PDA

Bekijk Volledige Versie : dreigementen serieus nemen?



Helpdesk
16/01/06, 19:56
Geachte Dames, Heren,

zojuist telefoon gehad van een klant. Als wij de whois niet voor 0:00 aanpassen (het mailadres van het administratief contact) dan zal de eigenaar andere maatregelen nemen (m.a.w. even een bezoekje komen brengen etc).

In hoeverre is zoiets serieus te nemen?

De klant is duidelijk gemaakt dat de klant belde op ons storingsnummer en dat wij de wijziging binnen 24 uur en tijdens kantooruren zullen doorvoeren.

joriz
16/01/06, 19:59
Meld hem dat hij gebruik moet maken van de normale support mogelijkheden.

Probeer hem zo vriendelijk mogelijk te woord te staan (hoe irritant hij/zij ook doet) en verwijs altijd duidelijk naar de AV (indien dat nodig is).

JayvD
16/01/06, 20:00
En deur niet open doen voor vreemden :p

Als je bewijs hebt van bedreiging dan moet je even langs bureau gaan, is een beetje van der zotte dat je wordt bedreigd.

wbakker-letsgoonline
16/01/06, 20:11
En dat alleen voor het aanpassen van de administratieve contact gegevens...

BsHosting
16/01/06, 20:13
het moet niet gekker gaan worden

3j3ct
16/01/06, 20:13
dreigement kan je toch aangifte voor doen bij de poltie? niet dat die veel doen maar toch :D

JayvD
16/01/06, 20:13
Origineel geplaatst door 3j3ct
dreigement kan je toch aangifte voor doen bij de poltie? niet dat die veel doen maar toch :D
Moet je er wel bewijs van hebben.

3j3ct
16/01/06, 20:15
opnemen als die klant eventueel weer belt

Easyracks
16/01/06, 20:18
Ik zou ook zeker niet die wijziging gaan doorvoeren voor 0.00 uur. Dan weet die kerel dat het helpt en doet hij de volgende keer (misschien tegen iemand anders) het weer op die manier.

Luuc
16/01/06, 20:21
Lekker dan, in plaats van blij te zijn dat je om dit uur bereikbaar hebt krijg je dit.

Zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar ik ga altijd (zover ik het meegemaakt heb dan ;)) uit van een loze uitspraak. Ik ben in ieder geval nog nooit vereerd met een bezoekje bij een bedreiging.

Zonder bewijs kun je helaas weinig tot niets..

Euro-Servers
16/01/06, 21:06
Het zal wel bij een "dreigement" blijven. Hij zal ook wel weten dat een bezoek brengen geen avance gaat geven. Gewoon laten rusten & doen zoals je standaard doet, binnen 24u :)

veenman
16/01/06, 21:19
Deze klant heel serieus nemen en direct het contract met deze zeer ongewenste klant eenzijdig ontbinden.

Dicky
16/01/06, 21:23
precies opzouten ermee!
wat een gekken heb je er toch bij

Wido
16/01/06, 21:26
Direct account afsluiten en weg der mee.

Stel idioten.

Je moet niet met je laten sollen en NOOIT buigen onder dreigementen.

Laten zien waar je voor staat en dat je dit soort gedrag van mensen niet tolereert.

Dicky
16/01/06, 21:28
@Wido
:W:

Cybafish
16/01/06, 21:31
Het hele idee van 'voor 0:00' is belachelijk genoeg. Dat laat al zien dat diegene weet dat hij zijn dreigementen nooit hard gaat maken. Mijn advies: account verwijderen en vooral nooit meer reageren op zijn contactpogingen.

Overigens wel even een brief sturen dat het contract ontbonden is.

izdesign
16/01/06, 22:08
Ik sluit me aan bij wido als je zoiets serieus neemt kun je het wel vergeten... want dan worden ze steeds brutaler indien ze niet normaal doen gewoon afsluiten en zeggen dat je alleen op normale wijze support leverd zoniet dat hij maar een andere gaat zoeken...

Henky!
16/01/06, 22:11
Dat de engerd maar een ander moet zoeken? Wil niet vervelend zijn maar dat is dus een van ons:-)

Triloxigen
16/01/06, 22:28
De klant de deur wijzen omdat je om deze manier geen zaken doet.
Daarnaast ga je aan de hand van een telefoonje ook niet zomaar dat soort zaken wijzigen, want dan ga ik even Calanza bellen dat msn.nl gewijzigd moet worden :p

Mark17
16/01/06, 23:14
Zelf zou ik zulk soort klanten te woord staan dat ze niet op mijn servers welkom zijn. Colocatie lever ik dan enkel nog aan deze klanten (ze betalen wel te verstaan wel meer als de normale prijs voor support). Elk gesprekje een uur schrijven A 60 euro per uur ex btw. Betalen ze niet op tijd dan gewoon alles afsluiten. Door dreigementen gaat het niks sneller ;)

eMiz0r
17/01/06, 09:33
Is iedereen nog steeds een held wanneer die kerel daadwerkelijk voor je deur staat? Het zou vást en zeker niet de eerste keer zijn.

