PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste mail adres werkt niet



tazmanian
21/01/06, 18:14
Ik weet niet of dit het goede subforum is maar?

Ik heb een DA server met 1 probleempje.

ALs ik een nieuwe klant aanmaak, en vervolgens de domeinnaam aanvraag en alles is rond (DNS enz.) kan ik niet mailen naar "gebruikersnaam@domeinnaam.com" als de klant vervolgens een extra mail account aanmaakt bijv. naam@domeinnaam.com is het geen probleem.

Foutmelding in de mail die ik krijg is:
Customer1@provider.com
(ultimately generated from Customer1@hisdomain.com)

Customer1@provider.com
(ultimately generated from Customer1@hisdomain.com)

Hieronder staat alleen voor de rest de mail gegevens.

Provider is mijn domeinnaam dn hisdomain zijn domeinnaam. Het lijkt er dus op dat hij probeert de mail af te leveren op username@provider.com, maar die routeerd de boel verkeerd of iets dergelijks.

Iemand een idee?

colo-dedi-gent
21/01/06, 18:26
Heb dit ook al opgemerkt in DA, maar wij gebruiken geen da_user@domain.com.

Vermoedelijk een bug in DA.

Is een forward geen tijdelijke optie?

Greetz,

Franky

tazmanian
21/01/06, 19:20
Origineel geplaatst door colo-dedi-gent
Heb dit ook al opgemerkt in DA, maar wij gebruiken geen da_user@domain.com.

Vermoedelijk een bug in DA.

Is een forward geen tijdelijke optie?

Greetz,

Franky

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met da_user

En een forward aan zetten op een mail adres wat niet werkt lijkt me geen optie.

jinxedworld
21/01/06, 19:37
Als je een virtual domain hebt staan in DirectAdmin welke hetzelfde is als de hostname van je server word alles naar het admin-account gerouteerd. In andere woorden, kijk even wat je hostname is, kijk of deze naam voorkomt in je domain list, en als dit het geval is dan pas je je hostname even aan.

tazmanian
21/01/06, 19:52
Origineel geplaatst door jinxedworld
Als je een virtual domain hebt staan in DirectAdmin welke hetzelfde is als de hostname van je server word alles naar het admin-account gerouteerd. In andere woorden, kijk even wat je hostname is, kijk of deze naam voorkomt in je domain list, en als dit het geval is dan pas je je hostname even aan.

helaas dit werkt niet

Ik krijg nog steeds de mail retour. hieronder weer de error

gebruikersnaam@servernaam
(ultimately generated from gebruikersnaam@Domain.nl)
Unrouteable address
gebruikersnaam@servernaam
(ultimately generated from gebruikersnaam@Domain.nl)
Unrouteable address

Nog meer mogelijkheden?

colo-dedi-gent
21/01/06, 20:14
Forward op een emailadres "dat niet werkt" is wel een optie hoor.

Bij een forward komt de mail zowel aan in de mailbox van die account (wat bij jou blijkbaar niet werkt), alsook naar het forward adres (wat moet werken)

bij een forward van da_username@yourdomain.be naar bv info@yourdomain.be moet dit lukken

franky

tazmanian
21/01/06, 21:20
Origineel geplaatst door colo-dedi-gent
Forward op een emailadres "dat niet werkt" is wel een optie hoor.

Bij een forward komt de mail zowel aan in de mailbox van die account (wat bij jou blijkbaar niet werkt), alsook naar het forward adres (wat moet werken)

bij een forward van da_username@yourdomain.be naar bv info@yourdomain.be moet dit lukken

franky

Als je goed naar de foutmelding kijkt zie je dat het probleem ligt in een instelling in de server, hierdoor kun je geen forward aanmaken daar het met de relay al verkeerd gaat.
Op een of andere manier komt de mail bestemd voor de klant niet bij de klant aan maar wordt meteen terug gestuurd naar de afzender.

hij komt dus terug van username@servernaam