PDA

Bekijk Volledige Versie : Interesse domeinnamen tegen inkoopsprijs registreren?



ProConto
16/01/06, 22:43
Bij deze een peiling of er interesse is dat men .NL domeinnamen kan registreren tegen inkoopsprijs, onder een neutrale registrar naam. Indien er genoeg animo is, dan zitten wij te denken om een bepaald bedrag per jaar te vragen (zoals de plannen nu zijn, 10% van het bedrag dat je normaal voor de SIDN betaald), waarna men domeinen kan registreren tegen inkoopsprijs, zoals deze bij de SIDN bekend zijn.

Dit plan wordt alleen voortgezet indien er genoeg interesse is...

Str@nger
16/01/06, 22:47
Dat zou momenteel neerkomen op een bedrag van ongeveer...?
(Inschrijfkosten + per .nl-domein)

Basic-it
16/01/06, 22:48
Hallo,


Dit is een zeer mooi idee omdat voor sommige onder ons het een duur geintje is om lid te worden bij sidn.Maar nu kunnen wij toch via deze optie tegen inkoop prijs domeinnamen registreren.
Enkel heb ik een vraag komt hier een systeem aan te hangen zodat dit realtime gebeurt?

Basic-it
16/01/06, 22:54
Inschrijfkosten kan ik niet voorspellen maar per .nl domeinnaam wel.
Wanneer men een domeinnaam registreert bij sidn kost dit € 4.10 per domeinnaam voor een jaar.


Origineel geplaatst door Str@nger
Dat zou momenteel neerkomen op een bedrag van ongeveer...?
(Inschrijfkosten + per .nl-domein)

ProConto
16/01/06, 22:55
Momenteel zijn de belangrijkste kosten voor de SIDN:
Bijdrage Deelnemer categorie I: € 600,- per jaar
Nieuwe registratie .NL domein: € 0,50 per transactie
Verhuizing .NL domein: € 0,50 per transactie
Abonnement .NL domein: € 3,60 per jaar

(bron: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,2900,,,,Tariefregeling_SIDN.html)

Voor onze klanten zouden de jaarlijkse kosten dus € 60,- zijn om de domeinnamen tegen inkoopsprijs te kunnen registreren. De kosten voor een domein zijn dan hetzelfde als je bij de SIDN zou betalen. Dus eerste jaar € 4,10 en elk volgend jaar €3,60.

Er komt een systeem achter te hangen, waardoor de domeinen real-time geregistreerd worden.

Basic-it
16/01/06, 22:59
60 euro aan jaarlijkse kosten vind ik erg hoog omdat bij andere bedrijfen voor 5 euro al een jaar een .nl domein hebt en hier maar jaarlijks 25 euro voor vragen
Dus levert dit pas een voordeel op wanneer men in een jaar meer dan 70 domeinnamen registreren.

Str@nger
16/01/06, 23:00
Ziet er wel netjes uit; maar zoals al gezegd, € 60,- zijn vrij hoog...als je maar geregeld een domeinregistratie hebt, kun je er geen redelijk scherpe prijs van maken...

ProConto
16/01/06, 23:04
Als er genoeg animo is, dan kan de prijs misschien nog wel door de helft. Maar dan moet er dus echt genoeg animo voor zijn, en willen we de aanmeldingen ook daadwerkelijk van tevoren hebben.

Basic-it
16/01/06, 23:06
Als je dit door zet dan vliegen de aanmeldingen rond je oren want op dit moment is het nergens mogelijk om voor € 4.10 een domein te registreren voor een jaar.

Str@nger
16/01/06, 23:12
Ik denk trouwens ook niet dat 10% van de SIDN-bijdrage reëel is; jullie als bedrijf zijn al deelnemer en betalen zodoende al deze bijdrage. Dan zouden jullie 10 afnemers moeten hebben om daar al per jaar quit voor te draaien...
En zoals hierboven gezegd: jullie zullen zeker wel meer dan 10 klanten hiervoor krijgen...

WebXtra
16/01/06, 23:18
Dit had ik ook al eens geprobeerd onder de naam annonime SIDN resller... wel een aantal reacties op gehad, maar niet dendererd veel.

