PDA

Bekijk Volledige Versie : Orientatie nieuwe diensten



Swiftway-UK
19/01/06, 19:02
Wij zijn in de orientatie fase voor het leveren van een aantal nieuwe diensten. Ik zou graag jullie mening willen horen of dit soort diensten gewenst zijn of juist niet.

Dienst 1:

We hebben enkele maanden geleden ons webhosting software afgerond, dit is een volledig webcontrole paneel dat daait op een cluster van (inmiddels) 15 servers. Alles is redundant en schaalbaar. Inmiddels hosten we 6500 hosting klanten op dit cluster en het werkt perfect.

We willen reseller diensten aanbieden op dit cluster, met de volgende voordelen voor de "reseller hoster

- Geen hardware onderhoud
- Geen hardware aankopen
- Geen systeembeheerder(s) nodig
- Alles redundant en schaalbaar
- Applicaties en opties zijn op maat dor ons voor de klant te maken
- Optimale beveiliging in plaats (RSA key toegang, geen shells voor klanten, elke klant in eigen jail, fastCGI ipv PHP maar customized zodat alle php apps daaien etc).
- Alle API koppelingen aanwezig voor domeinregistraties, automatisch op prepay basis.

We mikken voornamelijk op de grotere resellers (300+ accounts/klanten). Zou hier een goede markt voor zijn in Nederland? (nederlandse taal versie is binnenkort ook beschikbaar, nu Engels en Pools, binnenkort Frans, Engels, duits, Nederlands en Pools.)

Wat zouden eventuele bezwaren kunnen zijn?
Waarmee moeten we rekening houden?

Dienst 2:

Dedicated servers in clusters, met management. Geschikt voor grotere sites, eventueel te voorzien van multi server controle paneel.

Dienst 3:

Colocatie/dedicated servers met management voor VPS software, hierdoor kan de aanbieder zonder technische kennis toch VPS servers aanbieden.


Allemaal redelijk niche gerichte diensten voor totale technische uitbesteding, maar is er dus een markt voor in NL?

Basic-it
19/01/06, 19:15
Dienst 1 klinkt goed omdat in een cluster omgeving webhosting erg goed draait en nauwlijks downtime is vooral voor de resellers die uptime belangerijk vinden en preformance ook willen zei hier veel voor betalen.

Dienst2 klinkt opzich ook wel lekker alleen er zijn meer bedrjven die dit al aan gebieden vooral voor MKB'ers zou deze dienst van toepassing kunnen zijn om de cluster server te gebruiken als fileserver of andere dingen.

Dienst3 ben ik minder voor ik denk niet echt dat het zou gaan lopen en de maandelijkse kosten zouden ook erg hoog liggen omdat er
1. Een sterke server moet zijn (die erg duur zijn)
2. Licentie's voor virtuozzo zijn duur

Opgeteld word de maand prijs ergens in de honderden euro's

Tenzij je dit anders ziet.

Ook een VPS nog erg nieuw hier in nederland en weten de meeste mensen nog geen eens wat het betekend.

Zelf ben ik zeer actief in het VPS gedeelte van de webhosting wereld dus voor vragen kan je bij mij terecht.

Swiftway-UK
19/01/06, 19:24
Dank je voor je reactie.

We hebben een eigen oplossing op basis van Xen en migratie tools. Ook zijn we hard bezig om het open source model van SWsoft te onderzoeken en te testen.

We zijn SWsoft partner en kunnen licenties voor virtuozzo relatief goedkoop aanbieden, schter ik werk liever met open source oplossingen, tenzij de klant de extra tools van SWsoft virtuozzo echt nodig heeft.

Inderdaad heb je voor VPS diensten een (of prefereerbaar meerdere) zware server(s) nodig, maar aan de andere kant levert het uiteindelijk meer op dan losse dedicated server verhuur naar mijn idee.

Alleen ontbreekt vaak de technische kennis voor het opzetten en vooral, beheren van VPS systemen.

Basic-it
19/01/06, 19:28
Dat is waar maar het gebruik van open source oplossingen voor VPS servers vooral zie ik mijn ogen een probleem.
Vaak weinig support en veel bugs ook kan je er niet van uit gaan of dat het wel secure is maar ieder zijn eigen keus om software toe tepassen.

Maar op wat voor een bedrag zou je dan uitkomen voor een vps server per maand wat de klant moet gaan betalen?

Swiftway-UK
19/01/06, 19:31
Ik wil dit topic niet laten gaan naar een verkapt aanbod topic, dus kan je geen prijzen geven. Maar het idee is om dit te bieden tegen een prijs waardoor het voor een aanbieder nog goed te doen is om VPS diensen te bieden.

Een van de voordelen: wij hebben een eigen groep systeembeheerders in dienst die kennis van zaken hebben omtrent VPS. We bieden al 24/7 systeembeheerdiensten dus dit is een "verlenging" van het dienstenaanbod in ons portfolio. Combineer het met een dedicated server en het pakket is compleet, zo was mijn gedachte :)

Alleen moet er wel interesse bestaan vanuit de potentiele doelgroep natuurlijk, alle tips daarover zijn welkom.

