PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows probleem!



xYnta
27/01/06, 04:09
Vraagje, ik zit in Redbus Interhouse met mijn laptop cPanel gegevens van server naar server over te zetten hierbij mag mijn laptop niet afsluiten... maar nu heeft deze automatische updates gedraaid en wil dus wel rebooten. Hij loopt constant af te tellen binnen 5 minuten wordt uw systeem gereboot dat kan ik nog uitzetten maar ik kan niet weglopen anders wordt m'n laptop vermoedelijk gereboot.

Heeft iemand een idee hoe ik deze melding uitzet, alvast bedankt!

Mocht het bericht hier niet goed staan, mijn excuses hiervoor.

WebSiteNet
27/01/06, 06:36
Reboot de jouwe automatisch? Ik heb inderdaad ook wel eens: zit je lekkjer te werken, vraagt hij om updates te installeren. dat doe ik dan en ondertussen zou ik gewoon de pc te kunnen gebruiken volgens dat schermpje.

Na het installeren komt hij er plotseling mee dat je moet herstarten. Deze melding verschijnt wel steeds weer als je hem wegklikt of met je neus op 'later' drukt, maar hij start nooit automatisch opnieuw op.

Remedie is denk ik dat je toch ergens opnieuw moet opstarten. Anders zal je voorlopig geen slaap hebben......

Apoc
27/01/06, 06:41
WebSiteNet: dat klopt, maar nadat je die melding 2-3 uur weggeklikt hebt komt er een andere melding, dat er binnen 5 minuten gereboot gaat worden tenzij je op annuleren klikt.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kun je in de task manager dat update process killen.

Je kan overigens in het vervolg beter dit soort dingen vanuit de shell doen en niet met je browser, zeker omdat je het risico hebt dat je browser kan crashen. Als je het in een shell doet kan je het proces in de background laten draaien en kan je eventueel dus zelfs je computer uitzetten.

Vernon
27/01/06, 07:23
start -> run -> shutdown -a

:)