Wij gaan voordat het eerste kwartaal om is zelf Deelnemer cat.I worden zoals het er nu naar uit ziet.

Ik wens je in iedergeval succes ermee!

veenman
16/01/06, 23:24
De huidige commerciele resellers zijn denk ik stukken beter dan zulke initiatieven. Het probleem is namelijk dat als een aantal partijen die uit kostenoverweging zoiets gezamelijk opzetten ook het geld niet zullen hebben om met een stabiele/veilige oplossing te komen om de domeinnamen te wederverkopen.

Basic-it
16/01/06, 23:26
Hier mee ben ik het niet mee eens neem nou particulieren of andere bedrijfen die geen webhosting verkopen maar wel een eigen server hebben en veel domeinregistratie's doen om hier geld uit te halen?
Dan is zoon oplossing als deze stukke goedkoper.


Origineel geplaatst door skunkah
De huidige commerciele resellers zijn denk ik stukken beter dan zulke initiatieven. Het probleem is namelijk dat als een aantal partijen die uit kostenoverweging zoiets gezamelijk opzetten ook het geld niet zullen hebben om met een stabiele/veilige oplossing te komen om de domeinnamen te wederverkopen.

janneman
17/01/06, 00:01
Ik vraag me een aantal dingen af bij deze post.

- waarom beginnen mensen in hemelsnaam te zeuren dat die 60 euro teveel is? Je bespaart 90% op de kosten en betaalt daarna kostprijs. Wat verwacht je nog meer? Een plasma tv als inschrijfbonus?

- anderszijds vraag ik me af waarom je in hemelsnaam een dergelijk service zou willen beginnen. Stel dat je 50 klanten krijgt, dan verdien je dus 40 keer 60 euro... spannend :S
Een incidenteel kwartaalwinstje daargelaten indien een naam verhuist of opgezegd wordt, maar stoppen met werken zit er niet snel in geloof ik.

- maar boven alles vind ik deze hele poll een beetje discutabel en waar spam wellicht een zwaar woord is, vind ik de post niet geheel vrij van commerciele belangen.

ProConto
17/01/06, 00:21
Janneman,

- Heb ook geen idee, maar als er voldoende animo is, en het wat betreft de kosten uit kan, kunnen de kosten ook nog wel met (meer dan) 50% dalen.

- Zo'n service willen wij aanbieden om mensen (resellers) de mogelijkheid te bieden om ook goedkoop aan hun domeinnamen te komen en dus ook met de concurrerende prijzen mee te kunnen gaan.

- Waarom deze hele poll discutabel is, weet ik zo niet, maar goed... daar ben je moderator voor :) Dat de post niet geheel vrij is van commerciëel belang, dat klopt wel. Maar het is niet de bedoeling om hier 100% winst mee te gaan maken...

joriz
17/01/06, 00:26
Volgensmij zijn er al genoeg concurenten die mooie prijzen bieden ook al maken ze winst.

Indien je zoiets van plan bent kan je het denk het beste met 2 a 3 bedrijven doen en hierbij zeer goede afspraken maken.

Indien je het met veel bedrijven wilt doen en er zelf veel tijd in gaat steken is een (kleine) winstmarge misschien wel handig voor al die uren tijd die je erin stopt.

ProConto
17/01/06, 00:34
Er zijn plannen om meerdere pakketten (ongeveer 3) aan te bieden, met verschillende abonnementsprijzen. Hoe goedkoper het pakket, hoe duurder de registratiekosten e.d. van het domein.

Ideeën zijn inderdaad ook van harte welkom...

janneman
17/01/06, 00:35
Ja precies.

Nu ben ik zelf deelnemer SIDN - waarbij vooral de onafhankelijkheid mij die 600 euro per jaar ruimschoots waard is - maar los daarvan kijk ik altijd erg argwanend naar services waar nauwelijks winst kan worden gemaakt.

Als er geen marge is, hoe kan iemand mij dan de volledige service bieden die ik als klant verlang?
Ik ben al een dag of 3.800 zelfstandig ondernemer (en werkgever), dus ik weet dat je geen fulltime service kunt leveren als je geen fatsoenlijke marge hebt, dus los van het feit dat de commerciele bedoeling hier niet echt op z'n plaats is, vraag ik me hardgrondig af of jij het moet willen en of jouw potentiele klanten het moeten willen.

janneman
17/01/06, 00:36
Origineel geplaatst door ProConto
Er zijn plannen om meerdere pakketten (ongeveer 3) aan te bieden, met verschillende abonnementsprijzen. Hoe goedkoper het pakket, hoe duurder de registratiekosten e.d. van het domein.