Basic-it
19/01/06, 19:33
Nou dan klinkt het op dit moment een zeer mooie uitdaging om uit te gaan voeren en er zal veel promotie gedaan moeten worden omdat het nog vrijweinig bekend is hier. Op dit moment weet ik wel enkele bedrijven die in de USA ook zulke VPS service's aanbieden voor hosters die ook VPS willen gaan hosten maar geen ervaring hebben met VPS servers ect.

Verder wens ik je veel succes en laat ik eens andere mensen hun mening uit spreken over jou plannen.

Basic-it
25/01/06, 21:52
Zo te zien hebben weinig mensen zin om hun mening te geven over deze plannen

Swiftway-UK
25/01/06, 22:12
Beetje jammer, maar zal binnenkort eens screenshots plaatsen van het webhosting controle paneel.

En indien iemand interesse heeft om het eens te bekijken, een testaccountje is zo gemaakt.

Basic-it
25/01/06, 22:27
Dan zet mij maar boven aan de lijst want ik wil wel eens zien wat er van gemaakt is.

Maico
25/01/06, 22:34
Origineel geplaatst door Basic-it
Dan zet mij maar boven aan de lijst want ik wil wel eens zien wat er van gemaakt is.

Wil het ook wel eens zien :)

TSG-Hans
25/01/06, 22:37
Ik wil het ook wel even zien :)

Swiftway-UK
25/01/06, 22:42
Ok, zij die het willen zien graag even naar me PBen: naam, achternaam en domeinnaam;)

Thank you.

McRox
25/01/06, 23:06
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
We mikken voornamelijk op de grotere resellers (300+ accounts/klanten). Zou hier een goede markt voor zijn in Nederland? (nederlandse taal versie is binnenkort ook beschikbaar, nu Engels en Pools, binnenkort Frans, Engels, duits, Nederlands en Pools.)

Wat zouden eventuele bezwaren kunnen zijn?
Waarmee moeten we rekening houden?

Dienst 2:

Dedicated servers in clusters, met management. Geschikt voor grotere sites, eventueel te voorzien van multi server controle paneel.

Dienst 3:

Colocatie/dedicated servers met management voor VPS software, hierdoor kan de aanbieder zonder technische kennis toch VPS servers aanbieden.


Allemaal redelijk niche gerichte diensten voor totale technische uitbesteding, maar is er dus een markt voor in NL?

Resellers met 300+ accounts hebben meestal liever een managed dedicated server, zodat ze zelf hun eigen security policies bepalen ipv de "gedwongen" security op een cluster. Hierbij is een limiterende factor zoals een geprefereerde kant-en-klare control panel zoals cpanel/plesk niet meegerekend..

Of daar markt voor is? Op WHT in ieder geval niet (veel), er zijn zeker weinig mensen op WHT die deze vraag voor je kunnen beantwoorden die je kan meenemen in het besluit.. Laat staan willen ivm concurrentie... ;)

Swiftway-UK
25/01/06, 23:11
Ik heb dat gemerkt :) toch hebben we inmiddels al een tweetal klanten voor deze dienst, dus er is zeker markt voor.


Het voordeel is simpelweg redundantie en schaalbaarheid, zeker voor de host die techniek niet helemaal zelf wil doen een ideale oplossing.

Nu ja, er zijn voor en nadelen natuurlijk, zoals bij elke oplossing.

Mikey
26/01/06, 00:56
Ik heb zojuist beetje door het nieuwe panel heen geklikt en kan niet anders zeggen dan dat ik meer dan verbaast ben. Lekker overzichtelijk voor de leek en de pro om zo maar te zeggen. En oogt en voelt ook nog eens lekker.

SandmanJ
30/09/07, 15:29
Grote kick van oud onderwerp, maar helaas is mijn Pools niet 100% up to date.

Dienst 2 lijkt mij wel aangenaam, dedeicated cluster, ik heb inderdaad een aantal grotere sites lopen...

PimEffting
01/10/07, 10:00
Dienst 1
Eerlijk gezegd denk ik niet dat hier veel markt voor is. Veel ISPs zijn erg eigenwijs. Ze willen controle over hun omgeving. Bovendien hebben ze last van het IBM (Invented By Me) syndroom. Alles moet uit hun eigen hand komen, anders is het niet goed genoeg.
Zorg er in ieder geval voor dat de dienst volledig whitelabel is.

Dienst 2
Gecombineerd met een SLA zeker interessant. Bedenk echter wel dat sites/omgevingen op dedicated servers soms bijzondere instellingen vereisen die mogelijk niet compatible zijn met de cluster.

Swiftway-UK
01/10/07, 12:06
Dedicated cluster voor grotere sites (load balancing of global load balancing) doen we inmiddels al voor enkele partijen, grote sites met databases is geen probleem.

Ook webhosting dedicated cluster doen we voor een paar partijen, zowel op basis van ons controle paneel of H-Sphere of SWsoft PEM.