PDA

Bekijk Volledige Versie : domein verhuizen tijd



izdesign
30/01/06, 16:17
Beste,

Ik heb al een week geleden of langer een domein verhuist is goedgekeurd door de verkoper etc, maar hij staat nu nog steeds niet op mijn naam.
Is een week normaal of is sidn gewoon heel traag? :p

Mvg, Ivo

Markuz
30/01/06, 16:22
Je moet ook nog een overdracht indienen, of heb je dit al gedaan?

crazycoder
30/01/06, 16:24
Heb jij het over een wijziging van de houder? Dacht op werkdagen meestal binnen 24 uur.. Verhuizingen zo uit mijn hoofd 2 werkdagen.

Als je verhuis en daarna een wijziging in de tenaamstelling doe dan kan het totaal in principe wel een week duren.

Waarom laat jij de optie "registrar is traag" weg? :-)

izdesign
30/01/06, 16:44
Ik heb hem van iemand over gekocht en hij word nu verhuist naar transip.
"overdracht indienen" wat bedoel je daarmee?

crazycoder
30/01/06, 17:28
Verhuizing -> van registrar a naar registrar b
Overdracht -> van houder a naar houder b

Met het indienen van de overdracht wordt bedoeld het insturen van de nodige formulieren naar SIDN. In dit geval waarschijnlijk het indienen door jou van de nodige formulieren bij transip. Zij doen dan het nodige om e.e.a. verder te regelen.

lifeforms
30/01/06, 21:50
Bij een NL-verhuizing wordt de houder standaard niet gewijzigd...

Dit moet apart gebeuren door een houderwijziging. (Bij ons het knopje Domeinbeheer -> "Houder wijzigen").

Geoffrey
31/01/06, 02:06
Je kan volgens mij één van de volgende mogelijkheden kiezen:

1.) Je kan de domein laten staan bij de huidige hoster, en vragen de nameservers te laten wijzigen naar uw server indien u deze natuurlijk hebt.

2.) U kan de domein laten verhuizen naar uw eigen host

3.) Indien u beschikt over een Reseller met eigen nameserver(s) dan kan u mogelijkheid 1 daar ook voor gebruiken.

* Indien u koste wat het koste wil dat de domeinnaam bij uw host staat dan moet deze verhuisd worden. Als dit niet uitmaakt kan hij dus perfect bij uw vorige hoster (of de hoster van degene waar u de domein van heeft afgekocht) blijven staan.

izdesign
31/01/06, 11:41
Het domein word verhuist naar een andere registrar en dat duurt me eigenlijk iets te lang ;S

crazycoder
31/01/06, 11:51
Origineel geplaatst door izdesign
Het domein word verhuist naar een andere registrar en dat duurt me eigenlijk iets te lang ;S
Heb je al navraag gedaan waarom e.e.a. zo lang duurt??

izdesign
31/01/06, 12:20
Ja mijn neef doet dit voor me die heeft ze al een keer gemailt, maar heb gevraagt of hij nog een keer wil mailen, ik kan niet meer doen als afwachten denk ik :(