Ho! Wacht even, volgens mij zie ik een aap uit een mouw kruipen!
Je eerste post was volledig ondubbelzinnig, en nu blijken er opeens wat kleine lettertjes te zijn?

ProConto
17/01/06, 00:37
Service heeft men niet veel nodig, denk ik. Het gaat in dit geval om een dienst om domeinen te registreren. Dit alles gaat via een geautomatiseerd systeem. Mochten er problemen zijn, dan staan wij natuurlijk klaar om te helpen. De registratie gebeurt veelal op eigen nameservers.

ProConto
17/01/06, 00:38
Origineel geplaatst door janneman


Ho! Wacht even, volgens mij zie ik een aap uit een mouw kruipen!
Je eerste post was volledig ondubbelzinnig, en nu blijken er opeens wat kleine lettertjes te zijn?

Kleine lettertjes... dat bedrag wat ik noemde in mijn eerste post, gaat over het voor inkoopsprijs registreren van de domeinen. En daar ging het in eerste instantie om. Mocht men de abonnementsprijs hiervan te duur vinden, maar toch lekker goedkoop domeinen wil registreren, dan kan men kiezen voor een wat goedkoper abonnement en dan wat duurder de domeinnamen registreren.

Dit zijn allemaal plannen, of het allemaal gerealiseerd gaat worden, is nog een vraag...

janneman
17/01/06, 00:45
Origineel geplaatst door ProConto
dat bedrag wat ik noemde in mijn eerste post, gaat over het voor inkoopsprijs registreren van de domeinen. En daar ging het in eerste instantie om. Mocht men dit te duur vinden

Dus als iemand tegen inkoopsprijs registreren te duur vinden dan heb jij een andere constructie begrijp ik?

Of kan het zijn dat je de feiten hier een tikkie verdraait?

ProConto
17/01/06, 00:48
Ehm... denk ik verkeerde uitleg van mijn kant :) Zal even een voorbeeldje geven...

Pakket 1
Abonnement: € 10,- per jaar
Kosten domein eerste jaar: € 5,00
Kosten domein volgende jaren: €4,50

Pakket 2
Abonnement: € 20,- per jaar
Kosten domein eerste jaar: € 4,50
Kosten domein volgende jaren: € 4,00

Pakket 3
Abonnement: € 30,- per jaar
Kosten domein eerste jaar: € 4,10
Kosten domein volgende jaren: € 3,60

Ook maar effe die reactie van mij aangepast :)

janneman
17/01/06, 00:57
Ik ben geschokt door deze "onverwachte wending" ;)

Apen uit mouwen en kleine lettertjes te over dus.

Toch nog wat geleerd als moderator: soms kan de discussie een verhelderend inzicht geven voor de lezer ;)

ProConto
17/01/06, 00:58
Hmm... dat was allemaal niet mijn bedoeling. Hoop dat het te vergeven is, maar dit topic is wel serieus bedoelt.

Str@nger
17/01/06, 01:49
De genoemde prijzen zijn fictief of kennen enige vastigheid als het project doorgaat?

MediaServe
17/01/06, 02:04
Nu ben ik zelf deelnemer SIDN - waarbij vooral de onafhankelijkheid mij die 600 euro per jaar ruimschoots waard is - maar los daarvan kijk ik altijd erg argwanend naar services waar nauwelijks winst kan worden gemaakt.Helemaal mee eens :)

_Leitz
17/01/06, 09:34
Origineel geplaatst door janneman

- waarom beginnen mensen in hemelsnaam te zeuren dat die 60 euro teveel is? Je bespaart 90% op de kosten en betaalt daarna kostprijs. Wat verwacht je nog meer? Een plasma tv als inschrijfbonus?


Inderdaad. Ik vind het eigenlijk een heel erg leuk idee! Daarnaast is elke aanmelding voor de TS eigenlijk gewoon 60euro winst, en ik denk dat dit toch wel eens een leuk bedrag zou kunnen gaan worden op den duur. Vooral in het begin van het tweede en derde jaar.

