PDA

Bekijk Volledige Versie : IP adressen in Plesk



Bennie
30/01/06, 10:38
In Plesk heb ik momenteel de beschikking over 7 IP adressen.

Maar het is toch mogelijk om meerdere klanten op 1 IP adres te zetten?

Als ik nu 8 klanten invoer dan heb ik voor de 8e klant geen IP adres ter beschikking. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Meerdere klanten onder 1 Cliënt zetten zodat ze allemaal dezelfde IP adres hebben?

Maar wellicht is er een andere oplossing mogelijk? Overigens zijn de IP adressen exclusief, er staat een kroontje bij.

Alvast bedankt.

Triloxigen
30/01/06, 10:44
Ze moeten juist niet exclusief maar shared zijn/

Bennie
30/01/06, 10:47
Aaah bedankt, en kun je me vertellen hoe ik ze shared kan maken?

jinxedworld
30/01/06, 10:50
Ga naar Server -> IP Adresses

Klik op het kroontje om een adres van Exclusive op Shared te zetten.

Bennie
30/01/06, 12:27
Harstikke bedankt. Het is helemaal gelukt!

Henky!
30/01/06, 13:36
Wat is precies het verschil? Ik zie dat ik er niet zo op heb gelet en er verschillende domeinen op 1 exlusief IP adres staan. Die domeinen zijn goed bereikbaar dus waarom zou ik dat IP adres omzetten naar shared?

Ber|Art
30/01/06, 17:33
Dat scheeld IP adressen, thats all :)

Robs
30/01/06, 18:23
Uhh nee er is meer verschil

Als je certificaten wilt gaan gebruiken is het ook handig om een exclusif IP adres te hebben, met shared IP's werkt die niet goed.
Tevens anonymous FTP heeft dacht ik een exclusif IP nodig in Plesk.

Triloxigen
30/01/06, 18:29
Exclusieve ip adressen is leuk, als je 10 sites host.
Niet als je honderen websites host.

Jamai
07/02/06, 19:32
Gewoon alles op 1 IP gooien.. vroeger was een 2e IP nodig anders werkte de site preview niet, maar dat is al een tijd niet meer.

Exclusive alleen doen voor de certificaten en andere speciale taken die je misschien ooit een keer nodig hebt.

Henky!
07/02/06, 23:20
Ok, dus zolang je geen certificaat nodig hebt maakt het helegaar niks uit of je een IP adres nou exclusief of shared maakt.

Bennie
07/02/06, 23:23
Nou, wel als je 50 klanten hebt en maar 10 ip adressen ter beschikking hebt. Dan kun je namelijk elk ip-adres maar 1 x per klant gebruiken als ik me niet vergis. Maak je ze shared dan kun je elke keer één van de 10 ip-adressen toewijzen.

Correct me if I am wrong :)