PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosters met elkaar vergelijken op je website...



HostingScala
27/01/06, 00:38
Sinds een aantal dagen heb ik mijn nieuwe website gelanceerd en die website bevat een webhosters vergelijkings pagina.

Op die vergelijkings pagina kun je de pakketten die ik aanbied vergelijken met pakketten van andere webhosters.

Nu krijg ik een mailtje van een webhoster die in dit lijstje voorkomt en hij dwingt me hem te verwijderen. Des noods d.m.v. een rechtzaak...

Nu is mijn vraag, mag ik de webhosting pakketten van concurerende bedrijven vergelijken met mijn eigen webhosting pakketten? En dit de klant voorschotelen?

Wie o wie heeft hier wat kennis van en kan me verder helpen...



Offtopic: Ik heb de URL van mijn website niet geplaatst omdat het door sommigen als spam geïnterpreteerd wordt...

Esbes
27/01/06, 01:08
Lijkt me dat het gewoon mag. O.a. Interlize.net doet het ook.

A1Host
27/01/06, 01:10
Nou, als die site een beetje traffic heeft eis ik bij deze dat A1Host ook voorkomt in je vergelijkingssite.

Desnoods d.m.v. een rechtzaak...


he, he....

marijn79
27/01/06, 01:19
Hangt er vanaf. Het mag in principe maar je moet alle zaken van de pakketten van de concurrenten meenemen. Hebben zij telefonische support, jij niet dan moet dat vermeld worden. Ook kleine verschillen. Zorg dus dat je echt goed de pakketten van de concurrenten in de gaten houd. (een goede disclaimer met dat het een moment opname is doet ook veel en beschermd je tegen dagelijkse veranderingen)

Geef links naar de concurrenten waarmee je vergelijkt zodat de klanten het zelf kunnen controleren.

Doe het eerlijk, anders ben je de l*l.

A1Host
27/01/06, 01:30
Btw. Interlize.net stopt met vergelijken (Van boven naar beneden) bij hun eigen prijs.
Zo lust ik er nog wel een paar...
Gewoon goed je best blijven doen; dan heb je dit soort akties niet nodig.

WebSiteNet
27/01/06, 06:32
De andere webhosters mogen gerust een rechtzaak beginnen maar als de gegevens op jouw website correct zijn is er niks aan het handje.

Mochten de prijzen anders zijn dan heb je wel een probleem. Je kan dat risico ook enigsinds verkleinen door dit er onder te zetten:

Disclaimer: Prijzen zoals gemeten op (datum). Mocht u van mening zijn dat de vergelijking op enige manier onjuist is, gelieve dit aan ons te melden.

(Ik ben geen jurist, maar risico's verkleinen kan geen kwaad.)

HostingScala
27/01/06, 06:59
Bedankt voor jullie advies, ik ga het vergelijkingsscript iets wat uitbreiden met onderandere een datum enzo...

Daarnaast maak ik een formulier waar bezoekers me kunnen tippen op onjuiste informatie.

town
27/01/06, 09:35
Op die vergelijkings pagina kun je de pakketten die ik aanbied vergelijken met pakketten van andere webhosters.
Uw vergelijking is niet logisch.
U vergelijkt een pakket van 550mb met één van 1000mb.

Naam pakket: L-550 Hosting pakket 4
Mb web ruimte: 550 1000
Gb data verkeer: 35 20
Uw bezoeker die soms niet goed kijkt is de dupe
In de dropdown kan de vergelijker niet zien om welke hoeveelheid het gaat, enkel bij jou.
Ik geef die webhoster gelijk want jij zal verliezen in die rechtzaak om deze stelling dus vergelijk op een juiste manier.

crazycoder
27/01/06, 09:45
Mag inderdaad gewoon. Als je meer wil weten? Google dan eens op tele2 en kpn.. wedden dat je een paar rechtzaken zal vinden :)

Zit net even te kijken en ik snap wel waar de bezwaren door veroorzaakt worden. Als jouw pakket verandert gaat de andere pulldown box niet mee. Zo is het eenvoudig om zeer goedkoop te lijken.. Dit klopt dus niet :)
Het grappige is dat het op dit moment heel goed mogelijk is dat anderen, volgens je eigen vergelijking, goedkoper zijn. Neem eigenlijk aan dat het niet jouw doel is om duurder te zijn :)

Als je zo nodig vergelijkingen moet maken dan moet je er wel voor zorgen dat je zo veel mogelijk identieke pakketten met elkaar vergelijk. In alle andere gevallen heb je een redelijk kans op problemen omdat je vergelijkingen misleidend zijn of zouden kunnen zijn.

veenman
27/01/06, 10:04
Ook zeer belangrijk bij het maken van een vergelijking is de datum waarop de vergelijking is gemaakt vermelden. Indien je de informatie over de pakketten van de webhoster niet van de site van de webhoster zelf haalt maar bijvoorbeeld van webhosters.nl, de bron ook vermelden.

Tuneboy
27/01/06, 11:09
Ik ben geen jurist, maar ik weet vrijwel zeker dat wanneer je inderdaad je risico's verkleind je geen problemen krijgt.

Een aantal manieren om dat te doen:
- Datum vermelden
- Bron vermelden
- Duidelijk aangeven dat het slechts een momentopname is en wanneer mensen het er niet mee eens zijn moeten ze contact met je opnemen.