Furbster
17/01/06, 09:41
Als je tegen inkoopsprijs zou mogen registreren moet je natuurlijk die 5% korting ook nog even meenemen in je prijs. Bovendien is een domeinnaam het eerste jaar meestal voor 5 kwartalen gefactureerd. 5x0,90+0,50=5,- daar dan weer 5% af is 4,75 voor het eerste jaar. Nog eerlijker zou het zijn als je gewoon per kwartaal zou factureren.

ProConto
17/01/06, 18:04
Genoemde bedragen kennen enige vastheid. Het kan zijn dat de prijzen voor de registraties een klein beetje omhoog gaan, voor pakket 1 en 2. Voor pakket 3 (het duurste) zijn het de inkoopsprijzen, zoals bij de SIDN bekend.

De 5% korting weet ik niks van. Hoe de facturatie geschiedt, is nog onbekend. Het kan zijn dat dit per jaar gebeurd, maar kan ook best zijn dat we het per kwartaal gaan doen.

Furbster
17/01/06, 18:11
Als je SIDN toestemming geeft voor automatische incasso krijg je 5% korting.

ProConto
17/01/06, 18:14
Oh zo... dat wist ik niet...

Mocht dat het geval zijn, dan hoef ik ook niet langer na te denken over de kosten die ik voor automatische incasso heb, voor mijn klanten (de resellers van de domeinen). Hieraan zijn namelijk ook kosten verbonden, zoals je zelf waarschijnlijk wel weet. Mochten er genoeg positieve reacties zijn, dan zal ik een website oprichten hiervoor.


Heb het nu inderdaad ook gezien op de site van de SIDN.

Stefan Mensink
17/01/06, 18:41
Wilde plannetjes te over zie ik alweer. Wel wat vraagjes.

- De SIDN wil van tijd tot tijd formulieren gecontroleerd hebben wanneer er onzekerheid bestaat over bepaalde zaken (met name verhuizngen). Die moet je dan naar ze toe faxen. Van welk geld ga je deze telefoonkosten betalen? Beter nog: waar haal je het geld vandaan deze uren te bekostigen?
- Met betrekking tot het vorige punt: Je moet alle contracten altijd in bezit hebben van de SIDN. Hoe denk je dit in te gaan richten? Wie betaalt de archivaris?
- Hoe ga je om met de boetes bij foute verhuizingen, etc?

Natuurlijk kan je gerust zoiets beginnen, maar bedenk wel:

- Het ontwikkelen van een volledig geautomatiseerd en betrouwbaar systeem is een klus die veel tijd en inspanning kost. Bedenk dat de consequenties van een fout hierin gigantisch kunnen zijn.
- Je klanten zullen geen experts zijn. De helft zal niet snappen waar ze mee bezig zijn, en gaan mopperen als een domein niet geregistreerd wordt omdat ze zelf hun krakemikkige nameserver niet weten in te stellen. Dan kan jij er weer achteraan hollen en uitleggen, want die FAQs op je site heb je natuurlijk voor jantje met z'n korte achternaampje zitten uitwerken.
- Je moet van je schamele marge een of meer servers 24/7 in de lucht houden, en bijblijven met het makken van de SIDN.

En verder kan je nog wel bergen andere punten van kritiek bedenken. Een getalenteerd ondernemer en tevens fantastisch techneut kan de meeste wel ondervangen. Maar dan zijn er betere methoden om aan een onbelegde boterham te komen.

ProConto
17/01/06, 19:13
- De verantwoordelijkheid van de controle van domeinen laat ik volledig bij de reseller liggen. Dit komt in het contract/voorwaarden te staan.
- De contracten worden (elektronisch) getekend door de reseller. Deze worden (digitaal) opgeslagen bij ons.
- Boetes bij foutieve verhuizingen e.d. komen voor rekening van de reseller. Dit lijkt me logisch. Wij dienen gewoon als tussenpersoon, zodat men niet de hoge kosten van de SIDN heeft.

