PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller backup



tazmanian
14/01/06, 20:30
Gezocht en geprobeerd maar het lijkt niet te werken.

Ik heb een resell pakket en nu ook een eigen server... Alles gaat goed! alleen op het moment dat ik mijn eigen site en mail en dergelijk wil restoren lijkt dit nergens op.

DA maakt netjes een account aan met de restricties die ik had bij mijn huidige, maar dit is nergens onder te bereiken. http://ipadres/~username werkt niet dus/ de klanten daarintegen werken feilloos als ik ze wil restoren.

restore geprobeerd zowel als admin, als extra admin en ook onder een aangemaakt reseller account!

iemand nog een idee?

Pegasus
14/01/06, 20:37
Je moet wel het nieuwe IP adres aan je nieuwe Reseller koppelen he?

Ik heb dit laatst ook gehad maar verliep goed, ik heb gewoon van alle users in 1 keer een backup gemaakt en later weer gerestored. Toen had ik alle accounts mooi onder de reseller modes van de admin staan. Werkte perfect! :)

tazmanian
14/01/06, 20:41
Origineel geplaatst door Pegasus
Je moet wel het nieuwe IP adres aan je nieuwe Reseller koppelen he?

Ik heb dit laatst ook gehad maar verliep goed, ik heb gewoon van alle users in 1 keer een backup gemaakt en later weer gerestored. Toen had ik alle accounts mooi onder de reseller modes van de admin staan. Werkte perfect! :)

Klopt die fout maakte ik eerst ook maar daanra netjes het ip van de servergekozen en alles werkt behalve mijn eigen resell domein.

Het is niet heel erg, alleen moet ik dan met mijn eigen site opnieuw uppen en configgen. dus het zou wel handig zijn als iemand een oplossing had. Auto restore werkt dus alleen voor de klanten en niet voor het resell pakket :(

Pegasus
14/01/06, 20:49
Origineel geplaatst door tazmanian


Klopt die fout maakte ik eerst ook maar daanra netjes het ip van de servergekozen en alles werkt behalve mijn eigen resell domein.

Het is niet heel erg, alleen moet ik dan met mijn eigen site opnieuw uppen en configgen. dus het zou wel handig zijn als iemand een oplossing had. Auto restore werkt dus alleen voor de klanten en niet voor het resell pakket :(

Ook geen probleem hoor,

Maak een mapje met de naam 'backups' aan in home/admin/ en kopieer vervolgens de backup van je reseller user account in dat mapje.

Ga naar je user sectie van je admin account en klik op create/restore backup. Vink vervolgens die ene user aan. Vergeet niet het IP te wijzigen :D. Klik op backup, minuutje wachten en klaar.

tazmanian
14/01/06, 20:52
Origineel geplaatst door Pegasus


Ook geen probleem hoor,

Maak een mapje met de naam 'backups' aan in home/admin/ en kopieer vervolgens de backup van je reseller user account in dat mapje.

Ga naar je user sectie van je admin account en klik op create/restore backup. Vink vervolgens die ene user aan. Vergeet niet het IP te wijzigen :D. Klik op backup, minuutje wachten en klaar.

en helaas ook dat geprobeerd....resultaat ook niets :(

Wordt er een beetje moedeloos van....... en anders is het jammer en moet ik de site opnieuw uppen en compilen...


edit
wacht een mapje in mijn /admin/backups???????

Pegasus
14/01/06, 20:53
Geen problemen hiermee gehad hoor, wat voor foutmelding gaf hij aan dan?

tazmanian
14/01/06, 20:57
Origineel geplaatst door Pegasus
Geen problemen hiermee gehad hoor, wat voor foutmelding gaf hij aan dan?

Geen foutmelding, maar in je vorige post zag ik iets staan (had ook een edit gedaan) , maar hij maakt wel de user aan maar deze is niet terug te zien op bijv. http://ipadres/~username

maar ik weet effe niet zo snel waar ik de map backup moet neerzetten met de site backup

Pegasus
14/01/06, 21:03
Heb je qua IP adressen alles goed ingesteld? Kijk anders nog even hier (http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=65&perpage=20&pagenumber=1)

Je backup van die user moet in home/admin/backups

tazmanian
14/01/06, 21:06
Origineel geplaatst door Pegasus
Heb je qua IP adressen alles goed ingesteld? Kijk anders nog even hier (http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=65&perpage=20&pagenumber=1)

Je backup van die user moet in home/admin/backups

Ja alleen had ik een map backup aangemaakt....
en dat werkte niet..de auto restore vanuit mijn externe locatie werkte niet goed. de klanten werden wel netjes aangemaakt maar niet mijn account. maar goed final test is there now!!!

ik laat het weten :)

tazmanian
14/01/06, 21:12
helaas werkt dit ook niet!
hij upload netjes alles,mail adressen website, sql databases, maar niets werkt ook de website niet........ ik gok op een helaas

Goldeneye
14/01/06, 23:01
Heb je dat domein naam wel als defaunt ingesteld voor de acount?
zodat die acount wel naar je ~ verwijst.
Verder geen foutmeldingen tijdens het terug zetten van de backup?

tazmanian
15/01/06, 09:47
Origineel geplaatst door Goldeneye
Heb je dat domein naam wel als defaunt ingesteld voor de acount?
zodat die acount wel naar je ~ verwijst.
Verder geen foutmeldingen tijdens het terug zetten van de backup?

Ja want als ik er een andere (temp )site inzet werkt het wel maar zodra ik de restore uitvoer werkt ineens de /~username niet .... ookniet onder de oude naam.

En tijdens de restore ook geen foutmelingen

Goldeneye
15/01/06, 12:59
Toevallig meerdere domein in die acount zitten?

Verder zou je na het terug zetten van de backup bij het kopje domain setup op user level het default domein kunnen instellen, misschien verhelpt dat heb probleem.

tazmanian
15/01/06, 21:22
Origineel geplaatst door Goldeneye
Toevallig meerdere domein in die acount zitten?

Verder zou je na het terug zetten van de backup bij het kopje domain setup op user level het default domein kunnen instellen, misschien verhelpt dat heb probleem.

het is/was een lege server maar niet getreurd... heb ondertussen de site opnieuw geupload en gecompileerd en meteen kunnen opschonen :) was meteen 4Mb aan data die weg kon :)

tazmanian
21/01/06, 17:19
Opgelost!
Op het moment dat ik mezelf wilde backuppen en restoren maakte hij van de .htaccess htaccess.txt
deze terug renamen en wat aanpassingen in een aantal config files heeft gewerkt!

Bedankt voor het meedenken