Hij zal zijn administratieve contactgegevens wel willen wijzigen zodat het domein verhuisd kan worden. Dan ben je sowieso al van die klant af, heb je aan zijn eisen voldaan en kan iedereen weer zijn eigen weg. Wat bereik je er mee om eigenwijs te zijn?

Ik praat de klant zijn gedrag niet goed, maar iedereen lijkt hier zichzelf onschendbaar te vinden. En dat terwijl ze bij de eerste beste dreigbrief verhuizen naar een schuilkelder.. nietwaar?

crazycoder
17/01/06, 10:15
Origineel geplaatst door eMiz0r
Is iedereen nog steeds een held wanneer die kerel daadwerkelijk voor je deur staat? Het zou vást en zeker niet de eerste keer zijn.

Hij zal zijn administratieve contactgegevens wel willen wijzigen zodat het domein verhuisd kan worden. Dan ben je sowieso al van die klant af, heb je aan zijn eisen voldaan en kan iedereen weer zijn eigen weg. Wat bereik je er mee om eigenwijs te zijn?

Ik praat de klant zijn gedrag niet goed, maar iedereen lijkt hier zichzelf onschendbaar te vinden. En dat terwijl ze bij de eerste beste dreigbrief verhuizen naar een schuilkelder.. nietwaar?
Als je het probleem niet heb is het inderdaad altijd gemakkelijk om advies te geven.

Als het een .com naam betreft en de klant wil weg EN je sta zelf als administratief contact op, dan kan je de verhuizing ook gewoon goedkeuren. Voor een .nl naam is het zelfs niet nodig.
Bij gebrek aan het TLD waar het om gaat kan je hier weinig over zeggen.

Verder is het niet bekend wat de geschiedenis met de klant is. Misschien loopt het contact al langer moeizaam.

Over het algemeen is het uitten van dreigementen natuurlijk onacceptabel. In ieder geval denk ik dat het verstandig is om te overwegen het contract met een dergelijke klant op te zeggen of in ieder geval niet te verlengen.

Zaken op de spits drijven is overigens nooit een erg goed idee.

ivs
17/01/06, 10:19
Ik zou de dreigementen gewoon negeren en met dit verzoek om gaan als elk ander verzoek om een whois wijziging en gewoon netjes antwoorden en verder niet op de dreigementen in gaan.

FransVanNispen
17/01/06, 10:26
Hoe vaak heeft die klant al verzocht die gegevens te wijzigen?
Het klinkt namelijk niet als de manier van handelen bij een eerste contact, eerder als een dreiging uit wanhoop.

Als dit wel zo is, klant de deur wijzen en contract opzeggen. Anders even bij jezelf te raden gaan, en misschien je excuses aan de klant aanbieden?

xYnta
19/01/06, 09:44
Ook wel eens gehad dat mensen daarmee gingen dreigen, ik heb toen heel keurig gereageerd met. Indien u langs komt dan zullen wij de instanties inschakelen, nooit iemand gezien.

Tuneboy
19/01/06, 13:51
Origineel geplaatst door 3j3ct
opnemen als die klant eventueel weer belt .

vorm/procedure fout

ThePostman
19/01/06, 14:24
Niet doorvoeren en een bak koffie klaar zetten als hij langs komt. :)

Profit|Jacob
19/01/06, 15:53
Gelijk doorsturen naar ons!

Wij houden van dit type klanten, doorbijters groeien snel!

A1Host
20/01/06, 02:30
Earth to "Helpdesk"!
Nog enige reactie na al deze welwillende antwoorden?
Of is 'ie al langs geweest...?

DutchTSE
20/01/06, 09:22
Origineel geplaatst door A1Host
Earth to "Helpdesk"!
Nog enige reactie na al deze welwillende antwoorden?
Of is 'ie al langs geweest...?
ramptoerist spotted :p

Gewoon links laten liggen en afsluiten, geen aandacht aan besteden.

10eurohost.nl
20/01/06, 14:48
Inderdaad niet met je laten sollen hoor.
Ik neem wel aan dat je hem de volgende ochtend nog even gebeld hebt om dit uit te spreken? Misschien moet je hem eens uitnodigen op kantoor. Blijkt misschien wel een heel iel mannetje te zijn haha.

