PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen telefooncentrale



Erikcreative
15/01/06, 22:53
Wij willen graag een telefooncentrale aanschaffen voor ons bedrijf. Hiermee willen de telefonische bereikbaarheid vergroten/vergemakkelijken.

We maken momenteel gebruik van digitale telefonie van UPC met twee (2) lijnen.

De telefooncentrale moet de volgende opties hebben:

- Keuze menu > doorschakelen naar toestel
- Muziek tijdens wachten
- Tussen 10:00 tot 17:00 automatisch actief, daarna offline bericht.


Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn via onze digitale UPC lijn. Dit is dus geen ISDN. Kunnen er bijvoorbeeld meerdere gesprekken tegelijkertijd plaatsvinden?

Wat is de beste keuze qua centrale? Zijn er mogelijkheden zelf een server op zetten welke dit aan kan?

wbakker-letsgoonline
15/01/06, 22:55
Hier zijn wij ook naar op zoek ! Dus wij houden ons ook graag aanbevelen voor enige oplossing !

Mark17
15/01/06, 23:21
Hier ben ik naar een vergelijkbare oplossing opzoek, alleen dan voor voIP OF sidn/kabelfoon in beide gevallen met 2 lijnen. De voorkeur gaat uit naar voIP (hier willen we naar overstappen bijvoorkeur), andere oplossingen zijn dus ook goed. Muziek tijdens wachten hoeft niet (een tekst die we in kunnen spreken mag ook).

AlphaXS
15/01/06, 23:35
http://www.nch.com.au/ivm/

i.c.m. met siemens centrale (voorzien van 2 poorten voor analoge inkomende lijnen. Hipatch modellen, voldoende op marktplaats en derg. sites te vinden.)

Vircon
15/01/06, 23:37
Of kijk eens naar Asterisk.
Om eens mee te spelen:


With one keystroke it installs RedHat Linux, Asterisk 1.0, and a web interface.

http://asteriskathome.sourceforge.net/

Johant
16/01/06, 00:58
wellicht kan je een cisco router in overweging nemen met cisco telefoons. Geweldig materiaal en mooie telefoons ook welke via VOIP werken. Achter de cisco router kan je een windows bak plaatsen waar je een keuze menu achter kan plaatsen en voor 250 MB aan muziek data. Je kan er tevens ook keuze menu's mee bouwen.

Stewie
16/01/06, 01:07
Gebruiken jullie ook IVM?
En die windowsbak, staat die in het datacentrum of bij de telefoons?
En ik neem aan dat jullie een ISDN lijntje hebben liggen op die windowsserver?

XBL
16/01/06, 07:53
Als je graag goedkoop aan de gang wilt en alles in de hand wilt hebben, raad ik (net als Vircom) ook Asterisk aan (hoeft niet perse asterisk@home te zijn, je kan het programma ook op een bestaande server pleuren).

Wij gebruiken het in combinatie met VOIP: Een uitgaande lijn via voipbuster naar vaste nummers en een inkomende lijn met een 'echt' telefoonnummer via Talkin2ya. De server staat gewoon in het DC en we verbinden via X-lite (een softphone) met Asterisk.

Het vergt wat uitzoekwerk, maar je kan alles wel controleren en kost geen duizenden euro's (tenzij je echt vele uren kwijt bent aan uitzoeken, maar ik denk dat een 'gewone' centrale ook wel wat uitzoekwerk zal kosten).

Jochem

luser
16/01/06, 08:24
Asterisk is een aanrader. Gebruiken het ondertussen al een jaar en nog nooit problemen gehad.

Komen 2 analoge lijnen op binnen, verder hangen er nog 2 analoge phones aan ivm draadloos (Wildcard TDM400P). Intern wat cisco phones (7905's en 7940G's) via chan_sccp (cisco zijn eigen call manager protocol, zo hoef je geen SIP licentie ervoor te kopen).
Nu wat testen aan het doen met externe SIP providers of dit ondertussen betrouwbaar genoeg is geworden. Verder ook nog wat IAX2 peers met klanten, heel handig.

Hangt een asterisk in de colo, verder staat er lokaal ook nog een.

Configuratie is opzich simpel, je moet alleen door de hoop config's geraken (je kan natuurlijk ook iemand inhuren hiervoor).

Johant
16/01/06, 15:13
Ik ben niet van de techniek, maar ik weet dat de Windows server in het DC staat bij de ISDN lijn. De ISDN lijn staat volgens mij aangesloten op de windows server.



Origineel geplaatst door gsh2
Gebruiken jullie ook IVM?
En die windowsbak, staat die in het datacentrum of bij de telefoons?
En ik neem aan dat jullie een ISDN lijntje hebben liggen op die windowsserver?

Wido
16/01/06, 16:30
Correctie Johan ;)

Die ISDN lijn gaat in de Cisco router, die Windows bak er achter draait vervolgens Steamvoice.

Cliff
16/01/06, 20:24
Wij hebben een ISDN-30 van essent welke bij ons op een (diskless) server in ons DC binnenkomt via een Wildcard TE100P. Daarop draait asterisk die dmv van IAX met andere asterisk machines in contact staat (de verschillende huurders in ons pand hebben ieder een eigen asterisk machine). Onze eigen asterisk doos heeft daar weer een IVR op en daarachter hangen 7960G's van Cisco en wat Sipura SPA's voor de dect telefoons.

Aecius
19/01/06, 12:52
Een relatie van mij doet dit ook. Het bedrijf heet 4P Telecom. Zij doen alles wat met telefonie te maken heeft. Ze hebben echt hele mooie systemen.