- Voor ons hoofddoel (andere handelsnaam) willen wij ook een geautomatiseerd systeem gaan ontwikkelen, dus veel extra tijd voor dit nieuwe project zal het niet gaan kosten.
- Dat de klanten geen experts zijn, ok. Dat is te begrijpen. Hoe we dit gaan aanpakken, weten we zo nog niet. Daar zijn we nog niet mee bezig geweest. Hier komt dan ook nog wel een peiling naar, op onze eigen website.

TSG-Hans
17/01/06, 20:10
Je kunt wel roepen dat verantwoordelijkheid voor controlle domeinen, en ook boetes, bij reseller komt te liggen, en dat je dit dan ook contractueel vastligt. Feit blijft dat SIDN jou hier op aan spreekt.

Luuc
17/01/06, 20:31
Op dit moment zijn wij bezig met het ontwikkelen van een dergelijk systeem. Het SIDN deelnemersschap is in behandeling bij de SIDN.

We zijn al maanden bezig met voorbereiden en testen, hopelijk kunnen vanaf volgende week daadwerkelijk beginnen met het aanbieden van realtime domeinregistratie van .nl, .com, .net en .org domeinnamen. Dit is mede afhankelijk van de (snelle) reactie van de SIDN.

Omdat vele registrars ten onder zijn gegaan vanwege een massale toeloop aan klanten vragen we een gezonde bijdrage van rond de 55.00 euro per jaar. Het idee is echter wel om bij iedere aanmelding 5 euro aan een goed doel te schenken, het goede doel wordt gekozen door de deelnemende resellers.

.nl domeinregistratie is vanaf de start realtime en tegen inkoopsprijs (4.10 bij nieuwe registratie, 3.60 bij verlening). Facturatie is altijd achteraf per maand, inclusief overzicht van de geregistreerde domeinen.

Ook wij bieden de mogelijkheid om .nl-domeinen te registreren onder een neutrale registrarnaam. Op de commerciële site komt dus enkel een logo te staan, de daadwerkelijke website komt op een ander domein of subdomein van het moederbedrijf (zijn we nog niet helemaal over uit).

We doen in ieder geval niets overhaast maar over een paar weken moet het systeem live gaan :)

Stewie
17/01/06, 20:38
Origineel geplaatst door Luuc
Het idee is echter wel om bij iedere aanmelding 5 euro aan een goed doel te schenken, het goede doel wordt gekozen door de deelnemende resellers.
Heb je dan niet het idee dat de rest van WHT denkt: who cares voor die 5 euro?

Het is geen schande om geld te verdienen. Stop het lekker in je toko, geld aan het goede doel schenken kan altijd nog. Iedereen stampt maar een DRS uit de grond, een jaar later is de helft *plots* verdwenen.

ProConto
17/01/06, 20:49
Luuc... ik ben heel blij voor je dat jouw toko online gaat, maar volgens mij ben jij voor ons dan een concurrent ;-)

Een groot verschil zou zijn de jaarlijkse bijdrage die we vragen. Die van ons ligt dan dus een stuk lager.

Ik zou wel eens een website maken en die online plaatsen met wat meer informatie over de plannen... De url wordt hier binnenkort geplaatst.

Luuc
17/01/06, 21:03
Origineel geplaatst door ProConto
Luuc... ik ben heel blij voor je dat jouw toko online gaat, maar volgens mij ben jij voor ons dan een concurrent ;-)

Een groot verschil zou zijn de jaarlijkse bijdrage die we vragen. Die van ons ligt dan dus een stuk lager.

Ik zou wel eens een website maken en die online plaatsen met wat meer informatie over de plannen... De url wordt hier binnenkort geplaatst. Klopt, we zouden sowieso SIDN deelnemer worden maar door een aantal reseller (webhosting) zijn we aangespoord om een DRS te ontwikkelen. We zijn een c.a. een half jaar geleden de mogelijkheden gaan bekijken maar we hadden al enige tijd een DRS in gebruik voor intern gebruik. Het is/was een kleine stap om het systeem verder uit te breiden en het zowel voor onszelf als de reseller makkelijk te maken.