DiedX
20/01/06, 15:52
Pfff

Krijg er net een aantal binnen. Is van mening dat ik zijn geld jat (right).

Er is al 5 keer uitgelegd wat hij moet doen, maar hij reageert alleen maar met:

You will not take my money to heaven Dirk be carefull
You don't know me I don't know you.... Watch up

etc.

Lijkt Avalanche wel, alleen dan met mijn naam ingevuld :-/

Energie
20/01/06, 22:57
Misschien is het wel de fout van de TS zelf en is de klant erg boos. Wanneer iemand niet doet wat afgesproken is of service is ver te zoeken dan is een bezoekje brengen vaak de snelste oplossing

DiedX
20/01/06, 23:06
Jij doet zeker ook zelf je incasso's?

DutchTSE
20/01/06, 23:08
Origineel geplaatst door DiedX

You will not take my money to heaven Dirk be carefull
You don't know me I don't know you.... Watch up
jij kent hem niet... en hij kent jou niet?

niet druk om maken ;)

Mocht je het eng vinden, aangifte doen (en 24/7 bewaking aanvragen :D)

DiedX
20/01/06, 23:10
Ach. Het wordt irritant als mensen niet reageren. Ik heb tot 3 keer toe de oplossing gegeven voor het probleem, maar hij wil gewoon niet. Vervolgens dreigen (en dat zijn vrij heftige emailtjes) vind ik gewoon minder.

Maar goed. Alles gaat linea recta naar mijn baas. Ik ga nu ook erop staan dat HIJ actie onderneemt. Ik ga hier niets meer aan doen, behalve mooie filtertjes bouwen!

DennisP
21/01/06, 11:51
Origineel geplaatst door DutchTSE

ramptoerist spotted :p

Gewoon links laten liggen en afsluiten, geen aandacht aan besteden.

Nee hoor de klant is langs geweest :P

Imagical
24/01/06, 18:15
Wat je kan doen.....

- Laat je niet intimideren, blijf kalm
- Suspend het account van de desbetreffende klant
- Doe aangifte bij Justitie.

Tuneboy
27/01/06, 11:17
Origineel geplaatst door DutchTSE

jij kent hem niet... en hij kent jou niet?

niet druk om maken ;)

Mocht je het eng vinden, aangifte doen (en 24/7 bewaking aanvragen :D)

haha, inderdaad... heb je 24/7 van die dwazen in een blauw pakje naast je lopen, voel je je ook erg veilig *-)

webster
27/01/06, 12:21
Pas aan wat je moet aanpassen, doe het snel.

Stuur vervolgens een nette brief naar de klant met daarin de strekking dat u als directie begrepen hebt dat er een dreigement is geuit naar een van uw medewerkers, dat dat waarschijnlijk op een misverstand berust, maar de volgende keer aangifte bij de politie wordt gedaan en de contracten worden ontbonden*.

*Als het goed is heb je in je AV opgenomen dat je eenzijdig kunt onbinden indien daar een dringende oorzaak voor is.

deeltje
27/01/06, 13:43
Origineel geplaatst door ivs
Ik zou de dreigementen gewoon negeren en met dit verzoek om gaan als elk ander verzoek om een whois wijziging en gewoon netjes antwoorden en verder niet op de dreigementen in gaan.

Precies mijn gedachtte, dit soort dingen komen vooral veel voor bij budgethosters, ik weet dat je het niet mag zeggen, maar budgethosters hebben over het algemeen klanten met een lager denkvermogen.

Daarnaast: 'Des te groter de mond, des te kleiner de actie'.

Geoffrey
27/01/06, 21:09
Ik zou de dreigementen wel serieus nemen, en maatregelen nemen tegen deze klant. Gewoon de normale procedure volgen en volgend jaar het contract niet meer laten verlengen. Zo'n klanten ben je meestal liever kwijt dan rijk.

frag4u.com
30/01/06, 18:12
Ik zou me niet druk maken....

Tuneboy
30/01/06, 18:20
Ik ben benieuwd of iemand hier een reactie zou kunnen plaatsen waarbij het dreigement ook echt is "uitgevoerd", m.a.w. is er hier ooit tegen iemand geweld gebruikt?

frag4u.com
30/01/06, 18:27
Origineel geplaatst door frag4u.com
Ik zou me niet druk maken....

Uhmmm... gezellig! ;)

smokum
02/02/06, 14:43
Zoals wido al zei: Afsluiten en klaar.

Als je je druk gaat maken om een paar loze dreigingen, tja........

Dan heb je alleen jezelf te pakken en zo iemand lacht zich rot.