PDA

Bekijk Volledige Versie : van dvd naar web



crazycoder
17/01/06, 20:13
Past eigenlijk in geen enkele categorie :)

Klant wil zijn zelf opgenomen DVD's (van videocam.) als .wmv op het web zetten. Ja het is legaal...

Ben wat rond aan het kijken geweest maar kom niet verder dan een ripper en dan met windows media encoder wegschrijven.

Kan dat soort zaken ook met bijv. pinnacle studio? Uit de lijst van features wordt ik nu niet echt veel wijzer :( het lijkt erop maar vind het net teveel geld om de gok te nemen..

Dit soort zaken is niet bepaald mijn ding.. iemand suggestie voor een goed en bij voorkeur simpel pakket??

MMaI
17/01/06, 20:23
als ik het goed heb begrepen dan staan de bestanden van zijn cam in dvd format, in welk geval je altijd eerst een ripper/converter moet gebruiken om de vob bestanden naar een avi te verbouwen, dit kan met bijvoorbeeld dvd2avi (goed, gratis) hiermee je niet alleen avi selecteren, maar ook alle andere videocodecs die op je pc aanwezig zijn.
Let wel op dat als hij het steaming wil aanbieden, dit verhaal niet opgaat en hij zijn avi's met een streaing server eerst moet omzetten, tenzij de streaming server dit ondersteund.
Pinnacle studio kan dit converten niet van vob naar avi, maar wel editen in de avi en dan wegschrijven naar wmv, maar voor het wegschrijven kun je net zo goed movie maker gebruiken als dat het enige is wat je er mee wil doen.

Let wel op dat je eerste stap het rippen van de vob bestanden is, dan vob converteren naar avi/wmv of editen en wegschrijven als wmv.

Phu
17/01/06, 20:30
Ik heb vandaag op me werk nog pinnacle 10 suite gebuikt
en deze bied ondersteuning voor .wmv

het pakket is redelijk prijzig
119,- inclusief btw voor een stukkie software.

daarentegen is het wel zeer makkelijk bewerken.