Mucht er iemand interesse hebben voor een gesprek stuur dan een pb.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Santario
19/01/06, 22:58
Wij gebruiken VOIP.

Benodigdheden:

- Aparte server (simpele computer volstaat ook al overigens)
- Brekeke PBX (virtuele telefooncentrale)
- Breke SIP (VOIP)

Voor Brekeke software betaal je in totaal 300 USD, een server/computer volstaat al vanaf 600,- (wij hebben zelf HP draaien).

Alles inclusief wachtmuziek, IVR etc.

Wij hebben ook gekeken naar traditionele telefooncentrales maar deze oplossing is veel flexibeler. Wij hebben ook nog een aantal KPN lijnen liggen, middels een zogenaamde FXO adapter zijn die op de VOIP gateway aangesloten.

To

jongerenchaos
25/02/06, 14:01
Misschien is http://pnumber.creditfun.nl nog een oplossing. Hierbij krijg je een gratis nummer en kun je doorschakelen naar VOIP (bijna alle providers) en FAX berichten ontvangen.

linugen
06/03/06, 16:50
Onze firma biedt een oplossing op basis van Asterisk met commerciele ondersteuning. Deze wordt geleverd met een eenvoudige web interface, en kan aangesloten worden op analoge, digitale en IP-lijnen. Het systeem ondersteunt verschillende keuzemenu's, music-on-hold en indicatie kantooruren of niet.

Meer informatie over deze oplossing kan je terugvinden op onze website: www.packetbox.be (http://www.packetbox.be/)

Santario
06/03/06, 17:50
Onze firma biedt een oplossing op basis van Asterisk met commerciele ondersteuning. Deze wordt geleverd met een eenvoudige web interface, en kan aangesloten worden op analoge, digitale en IP-lijnen. Het systeem ondersteunt verschillende keuzemenu's, music-on-hold en indicatie kantooruren of niet.

Meer informatie over deze oplossing kan je terugvinden op onze website: www.packetbox.be (http://www.packetbox.be/)

Heb ik ook naar gekeken maar vond de software van www.brekeke.com toch stukken flexibeler, beter afgewerkt en een heel stuk goedkoper. Sowieso vind ik dat trouwens met software en dit soort applicaties uit het buitenland.

Voys.nl
29/05/06, 14:14
Knip Janneman: verkapte aanbieding

johnburk
01/10/06, 21:13
Is er ook simple software wat buiten kantoren een bericht laat horen dat wij gesloten zijn en als wij in gesprek zijn, de klant verzoekt om te wachten?

groenleer
02/10/06, 08:25
Volgens mij niet, je zult daar altijd een soort van telefooncentrale voor moeten hebben.
(Lees: een computer die gesprekken afhandelt en voldoende lijnen heeft om het gewenste aantal gelijktijdige bellers/wachters te faciliteren)

DennisWijnberg
02/10/06, 15:50
Met Asterisk kun je bijzonder veel. Wijzelf bijvoorbeeld hebben een Asterisk centrale die in contact staat met onze klantendatabase (MySQL).

Hierdoor krijgen we gelijk de juiste gegevens op het scherm als een klant belt.

Gewoon een kale Asterisk op CentOS 4.3. Draait in datacenter van Virtu.

Eigen schil omheen gemaakt waarmee het geheel te configureren is. Werkt gewoon lekker ;)

brinkie
07/10/06, 17:54
Met Asterisk kun je bijzonder veel. Wijzelf bijvoorbeeld hebben een Asterisk centrale die in contact staat met onze klantendatabase (MySQL).

Hierdoor krijgen we gelijk de juiste gegevens op het scherm als een klant belt.

Gewoon een kale Asterisk op CentOS 4.3. Draait in datacenter van Virtu.

Eigen schil omheen gemaakt waarmee het geheel te configureren is. Werkt gewoon lekker ;)

Ziet er strak uit. Ik heb zelf een achtergrond in andere, windows-based, telefonie-systemen, maar ik ben gek op webbased interfaces :) Vooral het feit dat het op een linux-variant draait is aantrekkelijk. Draait het alleen op CentOS c.q. is het verweven er mee?

groenleer
08/10/06, 20:25
Ziet er strak uit. Ik heb zelf een achtergrond in andere, windows-based, telefonie-systemen, maar ik ben gek op webbased interfaces :) Vooral het feit dat het op een linux-variant draait is aantrekkelijk. Draait het alleen op CentOS c.q. is het verweven er mee?

asterisk is een applicatie die samen met enkele libraries op elke linux vraiant zou moeten kunnen draaien, mits je de juiste libraries hebt.

Dus voor jou vraag, nee het is niet direct verweven met CentOS, je kunt wel een van de "asterisk" distributies gaan gebruiken als TrixBox. Deze worden vaak geleverd als compleet besturingssysteem en leveren een hoop functionaliteiten al standaard mee.

DennisWijnberg
08/10/06, 23:30
Ziet er strak uit. Ik heb zelf een achtergrond in andere, windows-based, telefonie-systemen, maar ik ben gek op webbased interfaces :) Vooral het feit dat het op een linux-variant draait is aantrekkelijk. Draait het alleen op CentOS c.q. is het verweven er mee?

Klopt, niet verweven.

Ik heb het wel alleen getest met Asterisk. Binnenkort ga ik ook proeven draaien met andere OS-en.

brinkie
10/10/06, 21:55
asterisk is een applicatie die samen met enkele libraries op elke linux vraiant zou moeten kunnen draaien, mits je de juiste libraries hebt.


Dank voor de info! Ik heb er net ook een artikel over gelezen, interessante materie. Heel iets anders dan waar ik gewoonlijk mee werk.