PDA

Bekijk Volledige Versie : ASP hosting?



B4rr13
25/01/06, 22:42
Zoals de topic naam zegt, wat is er allemaal nodig om ASP hosting te kunnen bieden?

zo denk ik aan, software, bepaalde licenties,..?

Randy
25/01/06, 22:45
ASP alszijnde Applicatie Service Provider of alszijnde Active Server Pages?

B4rr13
26/01/06, 00:14
Active Server Pages, excuseer mij dat ik dit niet in het bericht gezet heb.

Randy
26/01/06, 00:28
Windowd Server 2000 of liever nog 2003.

Licentie gaat op SPLA basis, dat wil zeggen tegen een maandelijke vergoeding per CPU aan Microsoft.
Als je colocator Microsoft-partner is, bieden zij die licenties aan. De kosten varieren een beetje, maar wij rekenen hier ca. 15,- per maand voor door aan onze klanten.

Daarnaast zou je MS-SQL kunnen aanbieden, lijkt me veel voor de hand liggens met ASP-hosting.

Wil je meerdere sites en gemak voor jezelf en vooral je users, neem dan ook een ControlPanel.

fre0n
26/01/06, 09:57
Er zijn echter ook ASP projecten voor gebruik onder linux te vinden. Die zijn uiteraard niet voorzien van een service level, maar wel gratis. voorbeelden zijn:

http://www.chiliasp.com/

http://www.instantasp.com/

Randy
26/01/06, 14:09
Niet alle functies werken dan. Al helemaal niet als je ook het .NET-framework (.aspx) wilt gebruiken.
Heb hier nog een Cobalt RaQ4 staan met Chillisoft erop, functionaliteit is erg beperkt.

B4rr13
26/01/06, 14:27
ik zou de volledige functionaliteit, stabiel en werkend zoals het hoort willen draaien. Omdat ik nu eenmaal overtuigd ben dat de kwaliteit enkel zo gegarandeerd kan worden..

izdesign
26/01/06, 15:03
De enige manier omdat te doen is gewoon windows draaien :)

fre0n
27/01/06, 12:10
Dat heeft idd de voorkeur voor asp, maar soms is een linux/bsd oplossing noodzakelijk of gewenst. In dat geval kun je wellicht iets met die software.

Overigens moet er ook nog een derde variant zijn die ruime ondersteuning biedt, ook aan .net, maar kon die zo snel niet terugvinden. Zelf maken we namelijk geen gebruik van asp onder *nix maar ik zie het zo nu en dan langskomen. Vindt wel dat het dan als mogelijkheid genoemd moet worden.