PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows Server 2003 Web Edition - HOTSWAP Mogelijkheid



JayvD
24/01/06, 12:12
Na aanleiding van dit topic had ik een vraag...

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=85489

Ik ga binnenkort (zie deze week) een nieuwe server kopen waar ik RAID-1 (SATA) op gebruik. Gebruik gewoon de onboard RAID-1 van het mobo Tyan K8SD Pro.

Mocht er een van de 2 hdd's kapot gaan hoe kan ik dan zo instellen met windows 2003 (web) dat ik hem eruit haal (terwijl hij in productie is) en dat hij de raidarrey rebuild? Heb met andere servers gewoon ding uit gezet en via bios rebuild.

eMiz0r
24/01/06, 14:30
Je kunt de HD er gewoon uit trekken, nieuwe plaatsen en in de BIOS of via de software van de RAID controller, de boel gaan rebuilden. Welke Windows versie je hebt is verder niet van belang.

JayvD
24/01/06, 15:00
Maar bedoel is het mogelijk om zonder restart het ding te rebuilden.

eMiz0r
24/01/06, 16:14
Via Windows zelf is dat bij mijn weten niet te doen, dan zou je de beheersoftware van de RAID controller moeten installeren. 3Ware heeft gewoon "3Ware utility software" waarmee je in Windows kunt rebuilden (zonder te hoeven rebooten). Ik neem aan overigens dat de bekendere RAID controller fabrikanten zoiets allemaal wel hebben.

Wij gebruiken deze software om onze schijven te rebuilden (Windows 2003 Standard).

JayvD
24/01/06, 18:09
Is niet echt een optie om een aparte raid kaart te kopen. (1U no space)

Nouja dan moet het maar met restarts. :)

galious
24/01/06, 19:08
Ooit een Tyan moederbordje gehad, waarbij de RAID1 controller gewoon online de raid kon rebuilden. Enigste wat ik hoefde te doen was het juiste (BSD) commando te geven. Ik neem eigenlijk aan dat dit onder Win ook wel mogelijk is, met een of andere meegeleverde utility.

Aloha,

Martin