PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangepaste vhost.conf



Triloxigen
24/01/06, 18:28
Ik heb een vhost.conf al een tijdje draaien, deze werkte prima.
Nu wil ik hier iets aan toevoegen maar dit neemt hij niet.
Dus om te testen heb ik de vhost.conf even leegeggooid, maar dan gebeurt er nog niks. De oude instellingen blijven gewoon werken.

Ik heb via de websrvmng alles opnieuw laten herconfgureren en ik heb apache opnieuw opgestart.
Maar de oude vhost.conf wordt gebruikt die er niet eens meer is.
Als ik een dump maak van de vhost dan lijken ze er weer niet bij te staan :|

Iemand enig idee hoe ik een nieuw vhost.conf werkend kan krijgen?

xSeries
24/01/06, 18:34
heb je apache al gerestarted ? Pas dan laad hij de vhost.conf in voor zover ik weet.
Wat je kunt doen is apache2ctl -k graceful

Triloxigen
24/01/06, 18:45
Origineel geplaatst door xSeries
heb je apache al gerestarted ? Pas dan laad hij de vhost.conf in voor zover ik weet.
Wat je kunt doen is apache2ctl -k graceful

In de startpost is te lezen dat ik dat al heb gedaan.

jinxedworld
24/01/06, 18:46
Bij het killen van apache misschien nog een defunct procesje draaien welke de oude config nog pakt? (ik roep maar 's wat :))

Triloxigen
24/01/06, 19:47
Origineel geplaatst door jinxedworld
Bij het killen van apache misschien nog een defunct procesje draaien welke de oude config nog pakt? (ik roep maar 's wat :))

Zelfs dat niet.
Apache ook helemaal gekillt en opnieuw gestart maar probleem blijft.

BoX
26/01/06, 01:35
Hmm erg raar dat er iets blijft werken wat er niet eens meer is. Weet je zeker dat je de juiste account zit te wijzigen en ook niet in een subdomein ofzo of SSL versie ? Kloppen de file-permissies van vhost.conf ? Kloppen alle 'include' paden in de Apache config files (vanaf /etc/httpd/conf tot aan de includes in de homedir's). En ik neem aan dat je dezelfde websrvmng syntax gebruikt als in de Plesk Manual.

Triloxigen
26/01/06, 02:47
Alles klopt, ook door een ander gecontroleerd.
Persmisies op iets wat niet bestaat kan niet ;)

BoX
28/01/06, 19:07
En het bestand heet ook niet toevallig vhosts.conf ipv vhost.conf (veelgemaakte fout).

En er is ook geen sprake van symlink's die verkeerd staan ? (bijv. ivm de verhuizing van Plesk's webroot van /home naar /var ofzo).

Laat es weten wat het was .. als het opgelost is.