Over de verschil ik prijs maak ik mij niet druk, ook de schenking aan het goede doel gaat gewoon door. 5 euro is niet veel maar het kan een leuk bedrag worden (kleine moeite). Soortgelijke acties hebben we al vaker gedaan voor bijv. Kika Kinderkankervrij :)

Succes met het ontwikkelen van het DRS, gaat nogal wat tijd in zitten.. evenals het lidmaatschap bij de SIDN. Het is dus raadzaam om je zo vroeg mogelijk aan te melden zodat je niet met het probleempje zit waar wij tegenaan lopen :)

Danny Mekic
21/01/06, 14:30
Er zijn al vaker van dit soort ideeën gestart en nooit echt van de grond gekomen. Ik geloof niet dat er veel échte animo is voor een dergelijke dienst.

ProConto
21/01/06, 14:40
Nee, inderdaad. Zo'n vermoeden heb ik zelf nu ook. We gaan binnenkort wel een website online zetten met daarop wat meer informatie en voorinschrijvingen.

HBCS
21/01/06, 15:41
dan moeten jullie maar eens kijken op www.clesoft.nl
die doet niet anders dan tegen kost prijf registreren
maar daar moet je wel eerst lid van zijn dan

Stewie
21/01/06, 15:42
Origineel geplaatst door HBCS
dan moeten jullie maar eens kijken op www.clesoft.nl
die doet niet anders dan tegen kost prijf registreren
http://www.clesoft.nl/prijzen.html :huh:

Mark17
21/01/06, 16:58
Origineel geplaatst door HBCS
dan moeten jullie maar eens kijken op www.clesoft.nl
die doet niet anders dan tegen kost prijf registreren
maar daar moet je wel eerst lid van zijn dan

Dan kopen ze niet bij SIDN in zo te zie (7,50 ex btw voor een .nl domeinnaam is geen kostprijs lijkt mij of je doet wat fout).

ProConto
21/01/06, 17:50
En dan moet je eens weten wat voor prijs je daar per jaar voor moet betalen... Het is per jaar € 99,- en dan kun je tegen kostprijs registreren (zie: http://www.clesoft.nl/nl.html).

superweb
22/01/06, 13:03
ProConto & luuc

zodra julie systeem af is en goed werk mogen julie contact opnemen met me om julie systeem te promoten

heb wel interesen

ProConto
06/02/06, 20:14
Wij hebben zojuist een zeer simpele website gelanceerd op http://www.nl-registrar.nl. Hierop is meer informatie te vinden over ons te lanceren project.

crazycoder
06/02/06, 20:27
Origineel geplaatst door janneman
- anderszijds vraag ik me af waarom je in hemelsnaam een dergelijk service zou willen beginnen. Stel dat je 50 klanten krijgt, dan verdien je dus 40 keer 60 euro... spannend :S
Een incidenteel kwartaalwinstje daargelaten indien een naam verhuist of opgezegd wordt, maar stoppen met werken zit er niet snel in geloof ik.

Wellicht omdat men eigenlijk graag SIDN lid wil worden maar de vaste kosten per jaar niet kan/wil betalen?

Met alle werk die degene die dit gaat doen krijgt is gebruik maken van reeds bestaande diensten m.i. bedrijfseconomisch gezien een stuk slimmer.

whtrulez
10/02/06, 15:17
Bij clesoft zie ik een banner voor een .nl abbo.


Maar volgens mij snappen sommigen kostprijs niet helemaal.

Kostprijs != sidn prijs lijkt me.

Kostprijs = sidn prijs + kosten server + werkuren + ovrige kosten.

Misschien heb ik het mis maar....

Luuc
10/02/06, 16:38
Origineel geplaatst door whtrulez
Bij clesoft zie ik een banner voor een .nl abbo.


Maar volgens mij snappen sommigen kostprijs niet helemaal.

Kostprijs != sidn prijs lijkt me.

Kostprijs = sidn prijs + kosten server + werkuren + ovrige kosten.

Misschien heb ik het mis maar.... Je kan bij Clesoft wel domeinen registreren tegen inkoopsprijs maar je moet hier eerst een X bedrag per jaar voor betalen. Betaal je dit niet dan registreer je domeinen voor de prijzen die ze op die pagina hebben staan.

Je kan dus wel degelijk domeinen registreren tegen inkoopsprijzen :)

whtrulez
10/02/06, 16:58
Zei ik ;), die banner van dat abbonnement...