch geloof ik; je sluit een jaarcontract af en alle vorderingen kun je daar afgeven...
Wij hebben het eerst via een advocatenkantoor gedaan; maar dan kregen wij nog steeds een nota als de klant weigerde... dan blijven dergelijke klanten geld kosten...

Tuneboy
07/02/06, 00:33
Wij zitten bij National Credit Systems, ik geloof dat ze sinds kort onder F&B Credit Management werken. Wij betalen een vast bedrag per jaar, ik geloof rond de 100 euro. Hiervoor kunnen wij een onbeperkt aantal incasso-opdrachten ingeven.

Ik kan deze wel aanraden, nieuwe opdrachten worden direct verwerkt en ze zijn erg correct. Wel is een gerechterlijke procedure vaak een vertraagd proces bij deze partij, maar gelukkig komen die niet zo vaak voor :)

Vaxon Networks
07/02/06, 09:24
Origineel geplaatst door Tuneboy
Wij zitten bij National Credit Systems, ik geloof dat ze sinds kort onder F&B Credit Management werken. Wij betalen een vast bedrag per jaar, ik geloof rond de 100 euro. Hiervoor kunnen wij een onbeperkt aantal incasso-opdrachten ingeven.

Ik kan deze wel aanraden, nieuwe opdrachten worden direct verwerkt en ze zijn erg correct. Wel is een gerechterlijke procedure vaak een vertraagd proces bij deze partij, maar gelukkig komen die niet zo vaak voor :)

Meen je echt dat je bij deze partij zit?

Ken je de eigenaar?
http://wiki.retecool.com/index.php/Niels_Damstra
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=25583

Heb je gezien hoe zijn C.V. in elkaar zit? Normaal gesproken heb je bij een C.V. twee venoten, damstra heeft echter twee stichtingen opgericht. En inderdaad, hier is hij allebei de enige bestuurder.

===
Ik kan je nog meer redenen geven om niet met Niels D. in zee te gaan, aangezien ik een persoonlijke ervaring heb me hem die ook op http://wiki.retecool.com/index.php/Niels_Damstra kort staat vermeld.

Er loopt ook een onderzoek door het OpenBaar Ministerie afdeling fraude naar deze kerel.

Erikcreative
07/02/06, 11:19
Dat is idd geen zuivere koffie

snaaps
07/02/06, 14:45
tuurlijk een incasso bureau onder leiding van een gozer uit 1984?
Hmm zou ik dus zoiezo geen zaken mee doen.

Kunnen jullie ook links geven naar deze bedrijfen?
(bijvoorbeeld: nedincaso geen resultaten in google)