PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedlopend webhosting bedrijf aangeboden



Anoniem
27/01/06, 16:54
LET OP!!!:
Ik treed in deze op als bemiddelaar en contactpersoon, omdat de eigenaar in kwestie de verkoop anoniem wenst te houden.
Nadere informatie wordt alleen verstrekt aan zeer serieuze kandidaten, waarbij tevens een bewijs van financiele gegoedheid wordt verlangd.
Alle aan mij verstrekte informatie wordt gegarandeerd 100% vertrouwelijk behandeld.

Profiel onderneming:
- 3 hostingservers in Amsterdam
- 2892 klanten
- 319 jaarcontracten met stilzwijgende verlenging (3 maanden opzegtermijn)
- Grote naamsbekendheid
- Met SIDN lidmaatschap, ongeveer 500 NL domeinnamen
- Inclusief eNom account, ongeveer 80 .COM/NET/ORG/BIZ/INFO domeinen
- Inclusief alle scripts en facturatiesysteem
- Inclusief 0900 supportnummer
- Inclusief alles

Financieel:

Geschatte bruto jaaromzet : EUR 40,000
Debiteuren openstaand : EUR 1237.91
Crediteuren openstaand : EUR 0,00
Geschatte vaste lasten (jaar) : EUR 10,000
Bruto winst (jaar) : EUR 30,000

Richtprijs : EUR 100,000 of meer (hoogste bieder)
Reden verkoop : orienteren op andere markt (iets nieuws)

Serieuze reacties: jan -at- netpros.nl met als subject hostingbedrijf

Algemene vragen via PB

infadi
09/02/06, 01:21
Ben zeer benieuwd stuur maar meer info

RPH
09/02/06, 08:56
graag zou ik ook alle informatie willen hebben

Mark17
09/02/06, 12:03
Er is aangegeven dat algemene vragen via PB gaan en serieuze reactie's per e-mail gemeld kunnen worden (zie eerste bericht in dit topic).

BartMSX
12/02/06, 01:31
- 3 hostingservers in Amsterdam
- 2892 klanten

bijna 3000 klanten op 3 servers?

En dan 500NL + 80COM = per klant dus 0,2 domein?

En dan verschil tussen omzet en winst = 10K. 10K/ 2892 klanten = €3,46 kosten per klant per jaar.

Hier klopt iets niet in de informatie.... :P

Anoniem
12/02/06, 01:43
Origineel geplaatst door BartMSX
Hier klopt iets niet in de informatie.... :P

Of iets niet in jouw rekensom ;)

FransVanNispen
12/02/06, 01:50
Dit was ook mijn eerste ingeving: 580 domeinen en 2892 klanten, en maar 3 servers ???

Daarmee kom ik toch ook écht op 0,2 domein per klant.

Dus blijkbaar lezen we verkeert? Het enige wat ik er dan van kan maken is dat er 319 hosting klanten zijn en de overige klanten andere diensten afnemen/hebben genomen.

Een beetje toelichting is wellicht handig.

Bullcat
12/02/06, 01:52
Zijn er mensen die hun eigen namen beheren soms ??? zoals resellers bijvoorbeeld !

Dillard
12/02/06, 03:42
Beste Jan,

Dit leent zich waarschijnlijk voor een reactie per PB, maar omdat dit ook voor andere interessant is, toch maar even hier. Of je hier reageert of per PB zie ik vanzelf :)

1) Aantal klanten komt wat hoog over in combinatie met het aantal servers, het aantal domeinnamen en het aantal contracten. Svp toelichting op de samenstelling van het aantal klanten

2) Aantal jaar actief in de hostingbranche?

3) Prijssegment van de partij (high-end, mid-end, low-end) (ook wel van belang bij een mogelijke overname)

4) Kosten slechts 10K per jaar? Dus dit omvat de registratiekosten domeinnamen, colocatiekosten en loonkosten (immers, support en onderhoud kost uren en dus geld)?
Indien support en onderhoud door de huidige eigenaar persoonlijk wordt gedaan ben ik benieuwd naar de totale tijdsinspanning, aangezien dit met de winst verdisconteerd dient te worden (immers, een overnemende partij moet hier personeel voor aannemen, en kan dus nooit een gelijke winst behalen).

Gemakshalve vergeet ik kleine kosten zoals telefoon, software, beheersystemen, verzekeringen, promotie etc.

Energie
13/02/06, 06:29
2892 klanten en 319 jaarcontracten , waar blijven de overige 2573 personen ?



Origineel geplaatst door FransVanNispen
Dit was ook mijn eerste ingeving: 580 domeinen en 2892 klanten, en maar 3 servers ???

Daarmee kom ik toch ook écht op 0,2 domein per klant.

Dus blijkbaar lezen we verkeert? Het enige wat ik er dan van kan maken is dat er 319 hosting klanten zijn en de overige klanten andere diensten afnemen/hebben genomen.

Een beetje toelichting is wellicht handig.

Ik denk dat het klantbestand niet klopt en het getal 319 moet zijn.
580 / 319 = 1,8 domeinnamen per klant.

Triloxigen
13/02/06, 18:03
2892 -> 292
Dat lijkt me logischer, typfout ofzo?

Anoniem
14/02/06, 13:26
Er staan geen typefouten in het bericht.
De oplossing van de rekensom is eenvoudiger dan je denkt.
Ik heb ruim voldoende serieus geinteresseerden, dus ik gooi er voor nu een slotje op en ga een selectie maken.