PDA

Bekijk Volledige Versie : VAR verklaring



AlphaXS
20/01/06, 17:23
Voor diegene die zijn webhosting activiteiten opgeeft als freelancer:

Fiscus controleert extra op bijverdiensten
Bij de aangifte inkomstenbelasting controleert de Belastingdienst één onderdeel ieder jaar extra grondig. Dit jaar is het thema: 'Bijverdiensten of inkomsten als freelancer, alfahulp, artiest of beroepssporter'. Het gaat hierbij om bijverdiensten die buiten de eigen onderneming of vaste dienstbetrekking vallen.

Bijverdiensten zijn activiteiten zoals koeriersdiensten, internetdiensten, (markt)handel, boekhouden of sportmassage. Deze moeten worden aangegeven als 'Opbrengsten uit overige werkzaamheden'.

JULLIE ZIJN GEWAARSCHUWD!

WebSiteNet
20/01/06, 22:34
Klinkt misschien stom, maar voor de hoeveelheid held die naar de fiscus gaat maakt dit toch niet uit?

Swiftway-UK
21/01/06, 00:17
In Nederland is dat toch 35% ? (ik weet het niet exact)

Ik vind ddat bepaald niet niks.

alex[nl]
22/01/06, 03:23
Geldt dit ook als je KvK+BTW# hebt en internetdiensten dus niet als 'overige werkzaamheden' invult op je privé aanslag?

Triloxigen
22/01/06, 03:30
Origineel geplaatst door alex[nl]
Geldt dit ook als je KvK+BTW# hebt en internetdiensten dus niet als 'overige werkzaamheden' invult op je privé aanslag?



Het gaat hierbij om bijverdiensten die buiten de eigen onderneming of vaste dienstbetrekking vallen.

AlphaXS
22/01/06, 16:47
Ik weet dat er mensen zijn in deze business die als freelancer geld bijverdienen met webdesign en derg. zaken.

Deze waarschuwing geldt hoofdzakelijk voor deze mensen.
Niet als jij ingeschreven staat bij de KvK en dus netjes al je lasten afdraagt aan de fiscus.

Tuneboy
23/01/06, 11:28
Origineel geplaatst door AlphaXS
Ik weet dat er mensen zijn in deze business die als freelancer geld bijverdienen met webdesign en derg. zaken.

Deze waarschuwing geldt hoofdzakelijk voor deze mensen.
Niet als jij ingeschreven staat bij de KvK en dus netjes al je lasten afdraagt aan de fiscus.

Geldt het ook als je wel ingeschreven staat maar niet alle lasten afdraagt aan de fiscus? :)