PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat kan ik hier mee ?



emp1re
16/01/06, 22:41
Hallo.

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen.
Ik ben Freddy, kom uit Delfzijl en doe wat met forums.

Wij runnen enige tijd een forum, en hebben na verloop van tijd besloten om een dedicated server te nemen..Die staat er inmiddels en werkt (voor ons gevoel) naar behoren.

Echter het is een redelijk prijzige aangelegenheid en omdat wij de kosten hiervan wat willen drukken willen we dus webruimte gaan verhuren. Ik ga hier geen url geven en ook geen ander soort reclame maken voor de server.

We willen echter wel weten wat we met onderstaande gegevens kunnen doen :

de server bestaat uit de gegevens die ik heb gekregen uit:

CPU Intel Celeron 2400
512 MB RAM
100 MBit Netwerkkaart
80 GB Hardeschijf
4 IP Adressen
2000 GB Dataverkeer

Distributie Linux: Debian, SuSE, Gentoo

Web-, Mail-, FTP, SQL-Server
E-Mail: IMAP met Webmail
Virus- en SPAM-filtering

Draait nu op Debian met apache 1.3.7 en pd-admin.

De server heeft een 12 GBit/s backbone verbinding op het internet
Beheer programma genaamd 'pd-admin' bij geleverd


Hoe gaat dit geheel zich houden indien er zich een site aandient die nogal wat dataverkeer genereert of vrij veel database gebeuren vraagt?

Wat misschien nog belangrijker is, wij hebben tot nu toe zeer weinig kennis van servers en onderhoud en zoeken dan ook veel op internet om er zoveel mogelijk over aan de weet te komen..van zowel onderhoud, backup als techniek.

Groeten
--== Freddy ==--

armani
17/01/06, 09:55
Hey hallo, ik denk zelf dat je wel wat site's kan hosten, maar zeker niet groote site's of forums. Ik heb zelf ook een Celeron als web/voice server, dat werkt perfect zolang je maar geen groote site's/forums gaat hosten.

Met Vriendelijke Groet / Kind Regards,

Maykel van Blijderveen
Sales Manager
xpro-hosting
W: http://xpro-hosting.nl
E: support@xpro-hosting.nl
T: +31625561217

izdesign
17/01/06, 12:33
Armani leuk dat je reageerd maar ik denk niet dat de modjes blij zijn dat je je site en e-mail er bij zet, zo kan iedereen reclame maken...

Luuc
17/01/06, 12:40
Een Celeron kan niet veel dynamische site's aan, let daar dus ook op :)

CharlieRoot
17/01/06, 14:04
Een forum moet het wel kunnen houden maar ik zou het daar bij laten, geen grote dingen en niet teveel mysql.

joriz
17/01/06, 14:10
Hangt ervan af wat voor forum. Als je een forum hebt met meer dan 100 actieve leden per dag (+ ruwe database van meer dan 100 MB) beginnen die Celeron bakken al snel problemen te krijgen.
Wat je iedergeval kan doen en zeer zal helpen is het werkgeheugen verdubbelen. Dit kost niet veel geld en hierdoor wordt je server wel merkbaar sneller.

emp1re
19/01/06, 20:18
Hoi.

Tnx voor de info.
Mn forum telt momenteel iets van 40 tot 50 actieve leden (van de ongeveer 750) en de database is iets van 50 Mb.

Ik weet nu in ieder geval om niet al teveel gebruikers erbij te nemen voor een website om het forum in stand te houden.

TNX all